pondělí 31. ledna 2011

Škola běžeckého lyžování

Na školu běžeckého lyžování jsem se přihlásil, protože mi bylo jasné, že ačkoliv mi někdy připadá, že mi bruslení celkem jde, tak mám ještě velikánské rezervy. Škola byla organizovány Nyč sportem a jezdilo se v Bedřichově na stadionu. Po uložení věcí jsme se jeli trochu rozjezdit a při tom na nás instruktoři koukali a říkali nám, v jaké skupině budeme. Já byl jasná trojka, tj. nejhorší skupina. Ale zase jsme měli sympatickou instruktorku. :-) Po troše teorie jsme začali s technickými cvičeními jako je jízda jednou nohou ve stopě a odraz druhou, bruslení s rukama na stehně a důrazem na vytáčení na odrazovou stranu a další. Dozvěděl jsem se, že mými hlavními chybami je to, že nepřenáším správně váhu, moc v tom sedím a pokrčuji nohu při vracení lyže, takže mi škrtá a tím, že mám pokrčenou i druhou se tak nenatáhnu dopředu a mám kratší skluz. To dělám od začátku, protože tak jsem se to učil. Takže jsem si poznamenal ta cvičení, která jsou pro mě nejdůležitější a budu to pilovat. Sice umím docela držet rovnováhu na skluzné lyži, ale když mám dát po odrazu lyži k té druhé, tak s tím mám problém.

Taky je prý dobře, když padáme, protože si tak hledáme hranici, kam až můžeme zajít. Tak jsme Terce dělali radost a padali, až jsme měli jelita. Po obědě jsme se při rozboru videa dověděli, že je normální, že to ze začátku nejde, protože je lidská přirozenost snažit se mít těžiště stabilní a ne někde na kraji na jedné lyži. Sem tam jsem měl i světlé chvilky a pár skluzů se mi povedlo a pak jsem to zase kazil.

naše tréninková skupina (photo by iPhone)

Oběd jsem měli v chatě Dolina, která je asi 100 metrů od stadionu. Po obědě byla další teorie a ukázka, co kdo děláme špatně. Pak jsme začali jezdit a trénovat s holemi, ale už jsme měli všichni docela dost, tak ani ta technika nemohla být skvělá. Mně bylo doporučeno hole zase odložit, že se mi prý ruce akorát pletou. :-) Asi si při příští lyžovačce vyjedu do Jizerek úplně bez holí. Kopce nějak vylezu a na rovince budu cvičit. Aspoň mě nebudou bolet ramena. :-)

Zase si ale říkám, že se špatnou technikou se víc nadřu a líp natrénuju. :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat