pondělí 18. listopadu 2019

Řezbářský kurz

Při předloňské práci na kukse jsem zjistil, že mě práce se dřevem baví a když jsem se dověděl o řezbářském kurzu, hned jsem se přihlásil. Nešlo mi ani tak o samotné řezání (i když to taky), ale spíš o teorii, jaké dřevo na co, jaká vybrat dláta a jak je brousit, čím napouštět konečné výrobky a podobně. Všechno se mi splnilo a ještě jsem si udělal pěknou mističku, která byla původně pro Páju, ale je pro ni moc malá (na akce s kapelou). Tak bude moje a Páje udělám časem jinou. 

Při používání nástrojů, třeba jen svorky a dláta, je to takový hukot, že to, co jsem předloni dělal po večerech měsíc, jsem měl za dvě hodiny hotové. Ale chce to dobré upnutí. Když se přidá poříz, jde to ještě rychleji. Mistička mi potom doma na okraji praskla, ale to přičítám tomu, že jsem ji po smirkování opláchl a dal na sluníčko na parapet.

Účastnil jsem se čtyři hodiny v pátek a 11 hodin v sobotu. V sobotu byly tři přednášky na výše uvedená témata Kromě misky jsem stihl i lžičku, ale ta se mi moc nepovedla. :-)

polotovar po čtyřech hodinách

výrobky na konci prvního dne 

moje parťačky druhý den - Jarmilka a Zdeňka 

i malý úraz byl 

přednáška o dřevě 

rej v dílně 


 miska a lžička

a všechny sobotní výrobky

Jelikož nemám souhlas zúčastněných osob a bylo mezi nimi hodně dětí, obličeje jsem rozmazal.

Z kurzu jsem si navíc odnesl pěknou hlášku: "Lehká nepřesnost podtrhuje originalitu." Dále už vím, že se stromy kácí do 14 dní po úplňku a než jsme dostali k dlátům i paličku, zkoušeli jsme to nejdříve bez ní, abychom se sžili s duší lípy. :-)

8 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. :-) S tím správným nářadím to šlo všem. Jen malé děti pořádně nedosáhly na ponk.

      Vymazat
  2. Ty brdo... moc pekny!
    Ta lzicka/naberacka:)... se mi moc libi.. doufam, ze zacnes pouzivat na vandrech! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :-) Je to lžička. Jí se s ní dobře, takže na ty kratší vandry, kde tolik negramařím, si ji brát asi budu.

      Vymazat
  3. A až přijde apokalypsa, půjdeme všichni za Davidem, protože ten jediný bude připraven na vše a bude disponovat skutečně užitečnými dovednostmi a znalostmi! Znamenám si :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, nadělám misky a půjdeme do lesa na červíky. :-D

      Vymazat
  4. Tak ty nejen pobyvas v ledove vode, ale i rucni prace! Dobry.. Proste jak pise Jitka na armagedon budes radne pripraven a treba cleny iTB pekne vyucis aby take prezili..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Členové ITB jsou drsňáci už teď. :-) Že bych vzal na POP nějaká dláta? :-D

      Vymazat