pondělí 31. srpna 2020

Stan Decathlon Forclaz Trek 900 Pro 1

Jak už jsem psal v příspěvku o Přejezdu, už mě nebaví usínat s komáry a probouzet se se slimáky. Takže stan - lehký, ne za 10.000, ne objemný a ideálně ne jasných barev. Nehledal jsem dlouho - v obchodě nalehko jsem našel buď lehké a drahé nebo jsem našel v běžných sportovních obchodech levnější, ale těžší (ke dvěma kilogramům). Nakonec jsem našel svého šampiona v oblíbeném Decathlonu. Hmotnost odpovídá popisu, dokonce je o maličko nižší. Pokud vynecháte čtyři kolíky do silného větru, je to ještě méně.

Malý, lehký, pro jednoho, s předsíňkou a až na červené pruhy šedý. Staví se taky jednoduše. Samonosnost nebyla hlavní kritérium, ale hodí se. Ten můj je částečně samonosný, což znamená, že když se postaví vnitřní stan a zatíží se podlážka třeba brašnou, tak je celkem stabilní. Ale nezatížený by se ve větru převrátil. Taky je docela úzký, což je výhoda při stavbě samotného vnitřního stanu někde pod střechou, třeba pod nějakým turistickým přístřeškem.

Jsem s ním moc spokojený. Kdybych měl něco vytknout, tak snad jen, že by mohla síťovina končit o 10 cm níže, tj. blíže u podlážky a vleže by bylo vidět ven. To platí za předpokladu, že budete ležet opačně, tj. mít nohy na širší straně a hlavu na té užší. Podle obrázků by měla být hlava tam, kde je rozdvojená nosná tyčka. V tom případě ale neuvidíte ven, protože síťovina je u nohou.

Předsíňka má zvednutý okraj, takže jsou tam věci "chráněné". Na stropě je dost poutek na pověšení čelovky, popř. zároveň napnutí šňůry na sušení např. ponožek. Pokud nezapomenete otevřít větrací okénka, stan i dobře větrá (není vlhko na vnitřním stanu zevnitř). Taky je dobré, že jde sbalit do originálního obalu bez nějakého velkého rovnání. Stan se staví šesti kolíky, ale v balení je jich deset a k tomu šňůry pro případ silného větru. Postavit samostatné tropiko např. v případě silného deště by byl asi problém, protože se tropiko připevňuje u kolíků k vnitřnímu stanu. Ale provizorně by to jít mělo. Někdy vyzkouším.

domácí zkouška samonosnosti


v akci

sušení bez kontaktu vnitřního stanu se zemí


velikost sbaleného stanu

1 komentář:

  1. Za mě suprový stan. Skladnej, lehkej, praktickej a svojí službu splní na jedničku :)

    OdpovědětVymazat