pondělí 28. srpna 2017

Mix po dovolené

Týden po dovolené byl taky pestrý. Byl jsem s kamarádem na sérii pěti stromových keší, kde nám hned ta první dala pořádně zabrat, ale další už byly v pohodě. Ne, že by to bylo nebezpečné, ale moje hlava se brání zhoupnutí. Nakonec jsem to zvládl.

první máme

kámoš poprvé

kámoš podruhé

S Kesinou jsme byli v Roverkách (Kokořínsko), kde je vždy sucho a málo vody. Tak tentokrát to vůbec neplatilo. :-) Mokré boty jsem měl hned od začátku a po překonání kopřiv a kukuřice už jsme šli po normální lesní cestě, ale u Tisícového kamene jsem zase neměl signál a tak jsem ulovil jednu jedinou keš (ale zato s potřebnou kombinací terénu a obtížnosti) a šli jsme se sušit do auta. Cestou zpět jsme se stavili na chvíli ve Svojkově něco si ověřit. Teplý vzduch v autě boty skoro vysušil a řídit bos mi nevadí.


suché Roverky :-)

Svojkov

Na koloběžce jsem se poprvé vydal do Polska. Vlakem jsem dojel do Jindřichovic, kterým se kdysi přezdívalo "Malá Vídeň" a odtamtud do Polska. Polská krajina mě moc neoslovila, samá pole a nic moc zajímavého. Za zmínku stojí jen pěkný zámek Szocha a opuštěný lom u kopce Ciasnota. Jezera, která jsem hlavně jel okouknout, jsou plná sinic a přestože kolem nich je spousta lidí (lodě, rybáři, pikniky a tak), na koupání to není. Kdesi před Zawidówem mě přepadl déšt, ale neschoval jsem se a tak jsem měl mokré boty i zadek. Plánované přespání někde na našem území ale ohroženo nebylo. Jenže jsem nenašel žádné pěkné místo, tak jsem dojel do Frýdlantu a z něj vlakem domů.

Jezero Zlotnickie

Jezero Lesnianskie

zámek Szocha

Tady je vidět, jak proudilo magma.

bývalý lom

pivo na oslavu konce deště

tichý večer

Taky jsem byl navštívit mamku v Letohradu, kde jsem měl k dispozici bazén a připadal jsem si jako rentiér. Vzal jsem si s sebou výbavu na stromovky, ale všechny byly těžké nebo jsem si na ně sám netroufl, tak jsem využil jen smyce u jednoho stromu, u kterého majitel keše špatně nastavil terénní obtížnost. Ale jinak jsem si prošel okolí Semtína, u Potštejna zavzpomínal na loňskou dovolenou a poznal zase nová území. Třeba místo U víru, kde se řeka prudce lomí a kam se dříve lidi chodili koupat. Taky jsem se tam smočil, ale přístup do vody nic moc. Dřív lidi asi nebyli takoví měkejši. :-)

rentiér :-)

jeskyně u Potštejna

krávy koukají, jak lezu

s obdivovatelkami :-)

se smycemi a sedákem levou zadní


divočáci na naučné stezce

mák, všude mák

okusování nohou zdarma :-)

Musím říct, že na počasí mám poslední dobou kliku. Možná to je tím, že sebou beru všude pončo a déšť mi tedy tolik nevadí, ale třeba na poslední vyjížďce kolem Betzdorfer See nepršelo vůbec a to mělo podle předpovědi pršet všude (v Turnově, Jičíně, České Lípě, tady a samozřejmě i v Liberci). Ale ani kapka. Tak jsem si v klidu objel jezero v opačném směru než minule, vykoupal se, posbíral nějaké kešky a dojel zpět do Hrádku nad Nisou. I pivo a "pommes" bylo.

Berzdorfer See

pivo s kolobkou

mňam


jezero lákalo ke koupání




Žádné komentáře:

Okomentovat