sobota 12. listopadu 2011

Conconiho test - druhý pokus

Tak jsem si zase zkusil Conconiho test (rovnoměrné zvyšování tempa po malých intervalech a následné odečtení, na jakém tepu/tempu se křivka tepovky láme, což je hranice aerobního prahu). Tentokrát jsem nezačínal na sedmi minutách na kilometr a nezrychloval po dvaceti vteřinách, ale začal jsem na tempu 5:30 a zrychloval po 5 vteřinách na kilometr. Což zase přinášelo problém horší kontroly tempa. Ale jakž takž jsem to odběhl. Společnost mi dlouho dělala Zuzka, pak se ještě na velký kus chytla při tempu kolem 4:30 a pak ještě asi na 200m při tempu kolem 4:05 min/km. Měla tedy takový rychlostní trénink s meziklusem.

Výsledky úplně neodpovífaly mým očekáváním, protože jsem čekal pěkný jasně lomený graf a ono prd. Graf z Garmina vypadá takto:

Kdo žádné lomení nevidí, kouká dobře. :-)

Tak jsem hodil mezičasy do Calcu a tam už to po roztažení grafu něco ukázalo a myslím, že i přesně, tj. AEP na 160 tepech. To odpovídá i nedávno odběhnutému maratonu. Test v tuhle roční dobu byl spíše pro zábavu a otestování metodiky, než kvůli tomu, že bych ho opravdu potřeboval. Je to ale stejně jako všechny ostatní testy nepřesné s tolerancí +-2 tepy s ohledem na počasí, únavu a podobně.

zalomení grafu na 160 tepech

Samozřejmě mi vyšla i rychlost odpovídající AEP, ale to je tajná interní informace. :-D No i když vlastně si stačí kliknout na můj tréninkový deník, takže to můžu napsat rovnou sem. Je to tempo cca 4:30 min/km.

2 komentáře:

  1. Davide, změna tempa o 5s je hrozně málo, to nemůže dobře fungovat. Podle mě jsi díky vysokému počtu měření a počáteční vysoké rychlosti naměřil výrazně nižší hodnotu, než je realita.

    OdpovědětVymazat
  2. První test byl po 20s a to bylo taky málo. Tak jsem to zkusil po 5 a myslím, že to mnohem větší vypovídací hodnotu. Ten graf se láme docela jasně a navíc to odpovídá maratonu v Drážďanech (http://connect.garmin.com/activity/123755220). Ten jsem běžel na tepy (do 160) a nepřišla žádná větší krize nebo něco podobného. Průměr byl 160. Na půlmaratonu jsem měl průměr 162 a na desítce 173. Takže výš AEP nebude, protože půlmaraton se běží na vyšší tepovce. Jo a jak jsem si přitom maratonu zaběhl, tak jsem to pak chvíli hnal a tepal kolem 165 a to mi rozhodilo tukový metabolismus a pak se mi to ke konci vymstilo. Takže 160 a basta. :)

    OdpovědětVymazat