úterý 5. ledna 2021

Prosincové běhání

Tak a je po běhání. Tušil jsem to a trochu jsem tlačil na pilu s tím, že buď začátkem roku nasněží a budu jezdit na běžky, nebo holt budu chodit po výletech. Kilometráž nebyla od října zvyšovaná podle učebnic a už v polovině prosince mi bylo jasné, že bolavý kotník je zpět. On by se ozval tak jako tak, ale třeba později. Kotník koncem prosince doprovodila Plantar fasciitis, takže běhat můžu, ale už jen tak zlehka. Byla to otázka času, ale už to chci pořešit, i pro svůj klid do budoucna, kdybych třeba chtěl běhat na stará kolena. :-) Oběh Prahy byla moje labutí píseň, ale v prosinci jsem stihl i pár pěkných delších běhů. Navíc jsem úterky dobíral dovolenou, tak to hezky vyšlo a i počasí mi přálo.

8. 12. - Lužky
Krásná oblast s málem turistických tras. Vzal jsem to z Hrádku přes Popovu skálu dál směrem na Petrovice, před kterými jsem to ale stočil, abych se vyhnul klesání a stoupání a obloukem po klikaté cestě to vzal zpět. Na závěr jsem se smočil v Kristýně.







Večer byl společný běh s Rozběháme Liberec.



13. 12. Šluknovsko 
Následující víkend jsem si ráno odskočil ze zahrady zaběhnout podél hranice s Německem. Kopců tam moc nebylo a po hranici se běželo hezky a ještě tam bylo plno zajímavých informačních tabulí. A každých pár set metrů bouda, takže na vandr ideální.




energetický bod - nefungoval, flapjack to jistil





15. 12. hřebenovka Liberec - Hrádek
Klasika - z Liberce (konečná tramvaje) do Hrádku na vlak. Opačně by to bylo o dost náročnější a navíc jsem chtěl po běhu co nejdéle odpočívat před večerním během s Rozběháme a to jsem mohl už cestou vlakem domů. Vzal jsem to po červené a i když by se dal Velký Vápenný oběhnout s menším převýšením, zvolil jsem poctivou trasu. Zataženo bylo skoro celou cestu.





Bílé kameny



20. 12. - Frýdlantsko
Od té doby, co jsem objevil stránku s webovými kamerami, na nich je mimo jiné Liberec, Frýdlant a Turnov, je počasí v dané oblasti nejdůležitějším rozhodovacím kritériem při volbě trasy nejen běhu, ale i výletů s Pájou. Tentokrát v Liberci deka, v Turnově nic moc a tak padla volba na předem připravenou trasu od Šolcáku na Hubertku a oklikou zpět. Bylo krásně vidět, jak se mraky drží za hradbou hor. Moc se mi líbil běh po singltreku. :-)





singltrek







21. 12. vítání slunovratu. :-)



23. 12 následovala keškovýprava do skal nad Oldřichovem, kde jsem sice neuspěl, ale  pěkně jsem si to užil. Dárky jsem měl zabalené a tak nebyl důvod utéct předvánočnímu shonu. Dřívkáč mi pořádně chytl až na třetí pokus, ale pak už hořel dobře. Takže klasika - něco opéct a zapít pivem. Jen jsem zvolil moc silné pivo a potom jsem musel ještě půl hodiny v autě střízlivět (půl hodiny od chvíle, co jsem dorazil k autu).







POP VIII

Tentokrát opravdu partyzánsky - nikdo nikde nebyl a nic neviděl. :-D Nevěřil jsem si, žo to celé (60+ km) uběhnu, ale věřil jsem si na minimálně 40 km. Nebýt bolavých pat, uběhnu to celé skoro s prstem v nose. Ale ty paty mi daly zabrat. Po vyzkoušení různých typů došlapu jsem se s bolestí prostě smířil. :-D

Bylo slunečno, teplota kolem nuly a přestože byly obchody zavřené, dalo se sem tam něco pokoupit po benzínkách, hospodách a bufetech. Před industrální části bylo dokonce skvělé občerstvení od kolegy běžce. No a nad Šárkou tradiční mekáč. Akorát, že objednávání na displeji to hodně zdržuje a všichni mi utekli a já je pak doháněl a ztrácel cestou hranolky. :-D


Dívčí hrady

Šárka


industriál s Péťou

Hvězda a hvězdy :-)



Následující den jsme měli malou otužileckou besídku na liberecké přehradě. Byla to komorní akce, ale moc hezká.




A 29. 12. mě vytáhli Hepíci na další keškovýlet. Tentokrát do známého Žehrovského lesa. Trochu jsem se po POPu zadýchával, ale byl to moc hezký výlet a ještě jsem Hepíkům dělal pomůcku pro odlov. :-D





ucho :-)




Máme ji!

stromovka na závěr


Šťastný Nový rok!!!

1 komentář:

  1. :).. moc pekny...
    Koukal jsem, ze "nekteri" maji na tvych fotografiich zamaskovany oblicej, ochranil jsi tim jejich "dusi":). Diky..
    K POPu -- byl jsem moc rad, ze jsi neprosazoval preplavani reky, nebo alespon beh v Rokytce:) -- ten partyzansky rozmer je fajn, myslim, ze kazdy z nas ocenil ten spolecensky rozmer behu... I kdyz marna slava.. zaverecna hospoda je vzdy korunou dila!:)
    Mej se fajn, at se dari, at to beha, plave a kolobezkuje! Stastny Novy Rok! 12:)

    OdpovědětVymazat