pondělí 30. dubna 2012

Týden 23. - 29. 4. - Štěstí v neštěstí

Jak už víte z předchozího příspěvku, někdo se prostě nepoučí a pořád padá. Padací týden začal normálně, tedy plaváním. Po týdnu s třídenní virózou nebyla v rukou síla (už se zase začínám přiklánět k názoru, že i síla je při plavání potřeba, ale nesmí se to přehánět) a první kilometr s piškotem byl za slušných 18:36, ale druhý bez něj za tragických 20:01. Do vedlejší dráhy skákali školáci a dělali vlny, ale stejně to bylo spíš slabýma rukama.

V úterý ráno dvoustovky a stovky a lepší to nebylo, spíš naopak. Stovky jsem musel místo na dvou minutách dát na 2:10, protože na dvou by to nebylo, ani kdybych plaval bez přestávky. Odpoledne 60km na kole a v tom 2x 10km svižně. Přestože jsem měl opět jisté pochyby o zařazení úseků dva dny po závodě, odjel jsem to, protože trenér a maminka mají vždycky pravdu. :-) Ale aby se vlk nažral a koza zůstala celá, zvolil jsem trasu z mírného kopce a nakonec to bylo i po větru a tak byl první úsek průměrnou rychlostí 36km/h místo plánovaných 33km/h. Ale zpět to byl porod. Průměr 27km/h a tepy vyšší, ale hlavně mě bolely nohy z nedělního závodu.

Ve středu jsem odběhl jen 12-ti kilometrový klus a plavání přesunul na čtvrtek, aby se ruce stihly zotavit (po dlouhé době mě bolela ramena). A odpoledne jsem tak měl čas na svého rudého oře :) a jel ho protáhnout oblíbenou trasou Vendelín Cupu. Přitom jsem prozkoumal dvě odbočky, z nichž jedna vypadá slibně. Sníh už ustupuje a tak byl vidět jen místy ve stínu v lese, ale cesta byla čistá.

Sbohem sněhu. :-)

Ve čtvrtek ráno přesunuté plavání s motivem 6x 400. Trochu jsem vadnul, ale už se mi plavalo o něco lépe (7:45, 7:50, 7:52, 7:57, 7:56, 8:02). No a odpoledne přišlo to osudné kolo. I přes kaskadérské vystoupení to bylo z tréninkového hlediska dobré, protože jsme najeli kolem 116 kilometrů a dubnová kilometráž tak nebude tolik ostudná. :-)

V pátek jsem radši nic nedělal. :-). Jen jsme s taťkou zkoušeli rovnat sedlo. Vypadalo to nadějně, ale po upnutí do sedlovky se to zase vrátilo. V sobotu jsem vzal sedlovku sebou a je to skoro úplně rovně. Ale stejně kupuju sedlo od Jirky Večerky, protože kdyby tohle nevydrželo nebo i to malé pokřivení vadilo, jsem v loji.

V sobotu jsem se jel podívat do Jablonce n. N. na závod, který jsem plánoval běžet, ale nakonec jsem jen fandil a fotil. Jel jsem na bajku a celou cestu s otevřeným tlumičem, abych měl všechno pěkně odtlumené a nic mě nebolelo. Na startu jsem potkal hromadu známých a nakonec jsem ani nelitoval toho, že nemůžu běžet. Rozhodně to nebyla placka, jak se někde mluvilo. V každém kole (celkem 3) byly dva kopce. Navíc dost foukalo a bylo velmi teplo. Ne, že by to u desítky byl nějaký zásadní problém, ale na osobák by to nebylo ani náhodou.

Ani nevím, proč mě tahle fotka tak zaujala. :)

A tohle je veselá běžkyně z Klubu letmých houbařů z Krče.

Po závodě jsem potkal Markétu, se kterou jsem jel do a z Pardubic a tak jsme zašli na pivko a langoše. Kupodivu jsem měl takový hlad, že jsem langoše snědl dva. Asi mi vyhládlo při pohledu na běžce. :) Později se k nám přidal její bratr a tak jsme kecali o všem možném, dokud jsem nevstřebal pivo, abych si zase někde nerozbil hubu. :) Doprovodili mě k areálu Břízky a od něj jsem to vzal nejprudší cestou do Jizerek. Neměl jsem pevný plán, jen jsem chtěl měnší oklikou směřovat k domovu. Dojel jsem na rozhlednu Bramberk a pak na Slovanku. Tam jsem tedy musel velký kus tlačit, ale to je ten pravý biking. :) Bramberk je moc pěkná rozhledna, ale Slovanka se mi nelíbí. Ale zase je to nejstarší železná rozhledna u nás (1887), takže si zveřejnění zaslouží. :-)

Bramberk

Slovanka

Ze Slovanky jsem to vzal do Hrabětic a pak podél přehrady Josefův Důl nahoru směrem na Kristiánov, ale tam už byl sníh. Tlačilo se docela dlouho, ale nahoře pak byl zase čistý asfalt. Asi 10 metrů. :-D Takže zase tlačení a po cca 500 metrech se už dalo opravdu jet. Takových optimistů nás tam bylo víc, cestou od přehrady na rozcestí pod Kristiánovem jsem jich potkal asi 30. Večer jsem ještě zkusil tahat gumy a šlo to bez bolesti.

optimisti v Jizerkách :)

V neděli ráno jsem se vydal dobývat Ještěd. Stejně jako před třemi lety, i tentokrát jsem chození nahoru a dolů pod lany vyhodnotil jako nevýživnější možnou náhradu běhu, který zatím není možný. Ono to totiž v klidu nebolí vůbec, ale jakmile blbě pohnu hlavou nebo levou rukou, nebo když vleže na pravém boku chci zvednout hlavu, tak to zabolí někde nad lopatkou (asi úpon trapézového svalu). To samé i při poskočení (simulace běhu).

V plánu jsem měl vyjít a sejít to 3x. Nakonec to bylo 4x a kdyby nebyl tak náročný sestup, vyjdu to ještě víckrát. Při sestupu před posledním výstupem jsem si vzpomněl, že jsem někde četl, že když z prudkého kopce poběžím, bude to stehna namáhat méně, protože nemusí nohu zastavit do úplného klidu. Zkusil jsem tedy pidikrůčky běžet a bylo to opravdu lepší.

v reálu je to prudší :)

První úsek cesty byl pokaždé stejný, ale pak se dalo jít buď zleva nebo dál přímo pod lany. Třikrát jsem šel zleva a jednou pod lany, protože tam se to více sypalo a bylo větší riziko uklouznutí. Navíc se tam cesta ztrácí mezi kameny a ta vlevo je mi prostě mnohem sympatičtejší. Dolů jsem chodil také po ní, jen jednou jsem šel okolo po silnici, aby si nohy odpočinuly. Nahoře na Ještědu je půjčovna koloběžek, takže kdyby bylo nejhůř, dá se dolů sjet kromě lanovky i na koloběžce. :-)

vpravo půjčovna koloběžek

Po posledním výstupu jsem si to namířil na chatu na Pláně, což mi zaručilo mnohem mírnější klesání a úlevu znaveným stehnům a hlavně pivo po cestě. Měl jsem chuť i na něco slaného, protože výstupy jsem šel na 3 Corny, ale měl jsem smůlu. Bezmasé byly jen ovocné knedlíky. Takže zatímco já se najedl dole v Liberci za nižší ceny, provozovatel neutržil. A byl by mi stačil i ten profláklej smažák. Cestu po pivu dolů už jsem nezaznamenával.

cestou na pivo

a profil výletu

Ještě jsem tohle ani nestačil dopsat a píše mi Lenka Horká (autorka článku o Bloggerovi roku v Běhej.com), že ta běžkyně z Klubu letmých houbařů Krč, se kterou jsem se před závodem dal do řeči je ona. Našla se v albu na rajčeti a zrovna tam je na titulní fotce. :-) Tomu říkám náhoda.

Jo a málem bych zapomněl. Pusťte si tohle video. :-)

1. Svet je malej a o nahody tu neni nouze (viz treba LH a ty).., ale pozor, ta ruzova sukenka te moc mami.. ne abys kvuli tomu prohral! Vyhraj a muzes Majkla pri zavode fotit, uzijes si dvojnasob!

Jinak ty ses fakt nezmar, to je neuveritelny..Drzim palce na plne brzke uzdraveni! 12 :)

2. Honza12: Koukal jsem, že Lenka běžela za 53:53. :)

Díky.

3. Koukam ze i kdybys mel horni cast tela v krunyri, tak budes doma delat aspon 2000 drepu kazdou hodinu...:D

4. Majk: No to víš, sezóna za dveřmi když to nebolí, není důvod se litovat a sedět doma. Po tom sobotním kole to trochu bolelo, tak jsem nedělní kolo zavrhl a šel na výlet. :D

5. Barborka: No jasně, tos nevěděla? :) To tady ví každej. :D

6. Kdo jinej by na svym blogu psal o vypecene repe? :)

7. Tak to mam tedy jeste co delat, ja jela do prace s vetrem v zadech a mela jsem radost s tratoveho rekordu s prumerem 27 za hodinu :))

8. Já to říkám pořád, že triatlonisté jsou magoři... :DD

Baruš: Taky mě to zjištění asi před půl rokem překvapilo... :D

9. Hmmm, zdá se, že jsem zase jednou za blondýnu, ale to neva :D :D :D

Majk: Já jsem prvotřídní masožravec, ale vůbec mě to nezaskočilo, pečená řepa je dobrá! :)

Advid: A to z přesvědčení nebo kvůli možným fyziologickým benefitům???

10. Barborka: Nejprve to bylo ze zdravotních důvodů, protože před těmi osmi lety se mi mohlo o bio mase jen zdát (dostupnost, cena a tak). A to maso z velkochovů plné antibiotik jsem jíst nechtěl. Trochu to zjednodušuju, abych tady nepsal romány, tak mě nikdo prosím nechytejte za slovo a nepište, že v řepě jsou taky chemikálie. No a postupem času mi nic nechybělo a přidaly se i etické důvody (když mi nic nechybí, není nutné zvířata jíst). Ale zase - jsou lidi, které by to zabilo.:D Více info na vegetariánských stránkách. :)

11. No podle mě ti chybí síla ;) Trocha hovězího by tě občas asi nezabila a to já jsem taky skoro vegetarián :) IM

12. IM: Vím, že si děláš srandu, ale kdyby čistě náhodou ne, najdi si spojení "vegetarián thaiboxer". Tomu rozhodně síla nechybí. :)

Jo a skoro vegetarián je stejná blbost jako skoro nekuřák nebo skoro abstinent. :-)

Pro případné další zájemce o diskuzi na toto téma: Po osmi letech není argument, který bych neslyšel a na "správnou" víru obracet nepotřebuji. :) Neuspěl ani Ječmínek s pečenou kachnou. :-D

13. Chápu, teda zatím si nedokážu představit si vzdát se pozávodních burgerů, ale taky jsem kdysi říkala, že si chci zkusit jenom jednou zaběhnout maraton, že víckrát je to zbytečné huntování těla... ;o) Zajímá mě to spíš z toho tréninkového hlediska, výkonnosti atd. Jinak přesvědčovat Tě k ničemu nebudu, pokud se teda Ty nebudeš snažit přesvědčit mě, abych maso jíst přestala :) :) :)

14. S výkonností jsme já i Zuzka spokojeni. :D

15. Já jsem se ptala na sportovní výkonnost :o

16. thai box má něco společnýho s ironmanem? není síla jako síla ;) každopádně se tě obracet na nic nechystám, ale podle mě má být strava vyvážená a pokud do ní v našich končinách patří i maso tak by nemělo v rozumném množství chybět. Rozhodně to kuřecí, hovězí a ryby. A tímto ze své strany debatu končím, protože mě fakt nezajímá jak mi začneš posílat nějaky pseudoodborný články výzkumů, který si zfalšovali nejedlíci masa ;) IM

17. Žádný takový články neznám. :-) Tak ono v našich končinách patří do jídelníčku víc věcí, ale kdo zná a pravidelně jí v dnešní době kroupy, hrách, pohanku, jáhly atp, tj. jídla tradiční jídla našich praprarodičů? A takovej hrách, ten se při IM hodí. :D

18. Jo a kdo znáte Dave Scotta :D, tak ten byl během své kariéry (6x vítěz na Havaji) striktní vegetarián (vegan). Pokud to tedy nějaký nejedlík masa nezfalšoval. Další debata je myslím opravdu zbytečná... :)

Leda by někdo chtěl tvrdit, že v USA se maso nikdy nejedlo a je to tedy přirozené. :D

19. Teda klobouk dolů před těma tréninkama. To jsou nálože. To by jeden i bez krunýře nezvládl :) K tomu vegetariánství ... mám desetiletou dceru, která trénuje 15 -18 hodin týdně a maso do ní prostě nedostanu. Vypadá to ale, že má energie pořád dost, ale já z toho mám přesto strach, protože je ve vývinu. Snažím se ji cpát tvarohem, luštěninama, sojovým masem, to má naštěstí ráda, tak snad to bude ok. Ale stejně nevím, kde se to v ní vzalo, když já i manžel jsme náruživí masožravci :)

20. Renča: Ten krunýř nosit nemusím a ani ho nenosím, protože svádí opírat si krk a tím se namáhají a bolí krční obratle vzadu.

Dcerka ironmanka. :) Jestli tě to uklidní, tak stanovisko světové zdravotnické organizace ja takové, že vegetariánství je plnohodnotný způsob výživy pro všechny, tj. nejen dospelé, ale i děti a těhotné ženy. Veganství už pak ne, to jen pro dospělé. Ale stejně jako strava s obsahem masa, i vegetariánství může být špatné. Není to jen vynechání masa, ale člověk se tím musí trochu zabývat a zkoumat co v čem je.

A jestli máš strach, zkus si odpovědět na otázku, co je v mase a nejde nahradit jinak? Je to jen zažitá představa, že maso obsahuje nějakou tajemnou látku "M", bez které nebudeš mít sílu, nebudeš se správně vyvíjet a podobně. Ale bílkoviny (potažmo aminokyseliny), které tam jsou, jdou v pohodě nahradit, vitamíny (kterých tam moc není) jakbysmet, minerály taky atd. a jediný problém může vzniknout u veganů s B12. To je letitá klasika. Rozhovor probíhá asi takto:

"Ty jo, ty nejíš maso. A čím ho nahrazuješ?"
    "A proč jako?"
    "No ty bílkoviny a železo a tak."
    "No bílkoviny mám z luštěnin a železo je v zelenině a i těch luštěninách v dostatečné míře. A krevní obraz mám v pořádku."
    "Hmm, ale stejně tam určitě něco je, co se nahradit nedá."

Tady většinou končí racionální diskuze a druhá strana se začne chytat stébla a plácat nesmysly typu: "Maso se vždycky jedlo". Ne, že by to nebyla pravda, ale diskuze byla o tom, co v mase je a vegetariánovi může chybět.

A to je důvod, proč to nikde moc neventiluju a diskuze o tom se snažím většinou co nejdříve ukončit. Tady jsem udělal výjimku, protože dost lidi, co sem chodí znám osobně a nechci je odbýt klasickým způsobem "Nejím maso ze stejných důvodů, jako ostatní vegetariáni, tak si to najdi na netu. A jestli chceš jen prudit, tak jdi někam."

Zajímavý je taky úkaz, že většinou začnou lidi jedení masa obhajovat, aniž bych řekl jediné slůvko o tom, že by ho jíst neměli. Takže buď vypadám podle nich nemocně a nebo si to potřebují obhájit sami před sebou. A vzhledem k tomu, že mi doktorka na poslední preventivní prohlídce řekla, že někoho tak zdravého tam dlouho neměla, tak se přikláním spíš k druhé možnosti. :)

1. Upřímně můžu říct, že jsi mě trochu uklidnil. Já totiž moc vegetariánů - výkonnostních sportovců - neznám. Spíš jen od okolí slyším, jak bych to maso měla do ní nějak dostat. Mám hrozný výčitky, že se nestarám dobře. Je teda fakt, že minulý měsíc měla sportovní prohlídku a krevní obraz výborný. Jo a není ironmanka, ale akvabela :) Ale ty dostávají taky pořádně zabrat :)

21. Wow, to je vyčerpávající a chápu, že to může být někdy frustrující ... Je to asi stejný, jako když nás někdo přesvědčuje, že naběhat / naplavat / najezdit tolik km je totální nesmysl :) Já jsem takový skoro-vegetarián. Maso skoro nejím, protože takové ty normální a ošizené varianty mě moc neberou, ale pořádný steak, to si dám! :D :D :D

22. Jooo a je fakt, že ten tvarohářský průmysl podporujeme pořádně Renčo viď :)

1. a taky jogurtový :) teď nechci dělat reklamu, ale když se u nás otevře lednice, tak i kdyby praskala ve švech, tak když tam není bílý jogurt Hollandia, tak "tam nic není" :)

23. Barborka: Další skoro vegetarián. :D

Jo jo, je to podobné. Nějaké takové téma má asi každý, kdo se něčím odlišuje.