pondělí 3. srpna 2015

31. týden

Po dovolené jsem se do toho zase trochu opřel. V pondělí jsem si jen krátce zacvičil doma. V úterý jsem se hned po dešti vypravil na Ještěd a našel jsem Jaspisovou štolu v Důlních skálách. Krásné pusté místo. Taky jsem vyrobil ještěrku (symbol geocachingu) a nalepil na naše vozidlo.

Jaspisová štola

Důlní skály

ještěrka

Ve čtvrtek jsme byli s bráchou na nočním odlovu jedné kešky. Ze začátku to vypadalo slibně. V prvních dvou krabičkách jsme našli souřadnice, které jsme potřebovali. Bohužel, třetí krabička vypadala takto:

Tak nic... :)

Ráno jsem jel autem a když jsem zapl stěrače, koukám, že za jedním něco je. A ona to ještěrka od neznámého dárce. :-) Ta původní byla originální a měla prý duši, ale tahle je zase "ta správná" a nemůže dojít k mýlce. Auto je stále červené, ale bylo to focené na slunci.

ještěrka 2

V pátek jsem se vydal dorazit odvrácenou stranu Ještědu. Člověk by nevěřil, kolik pěkných míst se tam ukrývá a přitom tak blízko Liberce. Zaparkoval jsem pod Mazovou Horkou, vyběhl na ni, prohlédl si Skalákovnu a pak běžel směr Vrch Vápenice. Cestou jsem minul bývalý vápencový lom a kousek od něj minivodopád. Až na Pláních jsem to zase znal.

Skalákovna

Dále pak na lovecký chodník a Červený kámen a potom dolů přes Jeřmanickou skálu a pomalu k autu. To pomalu k autu ale bylo vlastně docela rychle, protože to konečně bylo z kopce bez kořenů a kamenů. :-)

Červený kámen

Sobotu jsem kromě luxování skoro celou prozevlil. Jen jsem se po obědě šel projít do lesa s knížkou a konečně vyzkoušet ty šňůrkové sandály vlastní výroby. A viděl jsem ještěrku. Slibuji, je to už poslední v tomto zápisku. :-) Na večer jsme měli zase s bráchou naplánový event (event je v GC terminologii nějaké setkání kačerů) s názvem Setkání na hladině. Událost probíhala ve 23 - 24 hodin uprostřed Písečáku u Ploukonic a plavidla nebyla podmínkou, ale bylo to mnohem pohodlnější než plavat nebo se plavit na matračce. :-) Cestou tam jsme se stavili ještě na jedné noční keši nazvané Uťatá hlava. Museli jsme čekat na tmu, abychom viděli odrazky na stromech, ale pak už to byla rychlovka a po 15 minutách byla naše. Ještě před eventem jsme odlovili jednu s terénem 3,5 (z 5). Jak to může vypadat, vidíte na obrázku.

do třetice - jedna živá

tajemná záře nad Chlumem

Máme ji - uťatou hlavu.

brácha loví

Na místo srazu jsme přijeli kolem půl jedenácté, dali si pivko, nafoukli loď a záchranný kruh a pozorovali cvrkot. Krátce po jedenácté jsme spustili loďna vodu a vydali se směrem ke svítícímu houfu v dáli. Chvíli nám trvalo sesynchronizovat pádlování minipádélky, ale pak už to šlo. Po přiražení ke zbytku lodí hned někdo zvolal: "Á, bratři z Liberce." Trochu nás to překvapilo, ale pak nám došlo, že jsme se všichni viděli ve čtvrtek na minisrazu u Babylonu. Pokecali jsme, občas připlaval nějaký nešťastník na lehátku, tak jsme mu pomohli s logováním. Byla to opravdu zajímavá směsice. Od plastových a laminátových klasických kanoí přes nafukovací kanoe a rafty až po matrace na spaní pro hosty, lehátka a plavce s polystyrenovým ostrůvkem na navigaci a svačinu. :-)

naše plavidlo

a další lodě a loďky

Asi po hodině chtělo pivo ven a tak jsme se odpojili a vyrazli ke břehu. Původně bylo v plánu přenést loď na druhý písečík, kde je keška na ostrově, ale pak nám její zakladatel poradil, že je lepší to obejít a přebrodit se po kolena přes malý ostrůvek. Nebylo. Bylo to po prsa a brácha tam v bahně málem ztratil žabku. :-)) A kopřivy nás pálily ještě druhý den odpoledne.

V plánu byla ještě jedna keš - ta nejtěžší. Zabalili jsme loď a v jednu v noci vyrazili dobýt strom obtížnosti pět. Brácha lezl první a je fakt dobrej. Je o asi půl hlavy menší a přesto to dal celkem v pohodě. Já měl "vyšlapanou" cestičku a tak to bylo o něco rychlejší. Ale zadarmo to nebylo.

Už ji vidím.

Už ji mám. :-)

pro lepší prostorovou představu :-)

Plánovali jsme přespání na místě, ale rušila by nás hudba z diskotéky a tak jsme jeli domů a kolem 4. ráno zalehli. Vstávali jsme v osm a bylo jasné, že v neděli nepodáme žádné extra výkony. :-) Odvezl jsem bráchu domů a pak se vrátil si do postele číst. Odpoledne zevling pokračoval s Pájou u vínka Grapes Pink u bazénku. :-)

P.S. Jak tak koukám na ty fotky auta při kontrole formátování, vybavila se mi Lada Niva, kterou měli Návštěvníci. Pamětníci vědí. :-)