neděle 27. června 2010

Moraviaman 2010 - pochod mrtvol

Týden před mým druhým ironmanem byl přesně dle plánu ladicí a regenerační. Lehký běh, lehké kolo a trochu toho plavání, masáž a sauna. Nepovedlo se mi nikam vmáčknout plavání v neoprénu, abych na závod trochu připravil ramena, ale ono by to stejně asi už moc nepomohlo.

Do Otrokovic jsme jeli zase vlakem a tentokrát se Zuzkou, která mi kromě nošení věcí pomohla hlavně na občerstvovačce a taky fotila. Na místě klasika - ubytování, rozjetí, prezentace a pak domluvení společné večeře členů Loka Nymburk a jejich partnerek a dětí. Ta byla v místní pizzerii a moc nám tam chutnalo. Pak na ubytovnu a snaha o spánek. Ale rušila nás hudba a při zavřeném okně se zase nedalo spát, takže ta noc stála za houby. Ale s tím se tak nějak počítalo a ona ta poslední noc stejně nestojí za moc. Ráno opět klasika - prezentace v depu, kontrola kola, příprava depa a zpátky na pokoj pro neopren a věci na plavání.

Téčko skvěle fandil.

Závod začal v sedm hodin a tentokrát jsem ani nezaregistroval houslistu. Možná tam byl, ale v té předzávodní vřavě nebyl slyšet. Na startu plavání jsem si stoupl hodně doprava, abych se vyhl počáteční mele a povedlo se. Zase jsem kličkoval, ale ne moc a kromě občasného šmátrání po nohách proběhlo plavání v pohodě. Mezičasy jsem si měřil a zpomaloval jsem. Oproti loňsku jsem nekoukal na tepy a plaval podle pocitu. Časy a tepy plavání:26:28/156/162, 30:11/158/164 a 32:19/156/163. Loni bylo plavání o 11 minut rychlejší a tepy o cca 3 tepy nižší. Když odečtu prodloužení plavání o cca 3 minuty, je to pořád zhoršení o 8 minut, což je docela dost.

Skoro prázdné depo. :)

Depo s kompletním převlékáním změřené přesně nemám, ale bylo to něco přes pět minut, což není tak špatné. Na kolo jsem vyrazil přibližně v 8:36. Kolo jsem jel ze začátku na vyšších tepech, ale druhé kolo jsem si tepy začal hlídat a snažil se mít tepy kolem 145 a zároveň rychlost pod hodinu na kolo, což se ukázalo být nesplnitelným cílem. V tu chvíli mi nepřišlo, že by byl nějaký silný vítr a začal jsem si říkat, jestli to celé má vůbec smysl, když trénuju kolem 13 hodin týdně, zhorším se v plavání, kolo je stejné a jestli se na to prostě nevykašlat a nezávodit. Dá se říct, že na kole mě popoháněl vztek. :) Taky jsem si postěžoval Téčkovi, který povzbuzoval na největším kopci. Mimochodem, ten kopec mi nepřišel tak strašný jako loni, a to ani v posledních kolech. Každý další okruh byl o něco pomalejší a tepy nižší, ale vyloženě unavený jsem se necítil. Nově jsem zařadil bagety se sýrem, ale příště dám jen housky, protože bageta hrozně zpomaluje a nedá se pak jet pořádně na hrazdě, řadit a hlavně dýchat. Jednotlivé okruhy vypadaly následovně: 56:55/147, 57:41/148, 58:43/147, 1:01/144, 1:04/140, 1:05/? Celé kolo bylo v čase 6:02:33. Docela dost lidí jsem i předjel.

Jeden z těch kuželů jsem málem shodil.

Na běh jsem vybíhal poměrně svěží, ale věděl jsem, že to kolo bylo přepálené a že se budu trápit. První okruh jsem jen běžel a asi ani ne moc pomalu, ale ve druhém jsem si spočítal, že pokud poběžím za 4 hodiny, tak bude výsledný čas kolem 11:45, což mi přišlo po roce tréninku jako výsměch. Navíc loni 11:55 s dvojí výměnou duše, takže real někde kolem 11:30. A nejsem ten typ, co jede naplno i když ví, že se zhorší. Potřebuju motivaci buď v podobě vidiny osobáku nebo někoho známého či neznámého kousek přede mnou. Ale předbíhali mě jen borci, kterých jsem se chytit nemohl, protože běželi moc rychle. Ti pomalejší už byli za mnou. Připomínám, že jsem v tu dobu pořád nevěděl, že kvůli počasí mají horší časy snad všichni s výjimkou Vabra. Kdybych to tušil, asi bych se víc kousl. Ale takhle jsem začal občas chodit a chodil jsem čím dál víc. Navíc mě začalo bolet u žaludku a jedinou možnou příčinou mohla být ta Coca cola. Takže další ponaučení pro příště - mít vlastní kolu naředěnou vodou. Chodilo hodně lidí a někteří i vzdali. Taky mě to napadlo, ale říkal jsem si, že tak špatně na tom zase nejsem. Byly i úseky, kdy jsem běžel delší vzdálenost v kuse. Třeba s Martinem Rexou cca kilometr do cíle, kdy on končil a mně zbývalo poslední kolo nebo před mým cílem, kdy jsem závodil s klukem, který mě předtím doběhl a běžel taky už poslední kolo. Časy běhu: 58:55, 1:07:18, 1:15:13 a 1:16:22. Celkem 4:37:48.

Zatím v pohodě.

V cíli jsem byl v čase 12:19:19, následoval přípitek sektem, ujištění Zuzky, že žiju a odmotání se do depa. Pak sprcha, uklizení depa a přesun na grilovačku u Jirky Večerky. To byla výborná třešnička na železném dortu. :-) Nejvíc mi chutnalo stejně asi studené pivo. :)

A takhle vypadá tričko.

Pár fotek tady: http://advid.rajce.idnes.cz/Moraviaman_2010

1. Tak gratulace! V tom pocasi to byly asi galeje. To plavani je zajimavy, podle mytreneeku si toho nenaplaval uplne malo, zvlastni. Holt to letos nesedlo, priste bude urcite lip. Planujes letos jeste nejaky zavody?

2. Dokud jsi na mne nepromluvil, vůbec jsem tě nepoznal. Hodně jsi změnil styl běhu. Chápu, že při tvém tréninku nejsi se svým časem úplně spokojen, ale ono nemůže vždycky všechno stoprocentně vyjít. Zúroč odtrénované hodiny a vyraž na další závod. Držím palce.

3. Majk: Plavání bylo delší objektivně. Všichni se zhoršili. Plánuju, ale zatím nevím přesně. Doksy man mi přijde nechutně předražený na to, že je to půlka a bez trička. A na Kytlický minitriatlon jsem loni vyhrál startovné zdarma. :) Ale trenér je zase patron Doksymana, tak uvidíme.

Vl001: Přijde mi že běhám stejně. Tedy pokud zrovna nenatáhnu krok, ale to včera nebylo.

4. Tak to bych se na Doksymanovi konecne mohl s nekym z vas potkat. Mel bys tam o soupere, kteryho jiste porazis, navic...:-)

5. Neběháš stejně. Běháš rychleji než kdysi:-) A hlavně tam není tolik pohyb lokty do stran, ten se ztratil a splynul jsi mi s davem:-)

6. Tvoje pocity ohledně nelepšení se chápu, já to vyřešil radikálněji než Ty:-). Ale dals to a to to se taky počítá, někteří ani nepřijeli :-)

7. NOTICKA TRENERA: Advid vypadal na behu z kluku nejlip, cekal sem, ze je krome Jirky sebehne. Vzhledem k tomu, ze my u Vecerku vsichni sotva chodili a Advid vypadal, jako by ho nic nebolelo, musim rici, ze podle me ten beh pekne odflakl. IM konci v cili a zabalit beh uz po prvnim okruhu (viz. casy) mi prijde po te celorocni drine jako pekna hloupost. Zlepseni prijde se zkusenostma ze zavodu, ale je treba ty starty jet naplno. Mrkni nekdy na moje prvni IM starty a na ten postupny progres, zadnyho IM jsem nikdy neodflakl, proto jsem se zlepsoval. IM

8. U Večerků jsem tak fakt jen vypadal. Kdyby se uznávalo svěděctví manželek a přítelkyň, tak ti řeknu, ať se zeptáš Zuzky, jak jsem kulhal. Ale takhle mám smůlu. V životě už mě nohy bolely vic (po maratonu v Budějovicích), ale to byl fakt extrém.

A nemysli si že mě neštve, že byli kluci takový kousek přede mnou. Bohužel při závodě jsem to viděl jinak. Příště tuhle chybu neudělám.

Jo a když myslíš, že jsem se flákal, tak můžu jít Grafimana, ne? :-)

9. Tak tak, dam na vlastni oci a kdyz sem videl, jak si se briskne a pohodove ohnul pro naseho pesana mel sem jasno :) Grafimana jasne, ty budes zregenerovanej rychle, takze v pohode si ho dej. IM

10. Takže ty jsi nás se sokolíkem nedoběhl jen proto, že se ti nechtělo tak to je super :-).
    Já byl v takovém stavu, že mi bylo úplně jedno jestli mě předběhnete nebo ne, už to bylo soustředění jen na svůj výkon :-).

IM: Já se také rychle natahoval, pro pivo, ale to vstávání ze židle...... :-). On se dá ironman i odfláknout :-). A jak to pak vypadá :-))))

11. Jako u Davida ;) IM

12. Přiznávám bez mučení , že jsem poslední kolo běhu zrychlil v obavě , že mě Advid seběhne :)

a posílám velké poděkování Zuzce za cílovou fotografii mě a dětí . Udělala mi radost.

13. Ahoj Sokolíku, není zač a rádo se stalo:o). Jen mě mrzí, že se mi nepovedlo předklonit se tolik, aby tam nebylo Aldamanovo pozadí:oD Z.

14. IM: aha, tak to jo, to já neumím, když závod tak jedu co to jde :-). A když už to nejde tak jdu :-D.
    Sokolík: také přiznávám bez mučení, že jsem rád, že jste mě neseběhli :-D, ještě že jste nevěděli jak na tom jsem :-)))))

15. Zuzi, Aldamanovo pozadí nevadí. Dám tam popisek "solné doly" :)

16. Škoda Davide, že jsi včera nebyl na Pastvinách. Konečně jednou tam bylo teplo, voda parádní, naprosto tuhý nohy od začátku do konce, prostě pohodička :-) .

17. No jo, nemůžu být všude. Byla na řadě rodinná návštěva a malování bytu. :-)

18. Jasný. A je to přeci jen "trochu" z ruky...

19. To je panečku krmě:-)