pondělí 10. prosince 2018

Listopad

Po návratu z Říma to bylo trochu hektické. Finišování základů, abychom měli před zimou hotovo a do toho zkouším zase běhat, aneb hubnu do plavek, jako už po několikáté za poslední dva roky, ale vždycky to nějak neopadne a OTK roste. :-) Taky začala venkovní otužilecká sezóna komplikovaná trochu tím, že naše liberecká přehrada má od léta málo vody a v tom málo jsou hnusy z harcovské kanalizace o něco koncentrovanější, tak hledám místo ke koupání, kde se dá. Většinou někde na výletě, ale jednou i v rámci běhu. Ale to úplně nedoporučuju, nebo vlastně ano, ale se suchou spodní vrstvou na převlečení. I když ono to je po chvíli běhu stejně jedno.

Máme kousek od jedné ze dvou nákupních zón malý lesík, kde se dá pěkně odpočinout, něco opéct a když je teplo, tak i poležet v hamace. Já se tam vydal otestovat nové brýle, ve kterých jsem ze začátku viděl divně, ale už se to srovnalo. Koupit dnes ne obří obroučky je kumšt (pokud nechcete jen za ně bez skel vypláznout přes 4.000,-, ale nakonec jsem spokojený.



microadventure v Opičáku

O víkendu jsem se vydal do Křečan, ale tentokrát na koloběžce a cestou se vykoupal v Kristýně. Počasí v Liberci nebylo nic moc, ale za kopcem už bylo víceméně slunečno. Cestou jsem ulovil pár keší a v Křečanech si udělal opejkačku a nabral domů jabka. Zpět jsem jel vlakem, takže jsem byl u sousedů jen za malého magora. :-)

brouci ještě nezalezli

Kristýna



pod keší



úroda

Abych později věděl, že jsem i běhal, tak si sem hodím jedu fotku z doby, kdy ještě po práci bylo světlo. Zase spojuji běhy s keškami a bez mp3jky s Evropou 2 většinou nevyběhnu.


Taky jsem se s Kesinkou vrátil pro keškoresty do Janovic a okolí. Shodou okolností je tam i rybník, který se tvářil jako vhodný ke koupání, ale moc vody v něm nebylo a svůj nahatý zadek sem dávat nebudu. :-)



opět Janovické poustevny

zlobení Kesi :)

Kesi pózuje

Po přezutí koloběžky na zimní gumy jsem ji musel projet a volba padla na nedalekou vrstevnicovou cestu, po které jsem svého času rád běhával. Vzal jsem to nejdříve po silnici do Kryštofova údolí a z něj stále do kopce až na Srní sedlo, kde jsem poobědval. Byla docela kosa a jakmile jsem poodešel dále od dřívkáče, už mi mrzl mokrý zadek. Ze Srního sedla už to bylo jen po rovince a z kopce.

nad Kryštofákem


náznak sluníčka



oběd :-)




Další keškovací výlet s Hepíky vedl do skal u Máchova jezera. Zaparkovali jsme ve Skalce u Doks a vydali se po naplánované trase o délce cca 10 km. Ve skalách jsem zjistil, že jsem v oblasti, kterou probíhá poslední kolo ultramaratonu Mácháč Run Fest a zavzpomínal si. Kesi s námi nebyla a nebude, dokud nebude mít pořádný obleček, aby o přestávkách neprochládala. Přeci jen už je to babka. :-) Objevil jsem kouzlo zralých (a někdy mrazem přešlých) šípků a rád je při výletech jím. Vymáčknu  sladkou "marmeládu" a nebo rozkoušu celý šípek a semínka a šlupku vyplivnu.


pastva


Hepík s chroštím


oběd

Jedna keš nám dala obzvláště zabrat. Luštění bylo celkem snadné, jen to bylo pořád do kopce a z kopce. Ale vlastní odlov byla makačka. Ve skalách byl signál jak splašený, nápovědu neposkytly ani logy minulých nálezců a tak jsem se vydal do spáry. Byl jsem jako prase a to na té fotce ještě nejsem na konci. Na konci spáry byl totiž kámen, který vypadal, že ukrývá keš. Ale nic tam nebylo. Nakonec byla jinde, celkem snadno přístupná. :-)

Lezu, lezu, nic tam není. :-)

prasoň



džungle ke konci

I s Pájou jsem byl na výletě, ale ona moc déšť nemusí, takže to jsou spíš takové kratší procházky. Ale tahle nám zrovna vyšla. Auto jsme nechali v sedle nad Kryštofákem a udělali si pěkný okruh.





dokumentace ranního zimního běhu :-)

Další víkend jsem strávil u mamky v Letohradu. Jako obvykle jsem si naplánoval výlet po keších. Tentokrát v oblasti Tisce, což je pěkné údolí s potokem a přilehlé lesy a louky. Na výletě toho moc zajímavého (kromě keší) nebylo. Snad jen Čertovy schody, které podle legendy vedou k čertovi do kuchyně. :-)


podepsaná lavička


Čertovy schody

V neděli jsme si udělali výlet na Pastviny, kde jsem se chtěl vykoupat. První místo bylo s ledem, ale nechtěl jsem se vzdát a zkusil prosekat díru. Jenže jsem ji vysekal moc u břehu a bylo tam místo na vlezení do vody. Tak jsem se zase oblékl a na radu místního jsme přejeli asi kilometr pod kapličku, kde led nebyl.

první pokus



A tabulečka.

Žádné komentáře:

Okomentovat