Úplně první jízda to sice nebyla, protože jsem už ladil posed dvakrát na trenažéru, ale to jsem si vůbec neužil. Když mě v úterý doprovázel chvíli neznámý cyklista na Fondriestu, tak jsem si řekl, že už nadešel čas Kuotku poprvé vyvenčit.
Ráno jsem si pěkně všechno nachystal, abych mohl po příchodu z práce co nejdřív vyrazit a odpoledne samozřejmě pršelo. Ale naštěstí jen malinko a hlavně byly mraky nad Libercem, ale za Ještědem ne. Abych měl srovnání se Šírerem, naplánoval jsem si stejnou trasu jako v úterý, jen s malým prodloužením. Trochu jsem se bál toho, že můj zadek po delší době pozná středověk, ale doufal jsem, že když to bylo napoprvé na trenažéru ok, tak bude i dnes. A naštěstí bylo. Ze začátku jízdy mi přišlo, že mě sedlo nutí dávat kolena víc od sebe, ale pak už to bylo dobré. Tohle sedlo má sice výborně řešenou "špičku", ale nemá díru, takže musí člověk časteji chodit ze sedla, jinak sedí v mokru. Taky byla chyba nedat omotávku rovnou. Takže se mi ruce trochu smekaly a nebylo to ono. Taky se mi občas při jízdě ze sedla povedlo kopnout kolenem o loketní opěrku. To budu muset taky doladit.
Co se týká přechodu z Campagnola (Mirage) na Shimano (Ultegra), nemám s tím větší problémy. Při držení za páky mi trošku vadí výstupek mechanismu řazení z jejich spodní strany a trochu to, že brzda se při brždění hýbe i do strany. Ale za pár vyjížděk o tom asi ani nebudu vědět. Naopak mi vyhovuje pohyb přesmykače bez mezipolohy.
Zpestřením jízdy byla i hrající hrazda. Každá její část má po dvou otvorech pro vedení bowdenů a když zafoukal vítr a nebyl jsem zrovna v aero posedu, tak to pěkně hrálo. Někdy i trojhlasně. :-)
Jinak srovnání dopadlo takto:
Šírer (úterý): 60,6km, 2:30, tj. průměr 24,22 km/h, převýšení 770m
Kuota (čtvrtek: 91,9km, 3:32, tj. průměr 25,97 km/h, převýšení 960m
Tepovku jsem v úterý neměřil, rep. měřil, ale ukazovala nesmysly. Dnes byla 127. Pocitově bylo úsilí podobné. Není to tak jednoznačné, mohly hrát roli i další faktory. Např. v úterý jsem si nevzal kontaktní čočky a to pak musím víz zvedat hlavu, abych viděl před sebe a tím pádem mám větší odpor. Taky mohl jinak foukat vítr. Ale hlavní je, že se na Kuotě v aero posedu cítím pohodlně a vydržím v něm déle i mimo závod, i když "nemusím".
Co to tam máš vše za/pod sedlem?
OdpovědětVymazatVašek
To úplně dole ja brašnička na náhradní galusku (teď duši), to malé nad tím je brašnička na pumpičku na bombičky a bombičky + pár imbusů) a úplně vzadu je košík na malý bidon s vodou. (http://www.xlab-usa.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=207)
OdpovědětVymazatHlavní pití bude v rámu, ale ještě to nemám namontované, takže jsem teď jel s Camelem.
Lahve za sedlem jsou sice fajn, ale zjistil jsem, že když jedu na rovině a šlapu do toho, tak si říkám: "Ještě chvilku a napiju se" a pořád to odsouvám a pak málo piju.