neděle 8. ledna 2012

Jakuzsyce - nikdy více

No možná se tam ještě někdy podívám, ale rozhodně to nebyla láska na první pohled. S vidinou skvělého poježdění získanou ze čtení zkušeností ostatních jsem se těšil a docela mě to zklamalo. Všichni říkají, jak se tam dá jezdit celý den a skoro nikoho nepotkáte a že tam jsou kopce i rovinaté trasy.

v Harrachově

Jel jsem vlakem do Harrachova a kopec od nádraží jsem šel ještě pěšky. Pak jsem se napojil na trasu z oficiální mapky. Ale protože nebyla projetá, trápil jsem se v zapadané stopě další skoro 4 kilometry. Pak jsem narazil na širokou stopu, kde se už bruslit dalo a po chvilce dojel do Jakuszyc. Odtamtud jsem se vydal oklikou na Orle. Ukazatelé tam jsou hustě umístěné a vlastně se nedá zabloudit. Po cestě bylo pár odboček, ale všechny vedou ven z této sítě tras, tak jsem zůstal na trase do Orle. Tam jsem dorazil a hledal, kudy se obloukem po jiné trase vrátit zpět do Jakuszyc. A jediná cesta, kterou jsem viděl, byla jen pro klasiku a vlastně ani to ne, protože to byla jen taková uhlazená asi metr široká stopa.

Vydal jsem s tedy zpátky stejnou cestou jakou jsem přijel. Davy lidí neřídly a tak to byl docela opruz. Ono když se nedá ujet ani 200m v kuse, aniž by se člověk musel někomu vyhýbat, tak nic moc. Navíc do kopce jsem potkával lyžaře klasiky, kteří místo aby jeli v prázdné stopě jeli uprostřed a nebylo jich málo. Na jednom rozcestí jsem si nebyl jistý, jestli jsem tamtudy jel předtím, ale stejně bylo uzavřené kvůli závodům psích spřežení. Tak jsem to otočil zpět na Orle, tam jsem objevil cestu vedoucí do Tanvaldu tak jsem to po ní zkusil. Po chvíli jsem z ní musel sjet, abych se dostal k nádraží, takže zase hlubokým sněhem turistika.

Takže když to shrnu, tak kopce tam jsou větší než v Jizerkách (větší převýšení na stejný počet kilometrů), což by tak nevadilo, i když jsem se těšil na pořádnou porci kilometrů. Lidí kvanta a i kdyby jich bylo o třetinu míň, pořád by to bylo o dost víc než v Jizerkách. Možná, kdyby se nekonaly ty závody a kdyby nebyla zrovna Jizerská padesátka, tak by to bylo lepší. Tras možná hromady, ale ne na bruslení a hlavně, je to malé. Opravdu malé. Když jsem poprvé koukl na tu mapku, myslel jsem, že je ten největší okruh cca 30km a ne nějakých ušmudlaných 12 km a spojnice Orle a Jakuszyce jen necelé 4 km. Oficiální informace hovoří o stovce kilometrů tratí a tak by mě moc zajímalo, kde to nabrali.

Vím, že si to tam spousta lidí chválí, ale asi jsem byl v jiných Jakuszycích. :) Každopádně jednu šanci tomu ještě dám, příště snad bez závodů.

EDIT: Tak podle komentářů i reakci na bike fóru jsem si jen vybral špatný den a směr. :)

5 komentářů:

  1. Tak to tě můžu Advide ujistit, že sis spolehlivě vybral to nejhorší, co se tam dá vybrat. Pravděpodobně kvůli psům toho bylo hodně zavřeno, ale my vždycky vyrážíme ze stadionu na druhou stranu než jsou Orle a nemá to chybu.

    OdpovědětVymazat
  2. souhlas s Rendou. Je třeba vyjet od stadionu vpravo, pěkně si vybruslit 5k na rozcestí u mapy, dát se vlevo a vybruslit až na vrchol a tak si dát nějaký to kolečko a pak hezky sfrčet až dolů. Pohodová 20. Každopádně kopce jsou výrzaně méně prudké v porovnání třeba s Bedřichovem.IM

    OdpovědětVymazat
  3. Renda & IM: Takže když se podívám na tu mapku, tak nejsou stěžejní ty nejtlustší modré trasy? A doporučený směr je tady na Sklarskou Porębu?

    OdpovědětVymazat
  4. No ja jedzím většinou po trase 20a nahoru na rozcestí, uhnu vlevo (cesta TVpolonia?) a vyjedu až nahoru a pak si dám nějaký kolečka okolo vrcholu a sfrčím dolů. Je to tam pěkně široký, upravený, takže vždy velká spokojenost. IM

    OdpovědětVymazat
  5. Určitě se vyplatí jet vlakem o zastávku dál přímo do Jakuzsyc do areálu a pak to nemá chybu, viz výše

    OdpovědětVymazat