pondělí 20. dubna 2020

Co nového na zahrádce. :-)

Dlouho jsem sem nic ze zahrádky nedal, tak to teď doženu. :-) Hlavní novina je, že už konečně máme plot. Zatím bez brány, takže si srnky cestu najdou, ale ne nadlouho. Kdybychom věděli hned od začátku, že plot chceme, asi bychom ho udělali jako první a nejspíš bychom sloupky betonovali. Ale na pozemku je pod zemí spousta "pokladů" jako cihly, linoleum, kusy betonu a další, takže ani to betonování by nebylo úplně procházka růžovou zahradou. My ale mysleli, že nic moc pěstovat nebudeme, tak jsme jen loni na podzim zasázeli živý plot a ten betonování víceméně znemožnil. Zvolili jsme tedy zemní vruty, které taky leckde nešly zavrtat, ale bylo to mnohem rychlejší a jednodušší, než betonování. A taky dražší. :-) Pletivo jsme volili lesnické, protože nám nejde o estetiku (bude tam živý plot), ale o zamezení přístupu zvěři. Dobré na tom pletivu je, že zdálky není vidět.
Krmení ptáků - příjemná činnost, která ale přilákala hlodavce. A to asi hryzce, protože byly velké díry hned u vody. Přistoupil jsem tedy k el. plašiči, psím chlupům a výkalům do nor a za posledních několik dní si nory neobnovili. Jo a ještě mám zapíchnutý v zemi rýč a občas do něj tlustým klackem bouchnu. To mají prý taky rádi. :-) Nechci je hubit, ale hryzci dokážou zničit všechno od ovocných stromků po dýně, tak proto tato kombinace vyháněcích metod.

jednou sněžilo

samodomo maxikrmítko (vpravo)

hnůj pod dýně - loni jsem pěstovat dýně zkoušel jen tak, bez záměru. Koupil jsem na truhu tři zazeničky Hokkaida a píchl je do kompostu. Výsledkem byly 4 dýničky. Několik dalších jich uhnilo, snad kvůli neodstatku vápníku. Letos mám kompost, dovezl jsem hnůj, z permasemínek mám čtyři odrůdy dýně (Sweet Meat Oregon Homestead, Sweet Dumpling, Red Kuri (hokkaido) a Waltham Butternut) a mám tři záhonky s různým složením a ještě kompost. To by bylo, aby z toho něco nebylo. :-)

konstrukce pro dýně

konstrukce pro Páju :-)

můj první perník - Páje jsem slíbil, že až budu mít 79 kg, perník upeču. V době pečení jsem to po běhu zrovna měl. :-D

rozšíření kompostu - ty malé ohrádky byly fajn, ale blbě se kompost přehazoval. Takhle mi to nebude bránit v rozletu.

Pája s kesi po práci. :)

vrtání zemního vrutu

Pán kompostu :)

Naklepávání kosy - uvažoval jsem o nějakém kurzu, ale s tímhle naklepávačem to jde dobře, na soutěž sekáčů se nechystám a tak nepotřebuji mít ostří 100% a věnovat čas učení se s babkou nehodlám. Tohle je rychlé a účinné.

plot - už mi je jasné rčení: "je to jako podle plotu". :)

mahónie cesmínolistá

zahradní trpaslík

Náš "kouzelný" živý plot :-) (turkestánský brest/jilm sibiřský) - údajně můžu dorůst v prvním roce 1,2 - 1,6 m. Tak to jsme zvědaví.

hyacint

hraboš tu byl

A tady taky někdo bydlel.

sušení pilin do záchodu



vypalování dna jezírka

kvetoucí špendlíky

pokus - finská svíce 

pomlázka

I když neprší, tráva je v pohodě.

očichání kompostu - část už je zralá, voní jako lesní hrabanka

osevní a keříkový plán

hlohyně a ptačí zob na schování před sousedy



4 komentáře:

  1. To jsem nejak uplne minul ze mate takovyhle pekny azyl z Liberce. Budu sledovat pestitelske pokusy. S zivym plotem mame zatim male uspechy, koupil jsem na puvodnikere.cz roste to ale pomalu o plote se neda mluvit.. Tak at to roste!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Azyl je to bezvadný, hlavně teď v postapokalyptické době. :-) Z e-shopu puvodnikere máme balíček živý plot (habr, řešetlák, svída, ...) a měli jsme vizi, že z toho bude do pár let hustý hezký živý plot a navíc z původních dřevin. Ale prd, je to pořád pár klacíků. Proto ty bresty. Je pravda, že to ze začátku okusovaly srny a ty už měly po oplocení stromků pletivem utrum, ale i tak to neroste nějak extra rychle. Asi jako u vás. :-)

      Vymazat
  2. Stáváš se zasloužilým Mičurinem! Máte to tam moc pěkný. Užívejte si jarních prací a hlavně nevyklep tu kosu jako nejtek :-)

    OdpovědětVymazat