pondělí 7. června 2021

Hryzcům navzdory!

Jaro bylo po tuhé zimě nemilým překvapením. Sedm hryzci zničených stromků a nepočítaně dalších tvořících náš nadějný živý plot. Po plotu z vrb a "zázračném" živém plotu nasazujeme pámelníky. Těch máme na zahradě plný jeden plácek - nyní pámelníkovou školku. :-)

Ještě v předjaří jsem výrazně zmladil staré jabloně. Ještě to chtělo trochu, ale to by jim nezůstalo nic na fotosyntézu, tak zase za rok. Je to hodně, ale pryč šlo jen svislé nahoru a skloněné dolů. Chci jabloně, ne smuteční vrby. Snad to bylo uděláno správně, zatím se mají k světu.


Toto je hryzčí metro a na fotce pod ním zničené stromky. Pod tlustou sněhovou peřinkou si nerušeně hodovali, potvory jedny.


A máte tu něco optimistického. Neporušit zákaz opuštění katastru znamená své první jarní rostliny neviděti. Takže chudák Pája jen na fotce, já se staženými půlkami, ale přece! Optimistické měly být fotky, ne text. :-D Na podzim jsem se rozhodl, že budeme mít jen ty cibuloviny, které ti výše zmínění nežerou. Takže krokusy a narcisy. Ty byly. Taky prý nežerou, a dokonce jsou odpuzováni, řebčíky. Ty nebyly. Respektive byl jeden, než jsem ho omylem pokosil. :-(



A máme tu ptačího nájemce budky u pumpy, ze které byl vystěhován. Vypadá to na založení rodiny. :-)


koniklec

30. dubna - velikonoční nadílka :-))

Hadník - mé veledílo s plánovaným efektem eliminace hryzců. Bohužel v půlce stavby mi řekl soused, že má ve sklepě zmije, takže to asi tak úplně nefunguje. Ale hadník je i pro ještěrky (mají tam kameny na vyhřívání, slepýše (vlastně taky ještěrky) a i kdyby v něm nikdo nebydlel, za pár let z něj bude kompost.

řebčík kostkovaný

koňadří omladina

zkouška Trifikusu

bezva bederní pás

černý bez krásně roste

klokoč se konečně chytl

Možná i třešně budou.

vrcholový predátor v biotopu s bergénií :-D

kakost oddenkatý

Jdete pro vodu a máte potápníka a larvu vážky

celá chatička natřena lazurou Lípa

A minikiwi se taky snaží. :-)

4 komentáře:

  1. za chvili budes lepsi jak honza :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Makám na tom, ale léta zkušeností nic nenahradí. Navíc já jsem, na rozdíl od něj, panelákové dítě. :-)

      Vymazat
  2. No už teď jsi velký zahradník, nadšenec…:)
    Je radost tě sledovat jak vsechno s nadšením buduješ´ saziš a zvelebuješ…:)
    Držím palce!
    12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za podporu, snažím se. Ale už jsem překonal fázi "zasadím tam všechno, co se mi líbí" a díky druhé zahrádce ve Frýdlantu, která bude spíše pěstební, můžu diverzifikovat a tady pěstovat spíše jedlé keře a stromy a na záhonky zarůstající travou a ožírané slimáky se vyprdnout. A postupně ukrajuji z trávníku ve prospěch trvalek. Budeme tam týden dovolené, tak udělam(e) zase spoustu práce. Kesinka už moc nechodí, tak zapojím víc i Páju, to bude radosti. :-D

      Vymazat