úterý 6. května 2014

Shrnutí minulých týdnů

Je toho nějak hodně a na psaní není čas. V práci se blíží konec semestru a na prodloužený víkend jsme zmizeli do Českého Švýcarska. Ale o tipy na výlety vás nechci ochudit. Takže popořadě.

Jizerky

Kdo by se chtěl v Jizerkách podívat nejen na přehradu Černá Nisa, ale i na pěkné skály u Oldřichova, pro toho může být inspirací náš první výlet. Šli jsme z Maliníku přes přehradu a Olivetskou horu (tam jsem ztratil obojek a z Oldřichova jsme vedli Aischu na obvazu :) až na Bílou kuchyni. Kousek za ní končí asfalt a začíná hezký les se skalkami a až do Oldřichova se ráz krajiny nemění. U Oldřichovského sedla se dá seběhnout na vlak a nebo pokračovat na Skalní hrad a oklikou zpět.

Černá Nisa

před Poledníkem

Gorila

Český ráj

Druhý den jsme vyrazili s Katčinou partou na tradiční velikonoční výlet do Českého Ráje. Nehonili jsme kilometry, ale užívali si sluníčka. V tuhle roční dobu tam ještě není tolik lidí, tak to byl fajn výlet. Jen z pečení buřtů na Rotštejně kvůli festivalu nic nebylo a kdo si je nesnědl během výletu, mohl si je upéct u Zrcadlové kozy.

Frýdštejn

Průchody

Turisti všeho věku můžou s námi. :)

sáňkování v dubnu :)

první letošní ohýnek

V Dolánkách u Turnova

České Švýcarsko

O víkendu na Zbraslavi a Soudku píšu zvlášť. Ještě mi tu chybí prodloužený víkend v Českém Švýcarsku. Ani jednoho nás neláká Pravčická brána a oblast západně od ní, tak jsme se shodli, že prochodíme jen Českou část. Bydleli jsme v penzionu U lamy, takže stylově. :-)

První den jsme se nám podařilo krásně chytnout vlak do Jedlové a pak jsme měli až do večera čas na to dojít zpět do Krásné Lípy. Na Tolštejně bylo krásně a točí tam Kocoura - pivo, které nás pak provázelo celou dovolenou. Z Tolštejna jsem to vzali přes Jedlovou a Rybniště do Krásné Lípy. Celé po červené. V Rybništi jsme si dali další pivo a taky tam začalo pršet. Nejdřív to vypadalo jako přeháňka, ale až do konce výletu pršet nepřestalo. Byla nám trochu zima, ale i tak se nám to moc líbilo.

a jeho vrchol

Kocour

hradby Tolštejna

Malý Stožec

Jedlová

kdo by si to chtěl sjet...

kostel v Rybništi

a takhle nám pršelo :)

dřevěný xylofon na Köglerově naučné stezce

a nějaké to povídání o léčivých rostlinách

Druhý den bylo počasí opět sychravé, ale nepršelo. Jen viditelnost byla špatná a tráva mokrá. Ale mělo to také své kouzlo. První zastávku jsme si udělali u Studánky Veronika pod Vlčí horou. Od ní to byl nahoru jen kousek. Na rozhlednu jsme ani nešli. :) Z Vlčí hory jsme se vydali směrem na Brtníky, kde jsme se chtěli stavit na oběd. A čekala tam na nás bezvadná hospoda U krkovičky, kde jsem si i já vegetarián měl problém vybrat ze spousty jídel. Nakonec vyhrály šišky s mákem. Z Brtníků jsme šli po zelené přes Soví vyhlídku, Velký Pruský tábor a Brtnický hrádek, kde Aischa přepadla svačící německé turisty a málem je obrala o svačinu. :) Zbytek cesty po zelené a konec jako předchozí den.

studánka Veronika

Na rozhlednu jsme ani nešli. :)

křížová cesta

Velký Pruský tábor

Na Brtnickém hrádku

V sobotu jsme se autobusem svezli do Jetřichovic a odtamtud se vydali po klasické vyhlídkové červené turistické značce, pak jsme ji vyměnili za žlutou, která ná s dovedla do restaurace Na tokáni (měli tam vycpaného tetřeva). Bylo tam krásně teplo. :-) Potom jsme šli po modré přes Panenskou jedli, Černou bránu, Vlčí desku Hadí pramen až na Kyjovský hrádek, kde se nám moc líbilo. Samé schody, vyhlídky a zábradlí. Sem tam sice uvolněný schod, ale aspoň byl nějaký adrenalin.V Kyjově jsme se stavili na jedno a pak už to doklepli zpátky do Krásné Lípy. K večeru se udělalo krásně.

Občas je to potřeba. :)

kousek od Jetřichovic

stoupání na Mariinu skálu

a výhled z ní

Vilemínina stěna

Sem jsem musel vlézt, ale jeskyně tam nebyla. :)

Panenská jedle

kapradí

Kyjovský hrádek

zlobení koně :)

Poslední den jsme vymysleli výlet na opačnou stranu, tj. do Varnsdorfu. Už to vypadalo, že bude slunečno a opravdu chvílemi bylo. Ale stejně jsme zbytečně mrzli v kraťasech. :-) Ale aspoň jsme viděli pramen řeky Křinice, ze které se dělá (aspoň myslím) pivo Falkenštejn, které jsme nepili. Příště. :) A ten pramen jsme mále přešli. Byla to totiž taková nenápadná odbočka do lesa. Vyfotili jsme si i lamy, podle kterých má náš penzion jméno. Na stránkách píšou, že je můžou lidi krmit drobnými kousky zeleniny. Ale na naše ředkvičky zvysoka kašlaly. Ale aspoň nás nepoplivaly. :D Ve Varnsdorfu jsme se chtěli najíst a podívat do pivovaru Kocour. Hospodu jsme po chvíli hledání našli luxusní (Střelnice) a po našich už skoro tradičních dvou pivech jsme se vydali na Hrádek. Značená cesta na něj se možná zbytečně moc klikatí, ale zase jsme narazili na legrační cedulky na plotě, kde asi bydlí hodně psů a koček. :) Nahoře na hrádku noc moc, ani výhled nebyl,  tak jsme si dali aspoň čokoládu. Potom už nám zbývala jen návštěva pivovaru, kam naštěstí narozdíl od toho Krušovického psi můžou a dokonce tam mají i prase a pávy. :-)) A protože má ten pivovar i vlastní zastávku, odkulili jsme se z něj těsně před odjezdem vlaku. :)