čtvrtek 30. května 2024

Kolobkovandr #25 - České středohoří

Ukládám si do map.cz místa, která chci vidět. Čas běží a místa se kupí a je tedy potřeba nějaká odmazat návštěvou. Tenhle vandr měl původně být z České Lípy přes Kokořínsko a České středohoří a končit v Ústí nad Labem. Ale počasí v pátek bylo pekelné, pršelo snad všude a hodně. Tak jsem to celé odpískal. Ale červík hlodal a večer jsem trasu přeplánoval, otočil směr, protože mi nevycházelo žádné pěkné spaní bez stanu a stan jsem do těch kopců tahat nechtěl. V tomhle směru byla v ideálním místě Krásná vyhlídka s bezva altánem.

V Ústí mě uvítaly růže, hezčí začátek jsem si nemohl přát. A nepršelo. Začátek, tj. min. cca 35 kilometrů, bylo to kopce. Už na třetím kilometru jsem měl nastoupáno přes 100 výškových metrů a tak to pokračovalo dál. Poslouchal jsem tedy při tlačení cestovatelskou Casablancu (podcast).



Mlha mě provázela oba dny. Někdy na úkor
výhledů, ale na jízdu to bylo příjemné.

Není se proto co divit, když jsem v prvním delším sjezdu přejel odbočku a doje do cukrárny. Kamarádi mi nevěří, že to nebylo naschvál, ale fakt nebylo. :-) Energie se na další kopce hodila.


využití pažitky v trvalkovém záhonu

Celý vandr byl ve znamení vlčích máků a černých bezů.

trailík


Tady už se to lámalo a čekala mě placka.

záplava jetele

A málem bych zapomněl na stračky. :-)

ochlazení na zastávce

České středohoří jako na dlani.

zámek Stekník - navštívil jsem ho kvůli růžovým
zahradám, ale byl jsem tu moc brzy

první vlaštovky


zřícenina kapličky s minerálním pramenem
kousek od zámku Stekník

první sobotní pivo - až v Lounech


Oldřichův dub

Na místo spaní jsem dojel někde kolem 19. hodiny. Po chvíli dorazili dva cyklisti - Leoš a Láďa, tak jsme hodili řeč. Večerní výhledy byly opravdu parádní. Oproti tomu ráno byla zase mlha. Měl jsem trochu obavy z komárů, protože jsem si zapomněl repelent, ale komáři nedorazili. :-)

Krásná vyhlídka


Vzbudil jsem se brzy, asi kolem šesté a už se mi nechtělo spát a kluci večer říkali, že jsou taky ranní ptáčata, tak jsem začal štrachat, udělal si kafe a chvíli si četl. Před sedmou hodinou už jsem byl zase na trase.

ranní mlha




Bylo docela bahnito, asi ještě po pátečních deštích a díky tomu jsem zjistil, že mít přední blatník v kombinaci s brašnami není to pravé ořechové. Blatník totiž bahno nepustí ven a donese ho až nahoru a tam ho vypustí na brašny. Navíc je tam málo místa mezi blatníkem a pláštěm, tak kdy jedu bahnem, to mě brzdí. A asi by se tam ani nevešel širší podzimně/jarní plášť. Vzadu nechám, tam problém není.


Terezín

kopec Kočka - kdo hledá, kočku opravdu najde :-)

Laffitova vyhlídka




Víťova rozhledna

trasa první den

trasa druhý den

Žádné komentáře:

Okomentovat