sobota 7. srpna 2010

Železný knedlík

Železný knedlík nebo také Iron dumpling je děčínský závod pro amatérské sportovce. Ale bylo tam hodně závodníků, kteří tak rozhodně nevypadali. Nicméně mé pořadí (15. z 61 - zatím nejlepší) mluví za vše. :-D Přestože už od pátku pršelo a bylo jasné, že pršet hned tak nepřestane, ani na chvíli jsem neuvažoval o tom, že bych nejel. Přece jen, je to krátké a když je kde se převléknout do suchého, tak o nic nejde.

Na start jsem přijel dvě hodiny před startem a hned se schoval pod stan, ve kterém úřadovaly holky s pivem, fernetem a klobásami. Tak jsme trochu pokecali, dvakrát jsem odmítl ferneta na zahřátí a dověděl jsem se, že plavat se nebude. Voda pořád stoupala a nejen, že byl velký proud, ale i různý bordel ve vodě, takže by to bylo o zdraví. A kdo by neplaval dost rychle, skončil by v Hřensku.


Po odprezentování jsem si dal věci do depa a uvažoval, jestli nám dosáhne voda až ke kolům. Nakonec nedosáhla, ale kdyby byl první běh o hodinu delší, tak už možná jo. Ale pořadatelé přislíbili odklizení kol do bezpečí v případě potřeby, takže o nic nešlo. Každý účastník dostal sušenku, tyčku, tričko a Birrela. Plus nějaké ty letáčky a mapku Děčína.

Pořadatel se rozhodl místo plavání zařadit běh a tak byl letos Knedlík duatlon o distancích 2km - 17km - 5km. Kolo mělo být původně taky delší, ale na původní trase je brod s výškou vody za normálního stavu asi 25cm a v pátek večer to bylo po prsa. O sobotě ani nemluvě.


Bál jsem se, že nebude trasa dostatečně značená, ale byla značená perfektně a to oba běhy i kolo. První běh byla jen taková smyčka parkem plus nějaké ty hluboké kaluže. Snažil jsem se neflákat ale zase to nepřekopnout. Jestli to byly dva kilometry, tak jsem to běžel tempem 3:56 na 151 tepech. Zdá se mi to málo, ale maximálka je 178, takže to spíš jen ze začátku nestačilo vystoupat. Na konci běhu se do depa běželo pod takým mostkem, kde bylo asi tak do půl lýtek vody a tak to bylo zajímavé zpestření.


Depo bylo rychlé, jen nevím, proč jsem si dával tretry do igelitky, když byly pak po chvíli stejně úplně mokré. Kolo ze začátku po rovině po silnice, pak kus do kopce a kousek fakt krpálem, kde dost lidí tlačilo. Možná by bylo rychlejší to vyběhnout, ale kde bych pak hledal plíce nevím. Následoval mírný dlouhý sjezd s pár kopečky, kde byly sem tam rozbahněné úseky a jelo se za sebou, takže trochu ztráta. Dobré bylo taky místo, kde jsem vjel na lehký převod do bahna, že ho jako projedu a jen jsem hrabal zadním kolem. Tak jsem seskočil a byl jsem nad kotníky v bahně. Ještě, že lilo, jinak by ta trasa tak zajímavá určitě nebyla. :) Na konci bahenního úseky byl celkem prudký sjezd, kde 5 lidí tlačilo a pustili mě. Jel jsem to pomalu, ale i tak jsem jim všem ujel. :-) To už byl konec terénním hrátkám a jel se po cyklostezce zpět na nábřeží. Borec za mnou navrhl střídání, tak jsme střídali a pár lidí sjeli. Pak jsem se chytil někoho ještě trochu rychlejšího a už jsme byli skoro v depu. Do depa se jelo zase pod tím mostkem, ale teď už tam bylo vody po kolena. Tak jsem se rozjel a chtěl to projet a prd, ve vodě to nešlo. No aspoň se před uklizením do depa kolo umylo. Tak to asi naplánované nebylo, ale hodilo se to. Průměrná tepovka kola byla 162 tepů a naměřilo mi to necelých 14km.

A prý duatlon. :)

Na druhý běh jsem vybíhal s s jedním borcem kousek přede mnou a dvěma kousek za mnou. Pár lidí jsem seběhl a jeden pak seběhl zpátky mě. Začátek byl stejný jako první běh, pak přišel výběh schodů na most, za mostem zase seběh schodů, potom kus po rovině po šotolině a pak koukám, že se šplhá nahoru na silnici tak, že se chytne člověk lana, rukama se přitahuje a nohama jde po stěně. Mělo to tak 45°, takže to šlo. Navíc jsem měl pořád cyklorukavice, tak mi to neklouzalo. Následoval běh přes most, pak do zámeckého parku, do kopce k zámku a zase z kopce a pak už jen rovina parkem do cíle. Diváci fandili, no super atmosféra. Medaili si můžete prohlédnout na fotce. :) Druhý běh měl mít 5km, ale já to uběhl za 19:33, takže to asi bylo míň.

Medaile. :)

Po doběhu jsem ještě chvíli fandil dalším závodníkům a pak se šel radši převléknout. V ceně startovného byla i poukázka na jídlo a pivo, tak jsem si říkal, že budu mít pivo s chlebem, protože klobásu ani steak jsem nechtěl a stal se zázrak, dostal jsem grilovanou papriku. A bez blbých poznámek, což se hned tak nevidí. Pak mě holky ještě lákaly na after párty, ale protože mi předtím pochválily zadek, tak jsem se bál tam jít. :-D Ba ne, ale jel mi před čtvrtou vlak a vzhledem ke stavu vody jsem chtěl být doma co nejdřív. Nakonec jsem byl doma ve 22:45 a to ještě díky dobrým lidem, kteří mě z České Lípy vzali do Liberce autem. Ale bylo mi to líto a mít tam sebou čočky na další den nebo brýle, tak zůstanu na párty a spacák na přespání v tělocvičně si někde půjčím. Na té párty mělo být i promítání nejlepších momentů závodu a vyhlášení kategorie XXL (závodníci nad 100kg). Tak snad za rok.

Celkově hodnotím tento závod jako malý závod s rodinnou atmosférou, milými lidmi a profesionální organizací. Tím myslím hlavně bezchybné značení tratí, start na čas a výsledky večer v den závodu.

3 komentáře:

  1. Byl to super závod a hlavně můj první triatlon (jel jsme v kombineze Triexpert).
    Rico

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, pekne jsi to napsal. Spolu jsme pak v cili chvili fandili zbylejm knedlikum :)
    Petr

    OdpovědětVymazat
  3. Plavani na kole, to jsou mi dneska triatlony.....:-)

    OdpovědětVymazat