čtvrtek 5. října 2017

Ιθάκη

Dovolená na Ithace byl Pájin nápad. Už tam jednou byla a věděla co a jak a tak jsme skoro nikde nebloudili. když jsme bloudili, mohl jsem za to já. :-)) Střídali jsme koupání s výlety a prošli jsme celou severní část ostrova. Hned po příletu do Kefalonie bylo kolem 30 °C. Čekal nás ale ještě bus k trajektu a taxi k našemu ubytování. Ještě večer jsme se byli vykoupat. Teda jen já, protože Pája nebyla z moře tak vyprsklá. :-)

řepanátky v letadle 

na Ithace 

první koupání v moři po několika letech 

večerní pivko v přístavu 

Druhý den jsme šli na jednu pěknou pláž, kde nebylo moc lidí a cestou se stavili u kostelíku, kterých je všude plno. Cestou z pláže jsme to vzali přes mlýny, kterých je na ostrově taky hodně. Ale zrovna tyto tři dotváří panorama této části ostrova.

 ranní káva

 běžný výhled cestou na pláž

naše nejoblíbenější pláž 

u kostelíka 

A jde se na potápění.

můj stínový trůn 

šnek na výletě 

pamětníci všude okolo

objevování mlýnů 

 moře

tajemný stan mezi kozími stezkami 

kuchyňka 

Další den jsme šli na celodenní výlet na severní část ostrova přes Frikes. Bylo celkem teplo, ale ve vyšších polohách příjemně foukalo. Cestou jsme se vykoupali a potkali ruskou posádku, kteří se nás suveréně ptali: "Gavarítě parusky?", což nás, přiznám se, na Ithace trochu zaskočilo.

čert ze mlejna 

nedobytný ostrov 

"ruská" zátoka 

při výstupu 

 kostelík

zátoka na druhé straně ostrova

mlýn 

azuro 

bylinářka 

 žaludy

Následující den byl opět věnován koupání. Pája chtěla jít navečer na výlet, že prý se přece nebudeme válet, když jsme tam letěli přes půl světa, ale když jsem se jí později ptal, kdy vyrazíme, odpovědí mi bylo jen pravidelné oddychování. :-D

Kioni - naše bydliště 

v dáli řecká pevnina 

koupání přímo v přístavu 

Nestihla to suchou nohou. :-) 

kočky byly všude 

Další výlet směřoval do Anogi přes Herkulův kámen a následně cestou necestou do kláštera a pak na nejvyšší vrchol ostrova. Po něm následoval opět odpočinkový den.

stoupání do Anogi I

 stoupání do Anogi II

bezva chodníček (všude jinde jen "kozí stezky") 

kostelík 

Herkulův kámen 

 cesta ke klášteru I

cesta ke klášteru II 

cesta ke klášteru III 

 cesta ke klášteru IV

klášter (Katharos monastery) 

pohled na úžinu mezi dvěmi částmi ostrova 

pohled na Váthy 

kudlanka 

nejvyšší místo Ithaky I 

nejvyšší místo Ithaky II 

nejvyšší místo Ithaky III 

sestup křovím 

opuštěný dům 

Odpočinkový den jsme si zpestřili průzkumem vzdálené pláže, na kterou se dalo dostat jen po útesech a když jsme byli téměř v cíli,  viděla Pája, jak vypadá přístupová cesta a museli jsme to otočit. Ale za nedobytí pláže jsem dostal hranolky. :-)

cestou na pláž 

průzkum vzdálené pláže I 

průzkum vzdálené pláže II 

zpět na naší pláži 

 večeře :-)

Homérova škola byla cílem našeho dalšího, už méně náročného výletu. Vzali jsme to mimo silnici a v půlce výletu si užívali na nádherné pláži. Cestou zpět snědla Pája všechny ostružiny v okolí. :-)

průzkum Homérovy školy I 

 průzkum Homérovy školy II

svačina u studánky

 zátoka s nejkrásnější pláží

průzkum pláže :-)

 

 ještě jedna náladovka

 nohy :-D

ostružiny 

krmení 

opuncie 

náš penzion 

Následoval krátký výlet na mlýny, kde nás zastihl déšť, ale zima nám nebyla, ta jsme pokračovali k blízkému kostelíku a najít z loňska schovaný kus dřeva. To byl náš poslední výlet a zbývající dny už jsme si jen užívali koupání. Za celý pobyt jsem viděl malou murénu, pár hvězdic, ježky a spoustu ryb. Ale ze začátku jsem se bál plavat dál.

výlet na mlýny I 

výlet na mlýny II

zase kostelík 

na olivovníku 

tajemno

strašidlo 

trochu deště 

Dálky volají... 

hvězdice 

pejskař se nezapře :-) 

ve stínu olivovníku 

hledání hvězdic 

Kioni

krmení mravenců

Ithaka je šíleně kopcovitý ostrov a Pája mě předem odrazovala, abych nechal běhací věci doma. Ale nedalo mi to, vzal jsem si je a aspoň jednou ráno vyběhl. Mapu jsme měli papírovou, ale z roku 2012 a některé cesty už neexistovaly. Loni vyšla nová mapa (kterou měli naši sousedé) a tam už chyběla zkratka z Kioni do Frikes, na které se loni ztratil anglický turista. Sice jsme ji chvíli hledali, ale neúspěšně. Já si mapu vyfotil a pomocí kalibračních bodů v Locusu převedl na offline mapu a měl jsem tak pořád přehled. Přesnost bylo cca 100 m, al to mi stačilo.

a jeden běh, aby se neřeklo 

naše poslední cesta na pláž I 

naše poslední cesta na pláž II

koza 

zase zelená loď

 potápěčka

pivo a hranolky 

přístav (HDR) 

trajekt 

grafitti v Kefalonii 


Ithaka v Locusu

Žádné komentáře:

Okomentovat