neděle 23. října 2011

Morgenpost Dresden Marathon

Kde začít? Zážitků je hodně, ale nebudu vás napínat a rovnou napíšu, že osobák padl a nový má hodnotu 3:15:50.

Maraton právě v Drážďanech jsem zvolil víceméně vylučovací metodou, kdy jsem vyloučil ty závody, co už jsem běžel (Kladno, Stromovku a Benešov) a hledal nějaký v říjnu, kdy už je po triatlonové a duatlonové sezoně a dá se tedy zaměřit více na běh. A Drážďany mají docela dobrou dostupnost vlakem a je tam rovinatá trať jako dělaná na rychlé časy. Kdo to říkal, zapomněl se ale zmínit o dlouhých ulicích, ve kterých fouká vítr ostošest a jako vždy a všude - proti.

Doprovod mi dělala moje nová manželka :), která se ale tvářila jako kakabus, protože přišla v sobotu večer v neděli ráno a v pět už jsem ji tahal z postele. :-) A to je zvyklá spát o víkendu do devíti i když jde spát v deset. No dobře, vstala sama, ale ten zbytek je pravda.

Byl jsem si v pátek vyzvednout číslo a koupit tričko, takže jsem věděl, kudy kam a kde co je a to bylo fajn. V neděli jsem tedy jen hodil věci do pytle, ten odevzdal a vystál si frontu na kadibudku a pak už jsem se mohl rozklusávat. Moc jsem to nepřeháněl, ale strečink proběhl a hurá na start. Koridory byly dobře označené časy, tak jsem si stoupl někam mezi 3:00 a 4:00. byly tam i běžci na půlmaraton a desítku a tak jsem jim nechtěl překážet.



fotky ze startu

Po startu chvilička chůze, ale rychle se to dalo do pohybu a startovní čárou už jsem probíhal. Našel jsem si místo na kraji, abych měl klid na držení tempa a šel si svoje. Dalo by se říct, že do devátého kilometru se nic nezměnilo. Taktika byla držet tempo 4:30 (podle trenéra) a zároveň ze začátku nejít nad 160 tepů (podle mě). Šlo to jako na drátkách, nebyl jsem ani moc udýchaný, ale nechtěl jsem blbnout, protože už vím, že pak to bolí a to já nerad. :-D




Na dvou místech trasu závodu křižovala tramvaj a vždy, když měla jet, tak pořadatelé běžce odklonili na trasu paralelní s tou původní. Přede mnou běžel dav doleva, já rovně, ale pak volal pořadatel něco o halbmaratonu, tak jsem to vzal taky doleva. Snažil jsem se tu skupinku přede mnou dohnat, ale pak mi bylo divné, že za mnou nikdo neběží. Tak jsem to otočil, že to vezmu k tomu pořadateli a poběžím po původní trase. Ale než jsem tam doběhl, všiml jsem si té paralelní trasy a střihl to tam. Takže jsem si přidal asi tak 500m, všichni moji spoluběžci mi utekli a já uvažoval, jestli se je mám vydat stíhat, nebo držet svoje tempo. Nakonec to bylo něco mezi tím. Zrychlil jsem, ale tepy si hlídal. Předbíhal jsem spoustu lidí, které už jsem jednou předběhl a jednoho svého původního spoluběžce jsem dokonce i doběhl.


Na půlmaratonu se to začalo lámat. Tempo bylo pořád ok, ale tepy už šly nahoru. Nohy tentokrát nevytuhly někde na patnáctém kilometru jako v Benešově, ale tuhly postupně a tak mi to tolik nevadilo. Stejně bych to musel doběhnout. Jel jsem na kolu s vodou a jednou jsem si vzal i banán. S sebou jsem měl gel, Magneslife a nějaké turbo na finiš, ale nic z toho jsem nepoužil, protože jsem si nemyslel, že by to k něčemu bylo.


Od třicátého kilometru začalo jít do tuhého. Žádná vybájená zeď, ale prostě jsem zpomaloval až k pětkovému a tempu (a občas i hůř) a už jsem začal propočítávat cílový čas. Občas jsem se na někoho pověsil, někomu utekl, ale žádné velké změny v pořadí se nekonaly. Když jsem zrychlil, pocitově to bylo 4:30, ale garmin ukázal 4:45, takže houby zrychlení.

finiš

Kilometr před cílem jsem zapnul forsáž, ale už jsem toho moc nezachránil. Asi 500m před cílem jsem zakopl a už jsem se viděl na zemi, ale povedlo se mi nespadnout. Myslel jsem, že je cíl už za rohem, ale tam byla akorát brána Erdinger a cíl ještě o kus dál. Když už jsem viděl cílovou minibránu, tak jsem zasprintoval, ale měřicí koperec byl ještě asi deset metrů za bránou a ta už jsem málem nedoběhl. :)

v cíli

V cíli jsem si dal vánočku s nealko pivem, sedl si a odpočíval. Obvykle si nesedám, protože se to nemá, ale tentokrát jsem byl fakt prošitej. Ale vstát se mi pak povedlo. Pak honem pro věci, převléknout do suchého a na vlak.

dneska už nikam nejdu :)

Jo a dnes to bylo 33280 kroků. :)

Pro milovníky grafů a tabulek:

A výsledky tady.

7 komentářů:

  1. Velka gratulace, hezky jsi to popsal, jako bych tam byl! A mas to skvele zdokumentovany a spocitany... z profi hlediska fakt obdiv, s temi cisly, hned bych s tim pracoval..:) [profi deformace:)]
    MSF! 12:)

    OdpovědětVymazat
  2. Parada, gratuluju k osobacku, jen tak dal!!! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Velká gratulace a tady máš výsledky i s diplomem v pdf :-)

    http://dresden.r.mikatiming.de/2011/index.php?content=detail&fpid=search&id=9999991242CA1D000000A98B&lang=DE&event=M&ageclass=

    Teda, ale je to na ten podzim jeden osobáček za druhým :-). Škoda, že jsem byl líný a nic nedělal, třeba bych také nějaký ukořistil :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Gratuluji k pěknému osobáčku. Podle fotek jsi měl krásné počasí a podle článku jsi si to i užil. A tak to má být :-) Ať se ti daří i v další sezóně!

    OdpovědětVymazat
  5. Jj, krásnej čas, velmi dobře popsané, hezký fotky. Připomělo mi to loňský rok...

    OdpovědětVymazat
  6. Hezky Davide! Je fajn sledovat, jak se vsude rovnomerne zlepsujes, to se holt pozna kvalitni trenink...:-)

    OdpovědětVymazat