pondělí 3. ledna 2022

Akční prosinec

Na prosinec mi zbyla nevybraná dovolená a tak jsem střídal dodělávání podkroví (úložné prostory) s výlety a výběhy.

Jednou jsem si udělal cestou ze zahrady výlet do Lužek s cílem dojít na Lechtivý vrch. Prostě se mi líbil ten název. Bylo dost sněhu (12. 12.) a k autu jsem se vrátil až se soumrakem. Ale bylo po dlouhé době krásně jasno a stálo to za to.







Lechtivý vrch


Z naší doktorandské besídky není moc publikovatelných fotek, ale tahle se povedla. :-) Dresscode byl svetr s vánočním motivem, ale ve svetru bych se upekl.


Ráno po besídce mi bylo dobře, ale na nějaký těžší běh jsem to neviděl, tak jsem se přidal k holkám z Rozběháme Liberec na běh z Rašovky na Pláně a bylo to prima.





19. prosince jsme vzali Mílu na procházku do Českého ráje. Loni jsme v restauraci Krásná vyhlídka nasáli vánoční atmosféru a rádi jsme se tam vrátili.





Stejně jako Lechtivý vrch, i Bukový vodopád jsem měl už dlouho na mapě vyznačený a určený k prozkoumání. Tady to bylo malé zklamání, protože koupat se tam moc nedalo. Vodopád je pěkný, ale nízký a přístup bahnitý.


Bukový vodopád




Do Vánoc zbývalo pár dní a já se vydal do Prahy navštívit kamaráda Honzu 12. Proběhli jsme se Prokopákem, kde mi Honza dělal skvělého průvodce, ukázal mi své tréninkové traily a po doběhu jsme ještě pokecali v Honzově "útulně", kde jsem mu vypil přivezené pivo a ještě jsem dostal knížku Cestou orla. :-) Pokud jste ještě nečetli, doporučuji všemi deseti. 




22. 12. jsem stál v koloně cestou do nákupního centra a koukám, že nad Ještědským hřebenem je jako vymeteno. Vyprdl jsem se tedy na nákupy a vyrazil na první otužilecký výšlap tuto sezónu. Stihl jsem to tak tak. O 10 minut později už byl Ještěd zase v mracích, stejně jako několik posledních návštěv. 






Hned druhý den jsem se vydal zase na Ještěd, tentokrát to byl běh a zase z Rašovky. Chtěl jsem otestovat nesmeky z loňských Vánoc. Mají hroty jen na přední straně chodidla, ale úplně to stačí. Počasí už bylo horší, ale zase jsem potkal úplně náhodou bráchu, který byl na Ještědu na kole.







24. 12. se konal u Příchovic tradiční geoevent Vánoce na ostrově. Jde o malý event na malém ostrově, kde se něco opeče, něco popije, pokecá se a všichni se rozejdou plnit svoje vánoční domácí povinnosti. :-) Tento ročník by zvláštní vyšším stavem vody, kvůli kterému nestačily klasické holiny, které měl například brácha. Takže jsme oba brodily a to nebylo nic moc, protože led sice rozbili účastníci před námi, ale i tak ty kry nepříjemně bouchaly do holení.




Zapalují se mi lýtka. :-))




Další výlet byl zase s Pájou - šli jsme do Jizerek na tradiční místa jako je Gorila, Skalní hrad, Špičák a oklikou zpět. Cestou domů jsme se ještě stavili v Jeřici na koupačku.



Skalní hrad

nová termoska

Špičák






Další místo, tentokrát mi vyjevené v podcastu Bludičky, jsem navštívil v rámci běhu Českým rájem. Oním místem byla Orlí jeskyně na kopci Chocholka. Z ní jsem pokračoval na Malou Skálu, skalní bludiště a zpět do Dolánek. Tentokrát počasí moc nevyšlo, byla mlha a mokro.

Orlí jeskyně







skalní bludiště



Český ráj jsme si jako cíl vybrali i na výlet s Pájou 2. ledna. Zase mlhy, ale ty tentokrát slunce místy prosvítilo a šlo se nám hezky.







5 komentářů:

  1. :)... obdivuji to tvoje otuzilecke chozeni s batohem na holem tele. Tedy jednak samozrejme pro ten boj se zimou a pohodlim, ale taky... nejsi potom rozedreny od tech snur a popruhu? Ja to kdysi (nedobrovolne, zapomnel jsem tricko) zkusil v lete a byl jsem fakt odreny..
    Dik za navstevu, spolecne probehnuti v Prokopskem udoli... At se dari! Vse nejlepsi do Noveho roku! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Honzo, no kdybych šel dlouhou tůru, namažu se "vazelínou", jako si mažu citlivé partie před během. Ale tohle byl kousek. Navíc se i tak člověk potí, ale ne tolik, jak v teple a těch krystalků soli je tam mnohem méně. Advid

      Vymazat
    2. To zni rozumne, ale stejne obdiv... Myslim, ze u me (neotuzilce) by kuze byla citliva a snadno rezedretelna.. Mel bych vyzkouset..:)
      Vsechno nejlepsi do Noveho roku! 12:)

      Vymazat
  2. hezkej zacatek na letošni rok :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten poslední výlet s Pájou už byl 2. 1. 20122. :)

      Vymazat