pondělí 4. července 2011

Týden 27.6. - 3.7. - První týden s Garminem

Původně mělo být pondělí jako tradičně volným dnem. Ráno jsem tedy jen potahal gumy a během dne se stavil na poště pro nový plášť na zadní kolo na bika. Ale měli tam pro mě ještě jeden balíček - dorazil Garmin! A tak jsem ho musel hned po práci jet vyzkoušet. Sice jen volně kolo ani ne na hodinku, ale data na hraní z toho byla, a to je hlavní. :-) Večer ještě poslední letošní volejbal. Jen taková perlička - podařilo se mi objednat 26" plášť, takže ještě nějakou dobu na bika nesednu.

V úterý ráno plavání - opět 800K s piškotem a pak dvoustovky. Nějak jsem se ztratil v počítání a s piškotem uplaval 900m. Pak jsem odplaval první dvoustovku a při druhé jsem chytl křeč do chodidla. Protáhl jsem to a dvoustovku doplaval. U druhé zase prvních 50m ok a pak zase křeč, tentokrát do druhé nohy. Tak jsem to zase protáhl, doplaval prsama s jednou nohou a zbývající tři úseky doplaval s piškotem (aby zase Aldaman neměl řeči :). Odpoledně jsem se jel volně projet na hranice s Německem, ale bylo hezky, tak jsem jel až do Oybinu a pak dlouhým sjezdem zpátky do Žitavy a domů. Dalo to necelých 80km. Večer potřebovala Zuzka vyzvednout u mamky meruňky, tak ještě společný mini běh.

Ve středu jsme byli s kolegy z katedry na výletě. Nebylo to dlouhé, ale bylo vedro na padnutí a tak jsem pak usnul v autobuse. Myslel jsem, že doma vytuhnu, ale v chládku jsem se vzpamatoval a vyrazil na plánované kolo - dva úseky po 20km s průměrem kolem 33km/h. Trochu mě bolely nohy, ale kdy nebolí :) a zase jsme po delší době osedlal Kuotu. Bylo to celé mírně z kopce, takže první úsek průměr 37,5km/h a druhý 32,3km/h (tam už byla vracečka do kopce. Vždycky jsem si říkal, že je fajn někoho potkat a jet společně. Ale tentokrát se mi přihodilo něco, co můj názor změnilo. Jedu na hrazdě, drtím to a najednou mě dojede maník na silničce a pověsí se za mně. To je v pořádku. Pak ale vyjede z háku, jede vedle mě, pozdraví (já taky) a začne se vybavovat. Potud taky ok. Ale když jsem mu řekl, že zrovna trénuju rychlost a že si klidně budu povídat, jen co ujedu zbývající cca 3km, tak sice zajel zase za mě, ale po minutě byl zpátky a zase chtěl konverzovat. Asi špatná krátkodobá paměť či co.

Ještěd od Javorníku

Ve čtvrtek ráno jsem byl na stadionu běhat úseky 2x3km. Pořád mě bolely nohy, ale už tak nějak vím, že bolavé svaly z kola se při úsecích rozběhnou. Dal jsem je tempem 4:02 a 4:06. Přesnost měření myslím přijatelná. Ta klička vlevo, to jsem obíhal ostřikovač trávníku. Odpoledne jsem šel na přehradu otestovat plavecký režim Garmina a ještě to má trochu masařky. Nicméně aspoň jsem zase byl chvíli ve vodě a pak potkal známé z beach volejbalu, a zahrál si jeden set. No a to bych nebyl já, aby se mi zase něco nestalo. Po hře dobrý, ale z pátku na sobotu mi tak otekl levý prsteníček, že mě to v noci budilo bolestí při každém doteku. Z ničeho jiného, než z naražení při volejbale to být nemohlo. Leda nějaká obranná reakce organismu na blížící se svatbu. :-) Večer ještě sauna.

Páteční ranní plavání jsem posouval tak dlouho, až jsem ho posunul na sobotu. Musím si k tomu plavání vybudovat lepší vztah. Třeba si nalepit na dno bazénu nějaké pěkné samolepky. :) Po práci velmi volně 36km kolo a večer se Zuzkou na dráhu. Myslel jsem že si tam bude tak nějak běhat kolečka a já si zkusím Conconiho test. Ale statečně se mnou vydržela až do tempa 4 min/km a až pak odpadla. Po dalších 500m jsem odpadl taky. :-) No a test se nepovedl, protože jsem zrychloval po 20 vt/km a na výsledné křivce nebyl zřetelný bod zlomu. Ten je asi někde mezi 4:40 a 5:00 (spíš k těm 4:40) a tak to musím příště víc rozdrobit. A asi nebudu začínat na 7 min/km. :-) pak jsme vyklusali domů.

Sobotní plavání neprozřetelně odložené z pátku kvůli prstu padlo a jelo se na kolo. Jel jsem trasu, kterou jsem jel naposledy asi před dvěmi lety a zase ji dlouho nepojedu. Kopce, v nich protivítr a ještě k tomu zase pršelo. Ale potkal jsem pěknou značku:

Drogy do škol. :-)

Aby to ale nevyznělo tak pesimisticky, tak vlastně pršelo "jen" na zpáteční cestě, foukalo hlavně na Polském území a oproti tomu minulému tréninkovému záznamu to bylo o 2 km/h rychlejší a přitom asi o 13 km delší. A ty silnice tam pořád hrůza. Navíc mě na každé nerovnosti zabolel ten prst. :)

V neděli jsme chtěli jít na výlet, ale bylo hnusně (od rána pršelo a předpověď taky nic moc), takže by Bára promokla a byla by jí zima. Tak jsem dal zase nějakou tu powerjógu, gumy (u těch prst nebolel) a odpoledne takový trochu krosový běh po Jizerkách. Až na ten déšť to bylo super. Nikde nikdo, místo cest potůčky a místo potůčků potoky. Ze začátku jsem se snažil nenabrat si do bot vodu, ale pak už jsem probíhal všechno přímo. Jen Bedřichovskou přehradu jsem vzal po hrázi. :)

Pokud jde o mou nerozhodnost ohledně deníků, rozhodl jsem se téměř vyloučit MyTrennek, kam budu zaznamenávat jen saunu, abych věděl, jak se mi vyplatila nebo nevyplatila permice a budu používat jen Excel, Garmin Connect a záznam pro trenéra. Ještě tedy Garmin Training Center, abych měl data z tréninku i offline, ale to je bez práce. Ono se člověku nechce nic moc zapisovat ani do toho Excelu, když vidí, jak se to pěkně natáhne do GTC, ale to by zase nebyly grafíky. :)

Poslední tabulka z MyTreneek

První tabulka z GC

Díky Garminu tedy tento týden přes dvacet hodin tréninku, v tom jedno dlouhé kolo, dlouhý běh, úseky na kole a úseky na běhu. Jen to plavání zase kulhá na obě nohy. Ale aspoň tahám. Teď už jen tak volně to šolichat a pak napíchnout mamuta. :)