středa 7. srpna 2024

LKG pivní vandr

Nápad na tento vandr vznikl na vandru minulém. Zdeňka se totiž chtěla "podívat" do pivovaru Falkenštejn. No a protože máme kousek zahrádku, tak jsem to při plánování spojil. Trochu jsem možná podcenil možnost horkého počasí, které nakonec i bylo, ale všichni jsme to přežili a příště naplánuju něco více oddechového. :-)

Sraz jsme měli v sobotu na nádraží v České Lípě, ale protože jsem měl volný pátek, vyrazil jsem už v pátek s cílem prozkoumat skalní byt Wernerovka na Kokořínsku. Bylo teplo, tak jsem dojel vlakem až do Mimoně a odtamtud už hezky po rovince na koloběžce.

Ještě před posledními metry ke skalnímu bytu jsem si zajel kousek na vrch Nedvězí s kruhovým výhledem. Opravdu tam bylo vidět hodně do daleka a pokecal jsem si tam s fotografem, který čekal na západ slunce.

Bezděz

první pivo

Nedvězí

krásné výhledy

Wernerovka

spaní na značce :-D

Že je na Českolipsku skála s názvem Spící panna jsem věděl a i jsem na ni byl. Ale až teď mi došlo, že nejde jen o hlavu, ale o celé tělo "panny".

Spící panna

V Lípě na nádraží jsme se postupně sešli a vyrazili oklikou do Nového Boru. Oklikou jsem to naplánoval proto, aby nebyl první pivovar chvíli po startu a taky proto, aby se mohl v Boru přidat někdo, kdy by to třeba celé neujel. Ještě před Novým Borem jsme se zastavili na koupačku/kafe/pivo v Radvanci.


kavárna Mňau Mňau


Z Radvance to bylo do Boru co by kamenem dohodil. Pivo z pivovaru BORN nám všem moc chutnalo. Následovaly kopečky a přesun do Krásné Lípy. Zase bylo vedro, tak ten přesun byl o něco pomalejší, než jsem plánoval a po návštěvě pivovaru Falkenštejn jsme k nám na chatu přijeli skoro za soumraku.


BORN



Falkenštejn

Skoro všichni jsme si koupili i pivka k ohni a moje bezedné brašny je všechny odvezly. :-) Na zahradě proběhla krátká instruktáž, kam nešlapat a nepadat a po domluvě kde kdo bude spát jsme se uchýlili k ohýnku. Renča chtěla původně spát venku, ale vzhledem k enormnímu počtu slimáků jsem jí to silně nedoporučil. :-D

4x Rudoch a 1x Dittrich

Ráno byla pohodička. Šárka přivezla buchtu, kafe nejdřiv skoro nikdo nechtěl a když zavonělo, chtěli skoro všichni. :-) Odjezd ve stanoveném čase jsme o dvě minuty nestihli, protože já jediný jsem si zapomněl doplnit vodu. :-)

Čekal nás opět horký den. A dva pivovary - Kotouč v České Kamenici a Lípák v České Lípě. Shodli jsme se, že trasu oproti plánu zkrátíme. Asi jen o 10 km, ale v tom vedru byl znát každý kilometr. Naší záchranou bylo koupaliště v Jetřichovicích, o kterém jsem předtím nevěděl a Lidl v České Kamenici.

ranní pohoda

dřevník zabydlen :-)


cestou do Kyjova


Cestou do Kyjova jsme se zchladili v říčce a v Kyjově jsme navštívili kavárnu Perla. Bohužel byla obsluha velice pomalá, objednávky vyřizovala napřeskáčku a tak jsme tam strávili dobrou hodinku.

Tady jsme se pěkně pekli.

Morálka družstva postupně upadala a to tak, že ani do Kotouče všichni nechtěli. Ale nakonec jsme tam jeli.

pivovar Kotouč


Z Kamenice nás čekal dlouhý kopec nahoru na Prácheň a potom dlouhatánský sjezd do České Lípy. Přední část nám ujela a aniž by cokoliv řekli, mířili rovnou na nádraží. My vzadu jsme zase mířili podle plánu do Lípáka. Vlak jim nakonec nejel, takže jsme potom stejně jeli společně. 

Lípák - já, Michal, Zdeňka a Petr

trasa obou dnů

Trochu si tady postěžuju - nebylo to vždycky lehké s tolika lidmi. :) Občas zaznělo, jestli by to nešlo ještě víc zkrátit. Tak člověk to plánuje hezkými místy, trasu včetně převýšení všichni znali předem, teplo se v červenci dalo čekat a v tomto kraji moc zkracovat nejde kvůli kopcům. Nebo si někdo vezme jednu 0,7 l láhev na vodu a pak nemá... Voda přece není důležitá. Důležité je, aby ty brašničky na koloběžce dobře vypadaly. :-D Ale naštěstí byla většina spokojená. :-)

Ale sumasumárum se mi to líbilo moc. Jen bych to asi nemusel absolvovat každý měsíc. :-D


Žádné komentáře:

Okomentovat