úterý 15. září 2015

Amazonka 2015

Týden po baroku jsem podával větší výkony ve vodě, než na suchu. :) Kromě velmi povedené úterní běžecké hospody, která se začla zvrhávat v době mého odchodu, stojí za zmínku hlavně víkendová plavba na Ploučnici. Byla to geocachingová akce a šlo o několikátý ročník. Já byl poprvé. Startovalo se v sobotu z Novin pod Ralskem těsně před Průrvou a večer se dojelo do kempu v Borečku. Tam je krásné nové zázemí s bufetem, záchody a umývárnou. Pro stany i auta místa spousta. Cesta probíhala poklidně, chvíli jsem jel sám, chvíli s ostatními loděmi a jediný zálidný úsek byl po rozdvojení řeky. Mělo se jet vpravo, ale pár nešťastníků včetně mě jelo vlevo a užilo si tak pravou džungli. Větve nad hladinou, kmeny přes vodu, které nešlo podjet ani objet a podobné chuťovky. Měl jsem toho plný zuby a když se zase obě ramena spojila, byl jsem moc moc rád.

hospoda ITB

Druhý den měl být náročnější, ale my, co jsme to v sobotu popletli, jsme si užívali, jak to bylo snadné a průjezdné. :-) Ale hodně lidí se cvaklo. Já na tom kajaku sice seděl divně vzadu, ale jelo se mi dobře. Tedy až na permanentně mokrý zadek. V neděli to bylo takové družnější. Zase se ulovily nějaké ty vodní kešky, pokecalo se a popila griotka a v cíli se pár lidí cvaklo. Ploučnice místy krásně meandruje, ale občas to je už trochu únavné. Proto je neocenitelná dobrá společnost. :-)

Večer po dojezdu a ráno před odjezdem byl prostor na další lovení kešek. V sobotu jsem pokořil keš s názvem "Kalibrační". Protáhl jsem se šíleně úzkým otvorem. Sice až na třetí pokus, ale povedlo se. Ale zpět už bych se nedostal, takže byla klika, že se dalo slézt druhou stranou.

V neděli ráno jsem si prošel naučnou stezku Jeřáb. Že jsou v okolí Hradčan Krkavci a Výři velcí, tomu bych se nedivil. Ale oni tam jsou i Sokol stěhovavý a Jestřáb lesní.

zázemí v Borečku

vzhůru do Průrvy

v ďáblově chřtánu

Přežil jsem :)

zastávka v Mimoni

A levé rameno, kudy se jet nemělo - poprvé

Podruhé.

A potřetí.

Hradčanské výhledy

Kalibrační
mládě Jeřába popelavého :-))



odlov z lodi

Mokrý zadek jede :)

námořní bitva

Tohle jsme v neděli nasbírali na řece.



4 komentáře:

  1. Ploučnice :))
    O té se říká že je to prubířský kámen pevnosti vztahu :))
    Kdo to jel pochopí .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeli jsme s Pájou kousek Tiché Orlice, to je podobné. Ale Ploučnice je větší hardcore. Hlavně to levé rameno. :)

      Vymazat
  2. Tak to je skvele! Mas pevny vztah a jeste jste vycistili kus reky!! :)
    Ne vazne... Vzdy me to dostane do meho mladi, kdy k dobre akci patrilo "uklidit" kus reky/lesa... Dodnes to nechapu, protoze to delala velka skupina lidi.. a porad bylo co uklizet:(
    MSF! Vsemu zdar! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čištění přírody je fajn součást geocachingu. Jsou i přímo akce CITO (Cache In Thrash Out).

      Vymazat