středa 26. dubna 2017

Víkendové drama se šťastným koncem

Začalo to nevinně. V pátek jsem se opět s Kesinou vydal na výlet a protože jsem tam měl nějaké keškovací resty, tak opět do okolí Svojkova. Jdeme, kocháme se lesem, hledáme a v tom Kesi nikde. 

ještě pohoda 

Tak volám, pískám (má pískací obojek na dálkové ovládánáí), ale nic. Kousek jsem popošel s tím, že mě doběhne jako obvykle, ale nic. Zase jsem se tedy vrátil a čekal. Volal jsem Páje a ta mi potvrdila, že bych neměl nikam chodit. Takže čekám hodinu, dvě, tři, čtyři a nic. Mezitím jsem si udělal pro zahřátí oheň, zásobu dříví a čekal na Páju, která mě měla s taťkou vystřídat. I přestože jsem jim poslal své souřadnice, po půl hodině marného hledání a volání jsem jim musel jít naproti, protože si Kesi pro útěk vybrala pěkně schované místo. Na brigádu jsem přijel pozdě, ale nedalo se nic dělat. Hned po ní, kolem osmé jsem mazal domů pro stan a zpátky do Svojkova. Sice jsme moc nevěřili, že se ještě vrátí na o samé místo, ale co kdyby náhodou. Mezitím jsme se v rámci možností snažili obvolat městskou policii v okolních obcích, útulky a zadali ztracence na stránky Psího detektiva, Pesweb a na Facebook. Pomohlo nám radou i skutkem hodně lidí z našeho okolí. 

lesní kemp

Ráno pořád nic, tak jsme jeli zpět do Liberce s tím, že uděláme letáky a v neděli je pojedeme dát do okolních obcí. Sice jsme četli příběhy psů, kteří byli za den desítky kilometrů daleko, ale nějak jsme začít museli. Taky nám volala paní z Velkého Grunova, že psa Kesi podobného viděla a že mířil na Pertoltice (směr Mimoň). A večer pobíhal nějaký pes po Novém Boru, ale to byl knírač. Ale stejně jsme raději rozšířili oblast pro umístění letáků.

Když jsme se v neděli ráno blížili do Mimoně, kde jsme chtěli s letáky začít, volala nám paní, že si máme zavolat pánovi, co má na starosti sběrný dvůr ve Cvikově a má tam dočasné kotce pro případ, že se najde pes o víkendu. Městská policie je totiž do útulku v Dobranově vozí jen ve všední dny. Podle popisu to byla ona, ale nechtěli jsme se moc těšit a pak být zklamaní. Po asi 15 minutách jsme byli ve Cvikově, pán už tam čekal a byla to ona. :-) No radosti kopec. :-) Tak jsme obvolali nejbližší a lidi, co nám hodně pomohli a zbytek jsme nechali na doma.

Kesi měla granule, ale asi jí dali málo vody, tak měla žízeň a hned jsme jeli do Sloupu k rybníku. Tam se napila a vycachtala a my si řekli, že pojedeme sebrat deku, kterou jsme nechali na "místě činu" a trochu to tam poklidit. A rovnou na krátký výlet, protože bylo pěkné počasí. Cestou jsme potkali kamarády, kteří jeli do Svojkova na kešky s tím, že na Kesi třeba někde narazí a tak jsme pokračovali společně.

Pája s blbkou

Ohniště z kamenů jsem rozebral, nasbírané dříví rozházel a nikdo by nepoznal, že jsme tam stanovali. Kesi snědla kus tlačenky a párek, který jsme jí tam nechali připíchnutý na smrčku. Pokračovali jsme dál po trase, kterou jsem v pátek opustil. Po nalezení prvního pokladu se od nás kamarádi odpojili a my pokračovali ve třech dále. Počasí se rychle zkazilo, ale to nám ani moc nevadilo. Nakonec jsme to zapíchli u Samuelovy jeskyně a od ní to vzali nejkratší cestou lesem k autu.

uklizeno

Tisý vrch 

cesta ke keši 

poklad 

výhledy 


stále na vodítku 

výhled na Nový Bor

a skalní hrad Sloup



 Samuelova jeskyně


Samozřejmě jsme přemýšleli, jak se podobným situacím do budoucna vyhnout. Pročítali diskuze, porovnávali a nakonec pořídili toto.

GPS tracker zn. Tractive 

Tracker samotný stojí 1700,- k tomu je zapotřebí ještě "paušál" v ceně cca 100,- na měsíc (podle toho, na jak dlouho platíte předem) a pokud máte chytrý mobil s datovým připojením, víc výdajů není. Funguje to skvěle. Ve webové aplikaci nebo na mobilu (android nebo IOS) vidíte historii psa, která se zaznamenává pravidelně podle jeho rychlosti. To ale není ještě to hlavní. Hlavní funkcí je možnost živého sledování, kdy tlačítkem LIVE aktivujete pomocí vestavěné SIM karty v obojku přijímač GPS a vidíte pohyb psa téměř krok za krokem. Zkoušeli jsme to zatím na sídlišti a pár minut to trvá, ale nakonec se chytne a ukazuje přesně. LIVE režim trvá 10 minut a pak se kvůli úspoře baterie v obojku vypne. Můžete ho ale zase zapnout. Také jde na dálku zapnout světlo a/nebo pípání obojku. Světlo svítí při živém sledování automaticky. Dále si je možné na mapě zobrazit/skrýt kompas, vlastní polohu, rychlost psa, nadmořskou výšku, přesnost GPS atp.

Tracker umí taky "elektronický plot", tj. je možné si nastavit zónu, po jejímž opuštění vás aplikace informuje. To asi moc nevyužijeme, ale může se to hodit. Co je dobré, je sdílení polohy, takže komukoliv z rodiny, kdo Kesi chodí venčit, můžeme umožnit její sledování (mobil i web). Sice bez editace vlastností psa a tak, ale to bohatě stačí. Výdrž by měla být taky dobrá a je to vodotěsné. Takže to snad byl poslední útěk. :-)

kus večerního venčení 

ráno - Pája venčí a já ležím v posteli. :-D


3 komentáře:

  1. No ty nervy Vám nezávidím, hlavně, že to dobře dopadlo. Sledovátko je chytrá věc a určitě se to vyplatí.
    Ať se daří!
    Mm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Nechápu, proč jsme si ho nepořídili dřív.

      Měj se!

      Vymazat
  2. No a rekla vam ta potvora, kde celou dobu byla?

    OdpovědětVymazat