sobota 20. června 2020

Kostka Tour Fun a bezový burčák

Ne, tyhle dvě věci z nadpisu by se neměly kombinovat. :-)

Na chatě mi občas chybí koloběžka. Hlavně po těžší práci, když se ozývají záda a nebo před delšími akcemi, když cítím, že by to chtělo najet o něco více kilometrů. Můžu si tam samozřejmě přivézt jednu ze dvou koloběžek z domova, ale není to ono a někdy ani předem nevím, jestli ji využiju. Po prvním a zatím jediném letošním kolobkovandru jsem tam nechal Morče a docela mi to vyhovovalo, tak jsem se rozhodl si tam jednu pořídit. Chtěl jsem co nejmenší pro případ, že mi do cesty mapy.cz zase postaví nějaké schody. Ale nakonec jsem pořídil Kostku Tour Fun, která stojí úplně stejně jako Kostka Hill Fun, na které jsem začínal a poslal jsem ji dál jen pro její nevhodnost pro jízdu na těžko.

Ke koloběžce jsem hned koupil pumpičku, držák na lahev, lahev, rohy, montpáky a další (ne)zbytné doplňky a taky brašnu. Prostě abych měl na chatě kromě oblečení vše potřebné. První jízda vyšla na deštivý pátek, ale test je test, pláštěnku jsem měl, tak se nebylo na co vymluvit. :-) V plánu jsem tedy měl o hodně delší trasu, ale i těch 27 km účel splnilo. Spousta lidí vám řekně, že řada Fun, která je nejnižší, má špatná ložiska. Ano, když roztočím kolo naprázdno, zastaví se rychleji než Mibo nebo Morče. Ale při jízdě to nepoznáte.

Při testování jsem spíše řešil, jestli mi vyhovuje výška a úhel natočení řidítek, ale koloběžka samotná byla taková samozřejmá a jela skoro sama. :-) Oproti Morčeti, které má taky kola 26 x 20 palců je lehčí, protože ještě nemá blatníky, druhý držák na láhev a i brašnu jsem volil menší a nevejde se do ní tedy tolik věcí.

S koloběžkou jsem celkově spokojený a i brašnu Ortlieb Ultimate 6S Classic musím pochválit. Je sice celkem malá, ale má dvě vychytávky. První je průhledný vrchní obal na víku na mobil či mapu. Já ho na mobil nevyužiji, protože potřebuji zapínat a vypínat displej a občas celý mobil vyndat na focení, ale zkoušel jsem to a drží tam dobře a jde dobře ovládat dotyky. Navíc jsou tam větrací otvory, kterými by šel protáhnout kabel od powerbanky. Druhou vychytávkou jsou zalomené držáky ramenního popruhu, takže pokud jsou nasazené, jde brašna snadno zavřít, což u jiných nejde (vadí tam ty držáky). Detailní foto brašny nemám, ale pod odkazem ho najdete.





Vzhledem k převýšení pěkný průměr.

A bezový burčák? Zpočátku jsem byl trochu nedůvěřivý, ale je výborný a jednoduchý. Recept je zde a opravdu doporučuji to zkusit. Druhý den byl ještě trochu vodový, ale od třetího dne chutná jako burčák a to i Páje. :-)




4 komentáře:

  1. kdybys 24 hopdin luhoval bez drozdi tak mas super sirup do vody :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taky v plánu, ale tohle mi přišlo zajímavější. :-)

      Vymazat
  2. :)... tady se clovek dozvi receptu!!!:)
    Ale v mem boji s afinitou k alkoholu:)... to rozhodne nepomaha! Musim se pri zitrejsim behu vyhnout lokalitam dole v udoli, kde bez jeste kvete:).
    Mimochodem, ta brasna vypada moc hezky! At to jezdi, at to beha! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to budeš hodně kličkovat, bez roste všude. :-) Brašna je bezva, že je malá a nebudu v ní vozit zbytečné krámy. :-)

      Vymazat