pondělí 23. dubna 2018

Kolobkovandr #6 - Sraz Morčat

Sraz Morčat? "Morčata" jsou, kdo by ještě nevěděl, koloběžky značky Morxes. Ale nejdříve něco málo k běhání. Běh do manželství se blíží, trasa se rýsuje, tak je třeba trochu běhat. Před 14 dny jsem byl za mamkou v Letohradu, kde jsem v rámci lovu kešek naběhal něco kolem 15 km. Sice byla každých cca 300 metrů keš, ale i tak jsem nohy druhý den cítil. Bylo tam hezky, vyběhl jsem po dešti a tak se mi krásně dýchalo a ani moc klíšťat po mně nelezlo.




řádění nad Rybnou nad Zdobnicí

Odpoledne jsem se byl projet na půjčené dětské koloběžce. Nebyla to moje velikost, ale unesla mě a záda to ocenila. Navečer jsme ještě viděli krásnou dvojitou duhu. Druhý den jsem se cestou domů ještě stavil v městských lesích Hradce Králové pro další zajímavou keš.

 Letohrad


Takže celkem čtyři poklady? :-) 

V neděli odpoledne jsem ještě vzal Páju do Lužek a asi se do nich zamilovala. :-) Jen na kraj na Vraní skály, ale bylo to prima.


Další víkend jsme jeli na výletní okruh kolem Kumburku a Bradlecké Lhoty. Zase nám vyšlo počasí, měli jsme bezva sváču a Kumburk se mi moc líbil (Pája už tam byla).




Bradlecká Lhota

Tady nejde zabloudit. :-) 








Kumburk

SRAZ MORČAT

Tom Possum, stavitel Morčat, měl bezva nápad nás, nadšené jezdce jím postavených strojů, sezvat na jedno místo. V plánu byla spanilá jízda z Hájů do Vraného, grilovačka a možná společný výlet. My s Patrikem vyrazili z Turnova v pátek dopoledne. Z Liberce by to bylo zbytečně daleko a Patrik byl natěžko poprvé a nemělo ho cenu ho hned zničit. Cesta nám pěkně ubíhala, dvakrát jsme se stavili na tekutý chléb, jednou v obchodě a sem tam jsem hledal poklady. :-) Stavili jsme se na zřícenině hradu Zvířetice a na zámku Stráňov. Zvířetice jsme vytlačili v pohodě, ale na Stráňov vedl dlouhý kopec a navíc po hlavní silnici. Ale kousek před koncem stoupání jsme objevili zkratku.



 Schody v Mnichově Hradišti
nám daly zabrat




Zvířetice

první


Stráňov 

Trochu nás zaskočila "kvalita" cyklotras z Mladé Boleslavi dále směrem na Brandýs. Ne, že by to po nich nešlo jet, ale bylo to pomalejší a občas i nebezpečné. Já jednou hodil tygra a Patrik si zapíchl do nohy asi 2 cm hřebík.


druhé 

Spali jsme kousek od koupaliště Lhota, kde jsme se po dojezdu umyli (na nuda pláži na naháče :-) a dali si pivo / kofolu. Přímo v areálu je stanování zakázáno, tak jsme si našli místo nedaleko v pěkném borovém lesíku. Patrik zkoušel hamaku, já se spolehl na osvědčenou klasiku - mini stan. Letní spacák bohatě stačil. Každý jsme se uvařili svoje jídlo, já pokřtil kuksu a šli jsme spát.




 Lhota



Ráno jsme vyrazili kolem osmé a zpočátku jsme jeli svižně. Ale pak to Patrikovi nějak nesedlo a když to začalo vypadat, že to na sraz nestihneme, poslal jsem ho se občerstvit se do večerky a jel ostatní zdržet. Na místo srazu jsem dorazil osm minut před plánovaným odjezdem, ale ten byl nakonec stejně o dost později. Patrik nakonec dorazil do Vraného vlakem. Jeli jsme po rovince po cyklostezce A2 (myslím). Ostatní cyklostezce říkali jinak. Ten pojem jsem neznal, ale je docela výstižný. :-) Cestou jsme se stavovali dvakrát na pivo a jednou na kafe. Poprvé jsem si pivo dal taky, k tomu kofolu a hranolky. Podruhé jsem se místo piva šel vykoupat do Vltavy a málem mě to odneslo zpět do Prahy a místo kafe jsem se na mobilu učil španělštinu, abych nepřerušil týdenní "streak".

žranice po stíhací jízdě na sraz

 
Moucha




kdesi u Prahy

Morče běží nebo leží. :-)


hodina španělštiny :-D

Morčata na útěku

Ve Vraném už jsem si ale pivko dal, trochu se najedl a než padla tma, udělali jsme si krátký výlet na místní kopec. Nahoře jsme se pokochali vyhlídkou, užili si dlouhého sjezdu a těšili se na večeři a oheň. Spát se dalo pod párty stanem, takže jsme byli ušetřeni rosy, které bylo požehnaně. Přitom u Lhoty ani kapka. Ale tady byla voda přeci jen blíž.

  



výstup



 

na Zvolské homoli



výlet po okolí

pivní morče :)

spaní

stavění stanu v sedmi lidech

Protože jsem toho moc nevypil, vzbudil jsem se brzy a stejně tak Patrik. Tak jsme rychle pobalili a vydali se na cestu do Prahy na vlak. Po obědě už jsme byli v Liberci a stihl jsem tak odpolední procházku s Pájou na Libereckou Výšinu. 

v Praze

mechanická busta Franze Kafky od Davida Černého


mapka

2 komentáře:

  1. Mas obdivuhodny radius!:).. Jsem rad, ze planujes trasu behu do manzelstvi:).. melo by to byt uvazlive a ne ze se pri behu ozerem jako prasata:)..
    Ta fotka s tou duhou me dostala.. Vyslo ti to moc hezky! Tak at nam to beha a na svatebnich bezich.. navidenou! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono tam těch hospod moc nebude, ale nějaká placatka sebou možná jo. :)

      Vymazat