čtvrtek 23. června 2011

Tréninkové deníky

Začalo to kdysi papírovým notýskem, kde jeden řádek byl jeden běh.

První tréninkový deník

Řádky se hromadily a než se stačil notýsek zaplnit, přešel jsem na Excel. V něm jsem to měl všechno po kupě - list pro běh s údaji o tréninku, prostorem pro poznámky, na dalším listu boty a jejich kilometráž, přepočty rychlosti v km/h na tempo v min/km (pro běh na pásu), rady od Maťa z fóra běhej.com a taky grafy. Postupně se přidal list s plaváním a kolem, další list pro trenéra, kde byl vždy týdenní přehled aktivit a další s ostatními aktivitami, jako je posilování nebo běžky.

Excel - první kilometry

Pak jsem objevil MyTreneek a i když se mi ze začátku moc nezdál, tak jsem ho po čase začal využívat. Také přibyla php aplikace se záznamy pro trenéra a tak v současnosti vyplňuji vše třikrát (Excel, MyTreneek a pro trenéra). MyTreneek bych ani vyplňovat nemusel, ale když on tak pěkně zobrazuje celkový počet hodin za týden. :-)

MyTreneek

Jenže zrada - mám objednaného nového Garmina a ten se bude chtít spojovat s Garmin Connect a ne s MyTreneekem. Což o to, vyměním MyTreneeka za GC, a sledovat Majkovy, quassarovy, Zuzčiny a Zombicovy záznamy můžu dál. Koneckonců to tak dělá víc lidí.

"Problém" je jinde. Deníků je totiž hromada a nejsem si jistý, jestli mi bude Garmin Connect stačit. Měl by, protože vyplňovat vše 4x by bylo po nějakém delším víkendu mimo domov na den dovolené. Pokud ne, bude těžké vybrat ten správný deník. Zatím mi vychází nejlépe Sports Tracks, který má spoustu plug-inů (konkrétně třeba Training Load Plug-in pro výpočet načasování formy a Garmin Fitness Plug-in, který zase nahrazuje Garmin Training Center pro vytváření tréninků pro Garmina). Neříkám, že bych obojí plně využil a sám nevím, co vybrat a proto vlastně píši tento článek. Například plug-in pro sledování vybavení (počet kilometrů v těch kterých botách apod.) nepotřebuji, protože to mám všechno v Excelu. Navíc existuje neplacená a placená verze Sports Tracks a nevím, jestli by mi ta neplacená stačila a placenou nechci.

Dalším deníkem je Runsaturday, který umí importovat data ze Sport Tracks. Ale když se mrknu třeba na Aldamanův profil, tak nevidím zásadní rozdíl mezi tímto zobrazením a kalendářem v Garmin Connect. Jako u všeho, jedna věc je počet funkcí a druhá kolik z nich bude člověk využívat déle než v počátečním nadšení.

Deníku je spousta, za všechny ještě třeba Training Peaks, který je už poměrně promakaný, ale na mě možná až zbytečně moc.

Možná si řeknete, že píšu z cesty, ale určitě znáte (ti techničteji založení z vás) ten stav, kdy máte něco objednaného, čekáte na to a řešíte blbosti. :-) Např. už mám koupenou USB nabíječku, protože Garmin bude jen s UK vidlicí. Taky už jsem se zaregistroval na Garmin Connect (tri_dave), kam jsem ručně vložil jeden trénink na zkoušku. :)

Tak prosím všechny uživatele tréninkových deníků, aby poskytli své zkušenosti s nimi a jejich funkcionalitami, které považují za přínosné a které naopak za zbytečné.

8 komentářů:

  1. Taky sem to resil, hodinky Suunto nahravaji data jen na Movescount. Jenze MyTreneek ja takovej krasne prehlednej a celkem jednoduchej, ze jsem se od nej nedokazal odtrhnout...:-) Navic me ted trenuje Ondra Vojtechovsky a tam je plan a denik propojenej. Takze jsem skoncil tak ze pouzivam Movescount, kam zadavam vlastne jen text a prolinkuju ho odkazem z MyTreneeku (kvuli hezkym grafikum) a text prekopiruju rucne. Je s tim malinko vic prace ale da se to, uz sem to takhle vydrzel delat docela dlouho.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo taky MT ma docela hezky export do Excelu a taky sekci pro trenery. Pokud vim tak to vyuziva cesky veslarsky svaz.

    OdpovědětVymazat
  3. Řeším uplně stejnej "problém", akorát místo Garminu budu mít Timex. U mytreeneku určite zůstanu, přece jenom ruční zadání tréninku nezabere tolik času, ale pak už nevím. Nejspíš Sporttracks a pak někam export, líbí se mi nejvíc Garmin connect, ale tam to asi ze Sporttracks nevyexportuju, tak nevím.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jedu už 20 let sešit. Jak říká Jirka, je to značka ideál :) IM

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám sporttrack a spokojenost, a runsaturday jsem využil z toho důvodu, abych měl deník i online, jedno kliknutí a ze SP se data přesunou do runsaturday.
    Bohužel tenkrát ještě nebyl garminconnect s ručním vkládáním aktivit a ted už se mi to nechce měnit :-).

    OdpovědětVymazat
  6. Aldaman: Je ve ST možné mít kalendář aktivit zobrazen jako v Garmin Connectu? Myslím jeden měsíc na stránce, jeden týden jeden řádek a když budou dvě fáze, tak pod sebe. Tohle zobrazení: http://lh5.ggpht.com/_Wo8yCZ1eTVw/SR4akb3NgvI/AAAAAAAAGHQ/9osVmmmDrMg/s1600-h/image28.png ve Sports Trackeru se mi totiž ani trochu nelíbí.

    OdpovědětVymazat
  7. Dodatečně se zapojuji k debatě :-)

    ST jsou supr, dá se v nich s daty z Garmina perfektně vyhrát (já oceňuji asi nejvíce "ruční" lapy a dostupné možnosti "rýpání" v grafech); pro Garmin Forerunnery je taky neocenitelný plug-in pro korekci nadmořské výšky, protože ta se zaznamenává pomocí GPS antény a je spolehlivá asi jako Schelck když řadí do kopce :-))

    Na druhou stranu je ST strašně nepřehledný a ve srovnání s ostatními nástroji (zejména TrainingPeaks) nepoužitelný pro zobrazovaní přehledů, komunikaci s trenérem a , plánování tréninků (a s tím související věci jako například sync s Google kalendářem a podobné vychytávky...)

    OdpovědětVymazat
  8. Já právě na ST koukal a za prvé se mi nelíbí jeho zobrazení kalendáře, za druhé je placený a za třetí je jeho Garmin Fitness Plugin nepoužitelný pro plámování tréninků a jejich následné nahrání do přístroje. Takže bych to stejně musel dělat v GTC a tak bych měl vlastně ST jen na to šťourání v grafech. :-) Garmin Connect má naštěstí taky korekci nadmořské výšky a tak zatím zůstanu u kombinace Excel, GC a GTC. Na GC už jsem vychytal i zapisování sauny a podobných "netréninkových aktivit". :)

    OdpovědětVymazat