středa 14. června 2023

Kolobkovandr #20 - Maledivy

Maledivy, jinak také bývalý kaolínový lom kousek od obce Nepomyšl, jsem objevil díky fotkám otužilců někdy předloni. Naplánoval jsem si tam trasu s tím, že tam pojedu někdy v zimě se otužovat, ale pak z toho sešlo a dostal jsem se tam až teď. Jak to bylo naplánované dlouho, nezkontroloval jsem si trasu a vedlo mě to kus po silnici druhé třídy, což byl opruz. Hned jak to šlo, v Úštěku, jsem sjel na benzinku a přeplánoval to na horské kolo. Chvíli byla cesta fajn, viděl jsem ptačí domky a jel jsem příjemným stínem, ale potom mě to navedlo na luční cestu, která končila někde uprostřed louky. Takže zase na prd. :-D Potom už to jakž takž šlo. Sice mě to vyhnutí se silnici stálo několik desítek výškových metrů navíc, ale zase byl potom sjezd.

do České Lípy se vezeme

Bohužel už jsem byl po kafi na benzínce. :-)


Ptačí domky


Tady cesta ještě dobrá.

Tady už na prd.


kousek Evropsky významnou lokalitou

Byl jsem podveden, nebyl to větrník maxi.


Pivko v Lovosicích před dlouhým kopcem.

ITB!

Českým středohořím





Cesta Českým středohořím bylo houpavá, i když jsem si spíš pamatoval placku. I nějaký ten kopec se našel. Bezva místo na spaní jsem objevil za jedním hřbitovem, ale bylo ještě brzy. Ale budu si to pamatovat a zkoumat zadní strany hřbitovů. :-) Mimochodem tip od Ley - na německých hřbitovech je pitná voda.


Břvanská kyselka


Někde za Břvany, což je kousek od Loun, začal být trasa celkem nezajímavá. Samé chmelnice. :-D Ale hlavní byl cíl - Maledivy. Světlý bod byla pizza v Žatci. Pata se ale začal ozývat zhruba po 60. kilometrech, což bylo docela brzy, ale zase jsem jel natěžko. Ne tak natěžko, jako se stanem a zásobou jídla, ale brašny jsem měl a spaní taky. Tak jsem si řekl, že do cíle dojedu druhý den a hledal jsem na mapě místo na spaní. Našel jsem jich víc, ale nejvíc se mi líbil přístřešek na hradišti Rubín. To jsem vůbec neznal a bylo to malinko dál než další přístřešky, ale stálo to za to. Jen jsem měl trochu strach, aby tam nebyla nějaká akce nebo parta u ohně.

Nejdřív jsem minul obranný val, zpustlou zahrádku a potom už jsem viděl dřevěnou stavbu z fotek. Původně jsem chtěl spát v patře jako správný pán hradu, ale bylo hodně větrno a stěny děravé. Schoval jsem se tedy raději do závětří o kus dál.






Vybral jsem si zrovna místo, kde byl ráno stín stromu, takže žádné romantické buzení slunečními paprsky, ale potřebou jít na malou. :-D Sbaleno jsem měl celkem rychle a těšil jsem se na Maledivy. Bylo to tam cca 15 km, ale přes Podbořany s Jednotou, takže samá pozitiva.

Ranní nákupy jsou jedním z důvodu, proč jezdit na víc dní. :-)

Jsem tam. :-)



Trasu jsem měl původně naplánovanou zase zpět do České Lípy, ale tam bych nedojel a kdybych si to chtěl zkrátit, narazil bych na výluku ČD. Taky by trasa tím směrem byla hezká až někde kolem Kokořínska. Přeplánoval jsem to tedy směrem na Slaný, kde byly cestou i nějaké ty lesy a rybníky. A nakládaný hermelín s pivem za 90 Kč v obci Loděnice! :-))

dortík cestou

pátek

sobota

Poznámka pro mě:

Levá noha není při odrazu uvolněná jako pravá, z toho byly křeče do nártu a nad prsty při poslední stovce (do Turnova) od cca 70. km. Teď v pátek od cca 60. km bolela pata tak jako tak. S uvolněnou nohou i s dopomocí nártu. Při šetření se ok, ale nejde se celou kopcovitou cestu šetřit. Druhý den po 65. km zase bolelo.

2 komentáře:

  1. Advide, ses borec. Mne se libi, ze se jen tak seberes a sam vyrazis...Behem by mi to asi moc neslo, to bych musel dat klasickej vandr... na jedne strane me to laka (neni ale fakt cas-prostor), na druhe strane se bojim, ze kdybych k tomu cuchnul, tak jsem furt v tahu:).bohuzel Deri uz bylo 12 let a delsi trasy s ni jsou velmi obtizne... No uvidime:)
    Ale jeste jednou...moc hezkej kolobko-vandr. Inspirativni! At se dari! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Honzo, díky za podporu. Deri bys mohl vozit v košíku, ale zase starého psa novým kouskům nenaučíš. :-) 12 let by na tak malého pejska nemuselo být tolik, ale jestli má potíže s tou tlapkou...

      Vymazat