pondělí 27. června 2022

Květen/červen

První květnová akce se nekonala. Tedy konala, ale beze mě. :) Měl jsem na koloběžkový víkend na Mácháči potvrzenou rezervaci, ale pro malou účast se oficiální část zrušila a člověk, se kterým jsem měl bydlet, účast odřekl, takže bych komplikoval život Karlovi Franckemu a to jsem nechtěl. Mohl jsem někde přespat nadivoko, ale těšil jsem se na pohodlí. Pak jsem viděl fotky a měl jsem jet. :)

Takže první pořádná koloběžková akce byla Loupežnickou pěšinou. Jeli jsme v pěti - kromě mě ještě Jana z běhů s dcerou a Péťa z koloběžek s dcerou. Jeli jsme na pohodu, občas jsem se k holkám vracel, ale nebyl to závod, tak jsme si to náramně užili. Malinko jsem si to omylem zkrátili u Horního Maxova, ale celkově to dalo kilometry, co mělo.

Start



mlok na Viničné


kontrola a svačina na Ferďáku


kousek před Smědavou


Jizerka



Protrženka a samotoč



Koncem května jsem si udělal radost a uskutečnil jsem dlouho plánovanou výpravu do zahradnictví Ctěnice. Majitel pan Fous píše moc pěkné články o trvalkách (pereny.eu).  Delší články jsou placené, ale stojí to za to. Jel jsem tam s předem vytvořeným seznamem a povedlo se mi nekoupit nic navíc, což bylo asi vůbec poprvé. :-D Ona ta problematika supermarketových rostlin je kapitola sama pro sebe a když můžu, navštívím malé zahradnictví, což byla v tomto případě docela štreka autem, ale byl to takový výlet za odměnu. Jinak i v Liberci máme malé zahradnictví. A shodou okolností zrovna nejnovější článek se týká toho, co píšu.

Tyhle obří hosty jsem nekoupil, protože bych je neměl kam dát. :-)

Tomu říkám skleník.

hostoviště ve stínu

Mám nakoupíno.

Jedéééém.


Na 18. června jsme měli s Janou domluvený koloběžkový výlet na zmrzlinu v Kněžmostě a na sysly v Mladé Boleslavi. Cesta tam proběhla podle plánu, ale zpět jsme to vzali na Mimoň, abychom nejeli zpět stejnou cestou. Zezačátku jsme nějak jeli a jeli a přestávka žádná, tak jsem si to ke konci vynahradili. Tedy chtěli jsme se stavit ve Svijankém pivovaru, ale bylo ještě zavřeno. Potom jsme stavěli v Kněžmostě, v MB  v Kauflandu, kousek pod Bělou pod Bězdězem na pivo a nealko, v kempu Boreček na pivo a langoš (já) a potom už byla Mimoň. Dalo nám to hezkou stovku. Tedy mě, Jana najížděla kolečka kolem nádraží, protože jsem v Liberci vyzvedával já ji a měla o asi 4 km méně najeto. :-D

start - jeden Garmin na trasu, druhý na kroky :-D

Tady to začalo.

Kněžmost

sysel 1

sysel 2


kemp Boreček

Kuřívody


Na nádraží jsem ukazoval Janě stupátko s tím, že koloběžka, na které se jezdí, musí být odřená a samotného mě překvapilo, v jakém stavu ji mám. Ale pak jsem to konzultoval s dalšími koloběžci a je to prý v pořádku. :-)) No a přes den bylo sice skoro 35 °C, ale nejhorší to bylo ve vlaku.

ve vlaku

Na 25. června jsem si naplánoval 100 km trasu po pivovarech Lužických hor. Jenže předpověď počasí vypadala tak, že zhruba od 11 hodin mělo pršet trochu a od 14 hodně několik hodin. Mohl jsem jet v pátek a v sobotu pracovat na zahrádce, ale potřeboval jsem udělat nějaké výsadby a tak to padlo na sobotu. Abych tedy něco ujel a nezmokl, vyjel jsem v 6 ráno. To znamenalo, že jsem ty pivovary projel v době, kdy měly zavřeno a navíc po ránu bych ani neměl chuť. :-D

Trochu jsem zmokl cestou z České Kamenice, kde jsem se stavil v pekárně a na kafe v Lidlu. Naštěstí jsem měl pláštěnku. Pivovar Helene ve Falknově je asi v areálu penzionu, ceduli jsem nenašel. Potom jsem si to zkrátil oproti plánované trase a jel zkratkou do Chřibské, kde jsem jel najisto do kavárny U Tadeáše. U Jadranu a cappuccina jsem pokecal se sporťáky chystajícími se na překážkový závod Šnek Race a pak jsem to už dojel v kuse přes Rybniště a Krásnou Lípu. 

pivovar Falkenštejn v Krásné Lípě




studánka ve Studeném


pivovar Kotouč v České Kamenici

Lidl

Pustý zámek

strom hrnečkovník

zima se blíží

Jadran v Chřibské


A něco málo ze zahrádky:










1 komentář: