neděle 18. dubna 2010

Singltrek pod Smrkem

O tomhle poměrně novém singltreku jsem se dozvěděl někdy na podzim a od té doby se chystám, že se něj pojedu podívat. Nástupní místa jsou u Obřího sudu a nad Novým městem pod Smrkem U Spálené hodpody. Já měl blíž Obří sud. Přímo na parkovišti je mapka a nějaké to povídání a cesta je od začátku pěkně značená. Začíná lesní cestou, pak se odbočí doprava do lesa a už se jede po lesních pěšinách. Je to ze začátku trochu nezvyk, protože se musí manévrovat mezi stromy, jinak je hned člověk mimo cestu. Ale za chvíli si na to člověk zvykne a nepřijde mu to. Tak první část je ale kratičká a na jejím konci je šipka doleva a pak už nic. Já tam bloudil tak dlouho, až jsem se na to vykašlal a jel jinam a pak vystoupal z Ludvíkova na lesní cestu, ze které po několika kilometrech singltrek pokračoval. Až v druhém nástupním místě U Spálené hospody jsem se na to značení zeptal dvojice bikerů a je to prý značené barevnými kolíky v zemi. Takže o tu první část jsem přišel, ale větší část jsem měl ještě před sebou. Od Spálené hospody se jede kousek lesem a pak zase pár kilometrů po asfaltu a pak už jen lesem nahoru a dolů, doprava a doleva a tak dále. Občas nějaký ten brod, lávka nebo spadlý kmen. Jestli občas jezdíte v terénu, určitě si taky někdy při přejetí nějakého "hupíku" říkáte "Víc takových!" No a tady je jich za sebou třeba pět, pak tři zatáčky a dalších šest. Většinu času nemusíte ani šlapat, protože je to stále mírně z kopce.


Občas je to o hubu, když se člověk moc rozjede a pak nestačí zatočit mezi stromy, které jsou metr od sebe, ale to už je na každém, jak si věří. Celá trasa je dlouhá 18 kilometrů, což se nezdá být moc, ale jestli nemáte celopéro, tak vězte, že pojedete pořád ze sedla a těch 18 bude až až. Pro mě aspoň bylo. Můžu to všem vřele doporučit, ale trekové kolo bych tam opravdu nebral. Občas by totiž mohlo zůstat viset za velký převodník na vrcholu muldy. Na druhou stranu se to dá pojmout i jako pohodová projížďka lesem, kde nehrozí setkání s turistou, psem nebo čtyřkolokou a i na tom trekovém kole to může být parádní zážitek.

Stránky singltreku pod Smrkem: http://www.singltrekpodsmrkem.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat