pondělí 8. července 2013

Týden 1. - 7. 7. - Poznávací cyklovyjížďky

Tento týden jsem pokračoval v pomalých pětikilometrových klusech a protože je na hlavu běžet pomalu a málo, tak jsem si to v pondělí zpestřil malým testem. Snažím se dělat kratší kroky, aby S-I spojení dostávalo co nejméně zabrat. Takže po rozklusu (no ono je vlastně celé tempem rozklusu :-D) jsem běžel chvíli jako obvykle a pak s větši frekvencí kroku. Pak to samé ještě jednou pro vyloučení statistické chyby. :) Výsledkem je zjištění, že vyšší kadence při stejných tepech vede k výraznému nárůstu tempa. Test budu muset provést ještě jednou, až budu zdravotně v pořádku a budu moci otestovat vyšší rychlost.

Odpoledne jsem jel trasu Virtual Cupu s názvem Okolím Liberce a oproti minule, kdy jsem to jel na starém bajku s padáním řetězu za cca 1:28 jsem to dal za 52 minut a něco. Takže teď potřebuju, abyste to někdo zajel líp (vyhraju polokošili) a nebo to musím zajet ještě o chlup líp a vyhrát držák kola na auto, které nemám. :-D Rezerva tam byla, ale ne velká a večer mě bolelo koleno. Vzkaz liberečákům: Jestli mě odsunete moc dolů, tak si mě nepřejte. :)

Na úterý jsem měl v plánu trasu v horách kolem Žitavy. Ten Virtual Cup mi docela zakyselil stehna, ale plán je plán a tak jsem do Německa přeci jen jel. Trasu jsem měl předem naklikanou v Garminu a byl to docela opruz. Většinou je tahle metoda bez problémů, ale tentokrát mě to táhlo jednosměrkami v Žitavě, pak jsem dojel ke starém nádraží v Eibau a tam byl konec cesty a tak podobně. A zase se nečekaně oteplilo. :-D Pití by mi vyšlo s rezervou, ale kdyby tu trasu dodržel, kdoví, kam by mě to dovedlo a někde uprostřed německého lesa se mi pojít žízní nechtělo. V Hrádku jsem si dal dva koláče a už jsem se chystal vyjet, když v tom vidím, jak si někdo nese zelenou zmrzlinu. Mé srdce zaplesalo, protože pistáciová je moje oblíbená a nikde jsem ji dlouho neviděl. Tak jsem vběhl do stánku a koukám, že to je kiwi. Ale když už jsem tam byl, dal jsem si aspoň ananasovou. :)

v Německu

Ve středu jen ranní mini klus. Na čtvrtek jsem byl objednán na ortopedii s kotníkem. Tak jsem ještě ráno klusl a pak se vydal pro verdikt. Rentgen byl v pořádku, takže asi měkké tkáně. Primář mi to opíchl a řekl, že můžu na kolo. Běh až za dva tři dny. Tak jsem po 4,5 hodinách strávených na ortopedii vyjel na lehčí kolo, ale o kotníku jsem nevěděl, tak jsem jel normálně, jen jsem nechodil ze sedla. Večer začal kotník docela bolet, ale to je prý normální reakce. Druhý den bolet ustoupila a při opatrném propnutí to bylo lepší než před návštěvou doktora. Tak snad... Večer jsem byl ještě plavat na přehradě.

Na pátek jsem si nepoučen z úterka opět naklikal trasu na kolo, tentokrát do Polska k inlinisty opěvovanému jezeru Witka. Opět krok vedle. Kromě rozbitých polských silnic, se kterými jsem tak nějak byl smířen předem, mě to navedlo někam do lesa a jel jsem i rozvodněným potokem. A to jezero nic moc. Normální jezero s nic moc okolím. Nebo jedu vesnicí a po 200 metrech místo cesty tankodrom. Ani nevíte, jak jsem byl rád, že když jsem viděl ceduli "Česká republika". A profil byl hodně zvlněný a ty kopce už pak byly docela úmorné. Kopce mi obecně nevadí (pak je sjezd :), ale tady byly takové samé malé hnusáky. :)

jezero Witka

Ať žije cyklokros. :)

Ve středu jsem si koupil v Decathlonu bezva energetický gel zn. Optonia. Bez konzervantů, chutná jako přesnídávka (jsou 3 druhy), a balení 4x 90 g stojí 49 korun. Energeticky je slabší, proto to větší balení. Fakt doporučuji aspoň vyzkoušet.

přesnídávkový gel. :)

V sobotu ráno cestou na plavání jsem viděl tuhle "myš" a pak na netu jsem dohledal, že je to nejspíš hrabošík podzemní. Plavalo se mi jednu chvíli fakt dobře. Vlastně jako loni, když jsem se v neoprenu trochu rozplaval a jen se převaloval a ono to plavalo. Ale na levou je to bída. Nějak divně se tam kroutím. Při vylézání na břeh jsem se o něco řízl do chodidla a přišel jsem to až doma, když noha rozmrzla a začala bolet.

hrabošík

V sobotu konal půlmaraton okolo Vlasti, který jsem měl původně v plánu běžet. Tak jsem na něj jel alespoň na kole trochu zafandit a něco vyfotit. Vzal jsem to přes Osečnou, abych prozkoumal novou cyklostezku z Osečné do Hamru a je fakt bezvadná. Bylo tam sice dost lidí, ale ještě to šlo a na podzim tam nebude ani noha. A pochutnal jsem si na prvních letošních borůvkách. :)

Na závod jsem dorazil pár minut po startu (to ty borůvky), ale nadjel jsem si a první závodníky odchytil v Radimovicích. Pak jsem až do konce závodu vždycky popojel, vyfotil a tak pořád do kola. Místy to bylo i terénem, ale opatrně to šlo. Jen mě mrzí, že nemám fotky z pěkného místa v lese, protože tam závodníci neodbočili a já je pak místo focení jel nahánět. :-)

V cíli jsem si dal grilovaný hermelín, pivo, trochu pokecal s kamarády, zahnal chuť na další hermelín a pivo a jel domů. Nohy dobrý, ale lehká únava stehen už byla znát. V Hodkovicích jsem ještě zastavil na Tatranku. To byla třetí a poslední stovka tohoto týdne.

Hamerské jezero

nová cyklostezka

borůvky

Ještěd (kdyby to někdo nepoznal. :)

V neděli jsem jel svůj oblíbený 60ti kilometrový okruh přes kopečky a nic zajímavého se nestalo. Jen v Josefově Dole jsem si dal stejně jako miule ruskou zmrzlinu, abych měl síly na závěrečné stoupání do Hrabětic. :) Večer jsem jel na návštěvu k mamce a cestou zpět jsem pojel loukou a chytil křižáka. :-)

Roman Kreuzinger :)

Omlouvám se všem, kteří nesnášejí hlodavce a pavouky, ale letos mám na divoké tvory nějaké štěstí.