středa 19. února 2014

Armstrong Pull-up Program - my experience

Omlouvám se všem anglicky nevládnoucím čtenářům, ale chci, aby byla moje zkušenosti dostupná širšímu publiku a dvakrát se mi to psát nechce.

I started the Armstrong Pull-ups Program in 1st January this year. Before I started I had read about Harry's experiment and hoped for similar results (I know he is not doing regular pull-ups). The morning routine and afternoon pull-ups routine is described for example here. The basic idea is to stress muscles on a daily basis five days in a row and then give them rest for two days. This is repeated for 6 - 8 weeks (or even more).

The good thing is that every day is different. The bad thing is that you shouldn't do more exercises for your back. But I supposed that exercising almost every day will do the job.


I started with maximum 10-12 push-ups and after six weeks my maximum was 11 pull-ups. See the progress? Neither do I. I didn't expect improving from 11 to 30 in 6 weeks. But for example 13 would be nice. But 11 again? Something is wrong. Yes, I can do more pull-ups in total, therefore more sets and repetitions. But the maximum is the same. And because the program was designed for maximum reps in one (first) set and didn't work, I quitted it.


Even the longest day routine lasts only about 15 minutes and I have never felt sore after it or the next day. I believe that in some more weeks I could improve but I prefer going back to a more various training and improve faster. Or at least I will know I have given it maximum effort every other day. I may add some weight into this program or do more reps etc. But it wouldn't be Armstrong pull-up program anymore.

I started doing weighted pull-ups and I feel good after it. I'll go this way for a month or so and see the results. I like the fact that I can do 10 pull-ups without added weight and 5 pull-ups with 9 kg on my belt. Then after removing the belt I can almost fly. :-)

EDIT 21. 2. - This morning I did 12 pull-ups. :)

5 komentářů:

  1. Dělala jsem něco podobného s hlubokýma dřepama. První den začínal padesátkou a neuměla jsem si představit, že někdy udělám víc než 100. Stačilo pár týdnů a dělala jsem 150. Každý den. Ukončil to pak až závod, po kterým jsem nemohla chodit a pak už se mi znovu s programem začínat nechtělo :) Uvažuju, že to zase zkusím. Přece jen se ty kopečky pak vybíhají lehčeji :)

    OdpovědětVymazat
  2. :-) Když už do toho člověk najede, tak mu to nepřijde a má radost, že dělá něco pravidelně. Jen když třeba pak jede na nějakou chatu s kamarády, tak řeší, kde je hrazda. Ale ono se vždycky najde něco, kam se můžeš pověsit. :) U dřepů to je ještě lehčí. Já hluboké neumím, přepadnu dozadu. Snažím se to protahovat, ale jen někdy a to je málo.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, zaujalo mě to a jdu do toho. Máš elektronicky ty tabulky, do kterých se zapisují výsledky? To, co je na oficiálním webu, je takový očesaný. Díky, Tomáš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to tam osekaný. To moje je vypiplaný. :-D Stahuj tady: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46503894/Armstrong_2.jpg

      Vymazat
    2. Aha, tak samovýroba :-). Super, díky moc, Tomáš

      Vymazat