úterý 27. července 2021

Nejen (kolo)běhy v Českém Svýcarsku

Mám tu pár restů ještě z května a po nich se hned vrhnu na červenec. :-) Hepka psala, že by si ráda na keše vyrazila s Messnerem, tak jsem s holičem ještě chvíli počkal a přání jí splnil. :-) Nevím sice, jestli má Messner taky 7 dioptrií, ale Hepka byla spokojená. Cílem byly restíky na Hruboskalsku.

zase na lovu

Hepka z gumy

selfie pro keš

oběd

Hrubá Skála

Jeden z výletů na Frýdlantsku, kam jezdím po práci na druhé zahradě, byl tento směrem na Višňovou. Inspiroval jsem se u holek koloběžkářek z Liberce a víceméně okopíroval jejich trasu. A taky jsem chtěl vidět hospůdku v Sani.

Pohanské kameny

Saň

Andělka

průsečík 51. rovnoběžky a 15. poledníku

Tyhle krávy se sice ochotně rozestoupily, ale cesta stejně nikam nevedla. :-)

Smědá

Následují projížďky jsem absolvoval ještě před dovolenou v rámci rekonvalescence po zahradních pracech. :-) Konkrétně po ručním broušení a olejování podlahy. První trasa vedla z Kyjova přes Hinterhermsdorf, Hřensko, Mezní Louku a Tokáň zpět do Kyjova. Zpestřil jsem si to v Německu cyklostezkou lesem, kde byly moc hezké skály.

na cyklostezce lesem

bývalá plynárna v Hřensku

uhlířská chata

na Tokáni

Další trasa, tentokrát z Krásné Lípy, vedla k rozhledně Růženka. Ale nejdřív jsem prozkoumal jednu alternativní cestu z Mezní louky. Zpátky jsem jel přes Českou Kamenici dlouhým stoupáním známým všem účastníkům Lužických sedmistovek.

bývalý akvadukt

totem za Mezní loukou

terénní vložka

nad Hřenskem

s Růženkou a veselými turisty

parčík u Srbské Kamenice

kavárna v Chřibské

Další výlet se moc nepovedl, zmokl jsem a potom jsem jel v dešti a jelikož nemám na "chatové" koloběžce blatníky, měl jsem pořád mokré nohy. Ani fotek tedy moc není. :-)

jednoduché porosty vrbiny tečkované - v jednoduchosti je krása

prší a ještě dlouho bude

Následovala dovolená s Pájou a Kesi, tj. žádné dlouhé výlety, spíš jen procházky. Kesi vydrží na zahradě sama, ale musí být hezky a taky hrabe v záhonech. Tak jsem se vydával běhat. Chytil jsem šílenou rýmu, jakou jsem 20 let nezažil. Takže jsem byl běhat třeba i od půl šesté ráno, protože ucpaný nos mi nedovolil spát. :-D První běh byl krátký - jen 8 km plus nějaké to nahánění s Pájou, která se s Kesi prošla a pak se šly koupat. Ale v Kyjově je špatný signál, tak jsem je našel až asi půl hodiny po běhu. Navíc bylo vedro a přímo v Kyjově nešlo zaparkovat, tak to bylo trochu dobrodružné.

Další běh byl z Brtníků proti směru hodinových ručiček, s hledáním keše a sběrem borůvek. Tu keš už jsem hledal několikrát, ale teprve teď na správném místě. :-)

Následoval výlet na koloběžce z domova do pivovaru Kocour. Dal jsem si pivo a cibulačku a řekl si, že ještě kousek popojedu a najedou koukám, že jsem zase na zahradě. :-D Potřeboval jsem totiž po deštích zkontrolovat, jak je na tom dešťový záhon. Druhý den jsem dojel jen do Varnsdorfu na nádraží a vlakem domů.

Potom jsme se vrátili na zahradu a tak jsem (už s pořádnou rýmou) zase jen běhal. Už dlouho jsem se chtěl podívat na Černou bránu. Kdysi jsem tam už byl, ale moc jsem si to nepamatoval a taky jsem chtěl zjistit, jestli se tamtudy dá dostat na nějakou německou značenou cestu. Nejspíš dá, ale musí se přebrodit Křinice. Následoval jeden monzunový běh bez fotky, kdy jsem následně asi dvě hodiny kopal stružky nad chatou, aby nestála ve vodě.

Černá brána

No a poslední dovolenkový běh byl trochu punkový, protože už mi značené trasy přestaly stačit. Byl to jen kousek a stejně jsem běžel mezi stopami od těžké techniky, ale byla to příjemná změna. Vyběhl jsem z malého parkoviště za Doubicí, vzal jsem to na Tokáň a z něj na cyklostezku a z ní nahoru na modrou, zpět na Tokáň, nahoru na skály pro kešku a potom po skoro zaniklém Kinského okruhu na žlutou a zpět k autu.

nad Tokání

Následovala pracovní přestávka v Liberci, udání Kesinky a konečně jsme mohli s Pájou na pořádný výlet. Přiblížili jsme se autem do Kyjova, odtamtud autobusem do Vysoké Lípy a potom už po svých zpět k autu. Ukázal jsem Páje vyhlídky nad Tokání a moc se jí to líbilo, jen se jí po knedlících plněných uzeným a pivu špatně lezlo nahoru. :-) Ale do borůvek nahoře se pustila, jako by předtím nic nejedla. :-)

cesta autobusem

Rudolfův kámen

Vzhůru na vyhlídky! :-)

Kinského okruh

borůvkáči :-)

zpět v Kyjově

V sobotu dorazila Jindřiška, naše kamarádka. V sobotu jsme se koupali a vzali ji na krátký okruh přes Kyjovský hrádek. Taky chtěla vidět Růženku, tak jsme ji tam druhý den vzali a potom jsme ještě šli klasický okruh z Jetřichovic přes tři vyhlídky.

sobotní koupání - akvabely :-)