pondělí 27. května 2019

Kolobkovandr #12: Jizerky - Kozákov

Minulý pátek jsem si řekl, že závody se blíží a pokud nechci druhé kolo Okolo chalupy mít zase křeče, měl bych trochu potrénovat. :-) Uvědomil jsem si totiž, že loni jsem touhle dobou relativně hodně běhal jako přípravu na Běh do manželství. Letos žádná taková akce není a  přiznám se, že už bych se i bál zvát kamarády do Jizerek. Kdo tu někdy byl, ví proč. :-) O to více bych tedy měl jezdit na koloběžce. :) Proto jsem si na minulý pátek vymyslel výlet okolo Berzdorfer See. Abych se vyhnul notoricky známým trasám, vzal jsem to do Görlitz polskou stranou. Je tam parádní cyklostezka s mnoha posezeními a nikde nikdo.

Kodešova skála

přistižen s nealko Birellem

Görlitz

:-)

Untermarkt

Cestou zpět po německé straně Nisy jsem se zastavil na pivo, vykoupal se a uvařil si na novém vařiči a ešusu vážícím nula nula nic. Titan je titan. :-) Pak už to byl jen kousek do Žitavy a Hrádku na vlak. Ve vlaku jsem si pěkně pokecal rukama nohama s Němcem. Tričko z Dresden maratonu je taky sociální lubrikant, ne jen pejsek. Navíc pán pejska měl taky. :-)

pivson u Berzdorfer See

čínská polévka :-)

O víkendu se mi zastesklo po Popelce mých výprav - po Jizerkách. Ve středu mám judo, takže padly výpravy na koloběžce s Janou. Ale blýská se na lepší časy. :-) Do Jizerek jsem se tedy vypravil v úterý. A v rámci tréninku rovnou z Liberce. Dojel jsem na Černou Nisu, vykoupal se a pokračoval dál. Nejdřív jsem si říkal, že to u Krásné Máří otočím, ale jelo se mi krásně a tak jsem vydupal i kopec od Tetřevích bud a tlačil jsem až na štěrku pod sedlem Holubníku. Tam jsem si poseděl nad kávou :) a poté už jsem veskrze jen klesal až domů.

Bylo to trochu vlhko. :-))

Černá Nisa

sedlo Holubníku

Vandr

Tak se mi tam líbilo, že jsem hned plánoval další akci tamtéž. Nevýhodou Jizerek je ta, že jsou tak malé, že kdybych tam chtěl spát, musel bych jezdit kolem dokola. Jinak je z nich člověk hned pryč. :-) Tak jsem to udělal tak, že jsem si naplánoval záložní spaní v Jizerkách a hlavní plán na kraji KRNAPu. A pak přes Kozákov domů. To spaní nad Polubným byla náhoda. Roluju si tak mapou při plánování trasy a zaujme mě turistický přístřešek. Mimo značené cesty, ale blízko nich. Cesta nahoru na Maliník už s brašnami šla trochu ztuha, ale vzal jsme to tentokrát přes Horskou a jelo se mi dobře. Nahoře jsem si dal Kousek piva (značka piva se jmenuje "Kousek piva") a jel dál.

Podél soušské silnice byla spousta tůněk a potůčku a tak jsem opět neodolal a okoupal se. Následoval dlouhý sjezd pod Souš a pak výjezd do Polubného. Pak už to měl být kousek na spací místo. Ale naklikal jsem cestu, přes kterou byly napadané stromy. Vrátil jsem se tedy a vzal to jinudy. Na místě jsem byl celkem brzy, tak jsem si uvařil, dal pivo a pak nemohl jít spát a musel čekat, až půjdu na malou, abych nemusel vylézat ze spacáku. Stejně jsem musel. :-) Byl jsem rád, že jsem si vzal zimní spacák a na triko ještě svetr, bylo to akorát celou noc až do rána.

Je to závislost. :-)

Černý vrch?

Hvězda

Tudy by to v nouzi šlo, ale když to jde objet...

výhled od altánku pod Hvězdou

Na hvězdy viděti, rosu na hlavě nemíti. :-)

Druhý den jsem několik kilometrů sjížděl do Vysokého nad Jizerou, kde jsem doplnil v potravinách proviant a pak v druhém kole i vodu. Dál to bylo pořád většinou z kopce a až v Semilech se to zlomilo. Následoval dlouhý výjezd na Kozákov, ale z téhle strany to nebylo tak hrozné jako minule. Nahoře, jako na potvoru, zbývala do otvíračky necelá hodina. Tak selfíčko a hurá dolů. Cesta pěkně utíkala až do Malé Skály. Cestou jsem přemýšlel, jestli to vezmu z Malé Skály nahoru po trase Okolo chalupy a nebo prostě rovně a jistě (a trochu mastňácky) po cyklostezce do Turnova. Nakonec bylo všechno jinak. Potkal jsem Jirku Boháče, u kterého jsem si před časem půjčil Kickbika a Morče na testování, pěkně jsme pokecali a poradil mi trasu na Frýdštejn přes Dolánky a Bartošovu pec. Něco mi to říkalo, ale až u Pece jsem si uvědomil, že jsem tam byl pěšmo na keškách. K pokecu jsem si dal Kocoura (pivo). Jirka říkal, že ta trasa je pohodová. Ale to byla pravda jen k Bartošově peci. Pak to byla zase stojka. Ale těžko na cvičišti,... :-) Někde cestou byla i moc pěkná rozhledna Borovice a zřícenina hradu Frýdštejn. V Hodkovicích jsem se stavil u Pavla Štorka, ale zrovna někde lítal, tak jsem soustředil síly na poslední větší kopec na Záskalí.

Panorámata

Beník hlídá koloběžku :-)
(Vysoké nad Jizerou)

rozhledna Borovice

svačinka ve stoupání na Kozákov

A na Kozákově.

Frýdštejn

trasa

Minulý víkend byl v plánu vandr s kamarády v Českém Švýcarsku. Nakonec se akce změnila z vandru na výlet s přespáním v našem zahradním domku. Výlet byl moc pěkný, večerní posezení u ohně taky a druhý jsem ještě vykopal malé jezírko. :-)

pod Majákem

Vlčí rokle

Zahradní zpravodaj: Kosa je krátká, obsekávací kosa má mít madlo blíž kose ve výšce chocholíku (kyčelní kloub). Mám to asi o 10 cm níže. Pejsek Sofinka byla na špalku, ale k žádné újmě nepřišla. Mimochodem, vypadá jako vořech, ale je to čistokrevný border terrier Sandra von něco. :-D

Povíjníky doma slibně se pnoucí nám na zahradě pochcípaly. Pája má nové 3D tričko. Dřín okupuje housenka, přesněji píďalka, nejasného původu. Vykopal jsem díru, ale na vodu nenarazil. Nové závěsy umístěny. :-)