středa 24. ledna 2018

MIBO Mastr - koloběžka (nejen) do města

Po koloběžce MIBO Mastr (neplést se značkou Master, což je šunt) pokukuji už dlouho. Je to ideální malá skládací koloběžka, ale pořád s poměrně velkými koly a na nějaké jednodenní akce, návštěvu akcí ITB v Praze a pod. je jako dělaná. S Kostkou do Prahy to šlo jedině vlakem za tři hodiny a ještě s přestupem, což není žádné terno.

Takže když se objevila na bazaru tahle koloběžka za 7500,- (nová stojí 9990,-), neváhal jsem. Byla přeprodávána spolehlivým e-shopem a byla kromě kol celá nová včetně blatníků, které by samostatně stály dalších pár stovek. Původnímu majiteli něco údajně vrzalo v rámu, tak to celé v továrně vyměnili. Postupem času jsem sice zjistil, že byl původní majitel pěkný jouda, protože byly zalepené krytky středů v místě, kde má být jen pojistný červík, ale v mém oblíbeném servise si s tím pan Paleček poradil a ještě vyměnil lehce jetá ložiska a ani to moc nestálo. Taky ucházelo přední kolo, tak jsem musel dvakrát lepit a pak dát na pásku do ráfku ještě pruh kobercovky a od té doby to nezlobí.

Mastr má v porovnání s Kostkou lehce zvednutou přední část stupátka, což je do města ideální. Má lepší stojánek, který se dá sklopit a vrátit nohou. Je taky o něco kratší, o cca 1 kg těžší a má o malinko užší stupátko. Řidítka jsem si nechal z Kostky, protože ta originální MIBO se mi špatně držela. 

V porovnání s velkou koloběžkou je samozřejmě největší rozdíl ve stabilitě řízení. Lépe mění směr, ale zase se hůř řídí jednou rukou kvůli menšímu gyroskopickému efektu. Ale protože přes brašnu není vidět přední kolo stejně jako na Morčeti, občas člověk zapomene, na čem vlastně jede. :-) Koloběžku jsem na prvním delším výletě slavnostně pokřtil Magistrem Dark.

křest

 Mastr ve městě

na výletě 

s Morčetem 

na poště 

cestou do práce

v práci

Natočil jsem krátké video s ukázkou skládání koloběžky. Druhé video je reklamní přímo od výrobce a ukazuje v praxi nosnost koloběžky.


Žádné komentáře:

Okomentovat