čtvrtek 20. června 2019

Okolo chalupy podruhé aneb Zahradničením na závod nenatrénuješ

Závod Okolo chalupy, Přejezd republiky a další letní kratochvíle se blížily a tak jsem se snažil najet, co to šlo. V týdnu to ale moc nešlo, řeším prodej bytu, do toho ta zahrádka... :-) 31. května jsem si dal kratší, ale zato kopcovitý okruh přes Albrechťák, potom dolů, přes Ještědský hřeben na druhou stranu a nakonec na Výpřež. Nehlepší byl tradičně poslední sjezd skoro až domů.

Už jsem z toho nakřivo. :-)

kopce a kopečky 

Vzhůru nahoru

O víkendu jsme jeli s Pájou na zahrádku a chodili po výletech ("nutné" práce už jsou víceméně hotové a zbývá čas na "ladění" a lenošení). V sobotu jsme šli na okruh kolem Vlčí hory. Bylo vedro, ale většina cesty byla ve stínu a pro Kesinu tam byly potůčky a rybníčky. Zklamalo nás, že je pořád zavřená restaurace Vlčárna, kam jsme se těšili na pivo.

Taky nám trochu radost z výletu zkazil fakt, že hezká (a jediná, co není po silnici) cesta k Vlčí hoře (a dál do Českého Švýcarska) vede přes pozemky místního velkostatkáře. Tomu se nelíbí, když přes ně lidi chodí. Je to člověk, který pobořil okolí pramene Mandavy a turistický přístřešek jen proto, že to je na jeho pozemku (který nijak jinak nevyužívá). No a když vidí po své cestě někoho jít, vyjíždí k němu na čtyřkolce. Takže cesta zpět byla trochu adrenalin.

Vistárie u sousedů



V neděli bylo zase vedro, tak jsme zvolili krátký okruh z Kyjova s keškou s tím, že když Kesina nezvládne schody ve skalách, trasu upravíme. Kesi všechno bravurně zvládla, ale pochválit ji nemůžeme, protože ztratila GPSku na obojku. :) Tu měla vypnutou, takže jsme ztratili GPS na hledání psa. Zapnout na dálku nejde, tak jsme se ji večer, když opadlo vedro, vydali hledat s tím, že šance je malá, ale ne nulová (GPS krabička je bílá kostka o straně cca 4 cm). Jinak se ale výlet moc povedl, i koupání bylo.


terénní pes 



Pája u Vinných sklepů 


přehrada v Kyjově

Další sobotu už se jelo Okolo chalupy. V pátek jsem se ještě krátce projel kolem zahrádky. Na závodě jsem si zase myslel na dvoustovku, ale už od třetiny první stovky mě tahalo levé lýtko a nakonec jsem byl rád, že jsem dojel to jedno kolo. Že pojedu jen jedno jsem se rozmyslel někde po 50 km, kdy jsem místo na závodění myslel na to, jak udělám na zahrádce chodníčky, kam dám další kompostér a jak rozmístit nové keře. :-) Ale po tom rozhodnutí jsem za to vzal a docela to odsýpalo. Se mnou jel střídavě Michal někde od Lysé hory. Z kopce mi vždycky ujel a do kopce a po rovině jsme byli +- nastejno. Nakonec byl minutu za mnou. P.S. Michal jezdí na koloběžce od jara. :)

Loni jsem se první kolo šetřil na druhé a stejně jsem to první měl za 5:46. Letos jsem od půlky makal a měl jsem ho za 5:50. :-D Loni totiž byl Běh do manželství a měl jsem tedy natrénováno na koloběžce o maličko méně, ale na běhu o hodně více. Takže to bude asi tím. Stovka místo dvou mě nějak extra nemrzí, ale abych vůbec ujel Přejezd. :)

z páteční vyjížďky okolo Křečan

Pavel doplňuje kalorie.


před startem

pivo na pár hltů cestou 

Trosky 

pohoda v cíli 

odpočívající stroje 

Po závodě jsem ještě šel pro kešku nahoru ke kapličce, kde je moc hezká (a moc prudká) křížová cesta. Keš se jmenuje "Motýlí" a opravdu bylo nahoře na rostlinách spousta motýlů. Keš jsem ale nenašel. :-)

kaplička 

výhledy

Po závodě bylo v cíli pivo, guláš a chleba se sádlem. Pivko jsem si dal, počkal, až vyprchá a jel domů, kde jsem vyložil koloběžku, najedl si, dal si šlofíka a vyrazil do Křečan. :-) Tam jsem do noci zvětšoval díru na jílovou retenční nádrž. A ráno od sedmi hodin zase. :)

v jezírku :)

V pondělí jsem s kamarádkou Janou po dlouhé době vyrazil na koloběžce do Jizerek. Svoji půjčila kamarádce, tak jela na mém Mibu a pochvalovala si, jak je nízké a dobře jede z kopce. Taky mi  z koupání pořídila pěkné fotky s kachnou. :-)



Minulý víkend jsem strávil v Letohradu u mamky. V sobotu jsem se jel projet na koloběžce a v neděli jsme šli na procházku na zříceninu hradu Žampach a do arboreta. Moc se nám tam oběma líbilo. Sobotní koloběžka byla opět ve vedru, ale cestou byly tři studánky, jedna dokonce s uzdravující vodou. :-) Našel jsem 14 keší a asi 6 nenašel. To je poměr, který jsem ještě nezažil. Jednou tam byly "civilisti", ale jinak jsem byl buď slepý, nebo tam fakt nebyla. Jo a jednou jsem si špatně přečetl nápovědu.

 Vicenova studánka

Když je vyšší stupátko výhodou. :-) 


Mariánská hora 

levandulové pole

V arboretu se mi líbilo nejen množství rostlin, ale i atrakce pro děti a bylinková zahrada. Jen ten trávnik byl na můj vkus zbytečně krátce sekaný. Klíšťatová paranoia vládne světu. :)

svačina v mamahotelu :) 

na třešních 

v arboretu u hmyzího Hiltonu 

Žampach 

zajímavý kultivar černého bezu

V pondělí jsme s klukama zase dali otužovačku na Jeřici, ale už je to moc teplé. Po dvou minutách mě to nebavilo, ale kluci mě vyhecovali a dal jsem pět minut. Oni něco přes deset. Aspoň jsem je mohl vyfotit. No a aby to nebylo tak jalové, jel jsem tam přes Jizerky na koloběžce. Sjezd z Bílé kuchyně je snad ještě lepší, než sjezd z Ještědu. No a protože ITB, vezl jsem si pivo a pod kaskádou si ho za tu chvilku stihl vychladit. :-)

nad Kaskádou 




 zvědavá borderka

najdi Pepu

2 komentáře:

  1. No mas fakt zaber, skoro od Sumavy k Tatram:)...
    Ten hrobecek uz mas hodne hluboky, to by melo stacit, ne?
    Nejake drobne rozdily v rychlosti v zavode bych (jako statistik) neresil, protoze jsou na urovni chyby mereni a vlivu pocasi a rozpolozeni pred zavodem..:)
    At se dari! At se to dobre zahradnici! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za podporu. :) Já si to takhle zdůvodnil spíš ze zvyku, jak jsem závodil. Ale fakt mi to nevadí a ta zahrádka mi to vynahradí. Uvidíme na Přejezdu. :) Tentokrát nebudu hledat kešky, tak bych mohl mít o kousek lepší čas. :D

      Vymazat