čtvrtek 18. června 2020

Zahradní zpravodaj

Po závodě, byť by se dal nazvat spíše kolobkovandrem, přišel opět čas na relaxaci na zahrádce. :-) Největším výkonem týdne byla 20 km cesta na beach volejbal a zpět. Únava z víkendu byla ještě cítit, ale to ničemu nevadilo, protože mým úkolem na sobotu bylo pohlídat Kesi. S tou jsme vegetili na zahradě a v sobotu večer se k nám přidala i Pája.

Sekat se má po odkvětu kopretin, ale to bychom tam zarostli, tak jsem posekal po jejich vykvetení. Jelikož mi to sekání moc nejde, nazývám to ekobio sekání, kde schválně zůstanou delší stébla pro život hmyzu. :-) Konečně jsem si taky upravil kosiště. Teď už se nemusím hrbit.


upravené kosiště

Dva trsy vlčího bobu jsme si odkopli na louce, ale něco jsme i sami vyseli a ten náš kvete krásně purpurově. A ladí s kostivalem. Jen brutnák, kterého jsem vysel mraky, nikde nevylezl.


I růže svraskalá už kvete. Na podzim jich pořídíme víc. Je to taková vděčná rostlina a i listy má hezké.

růže svraskalá

A první plody rajčat jsou taky vidět. Ale už delší dobu a pořád stejně veliké. A rostliny samotné moc nerostou. A to jde o divoká rajčata, která mají růst jako z vody. 

rajčata 

Aby mohli studnaři bez problémů projet, přemístil jsem hadník. Tak je teď na slunečnějším místě. Rozdíl mezi hadníkem a skalkou je v tom, že pod těmi kameny je tlející materiál (v podstatě základ kompostu). Zatím jen ještěrky, ale třeba se tam časem zalíbí i užovce.


Krásně nám kvete i hlohyně šarlatová - na jaře jsme ji dali na dvou místech k plotu a těšíme se na plody.

 hlohyně šarlatová

Kesi byla celou dobu (bylo vedro) za chatou u dřevníku nebo u dřeva pod špendlíky a ani jídla se nedožadovala. :-)



Pořídil jsem si bezva nástroj na pletí bodláků - má jeden hrot a bodláky se třesou hrůzou.


Dále jsem si uvařil mátový čaj,...

...byl s Kesi na výletě, kde jsem našel jidášovo ucho,...

jidášovo ucho 

... a večer popil víno. :-)

Tohle je okrasný česnek vláskatý. V zahradnictví jsem mu nemohl odolat. :-) A pod ním muchojeřáb - údajně přirozený kříženec muchovníku a jeřábu. Byla to nejlepší volba výška x cena. A měl by se i rozvětvit. :-))

česnek vláskatý 

muchojeřáb jackův 

Rajčata nerostou, ale hrách a fazole (a mezi tím nějaká dýně, afrikán a lichořeřišnice) rostou jako o život. I pes se diví. :-D Stejně tak jahody s Lidlu původně určené na "urban gardening". Mezi jahodami vytrvalý pórek nebo cibule sečka, trochu s v tom začínám ztrácet. 



A když Pája přijela, šli jsme na výlet kolem Dymníku, protože předpověď počasí nebyla úplně optimistická a tam se to případně rychle zkrátit. Ale déšť se nám vyhnul a byl to moc pěkný výhled zakončený večeří.

na výletě 

Před odjezdem domů jsme ještě ploště zamulčovali náš slavný zázračný živý plot. A včera, 17. 6. k nám konečně přijel studnař a dnes by měli začít kopat. Modlíme se, aby byla voda v hloubce udané hydrogeologem a my neměli drahou chladírnu piva.

Toho večera byla neklidná. :-D 

živý plot

land art :-)

2 komentáře:

  1. Pěkně vám to tam žije, zahradníku :) Potvrzuju, že fazole rostou i u mě jak o život, prakticky před očima. Tímhle tempem je budeme muset chodit sklízet k nadsousedum do 2.-3. patra :) Liška

    OdpovědětVymazat
  2. Pekny, pekny... Pripomina mi to, jak jsem ve svem prvnim domku, ktery mel vnitrni dvorek asi 8x8 metru vedle posezeni a houpacky pro B. dokazal vypestovat zeleninu, nesketecne salatu, rajcata a pytel fazoli:)... Taky to rostlo centimenty od sebe:).
    Tak at se dari! 12:)

    OdpovědětVymazat