pondělí 1. února 2016

Jarní běhy

Tak tenhle týden jsem začal nicneděláním. Cítil jsem se totiž trochu přetrénovaně. :) Nic jsem nedělal v pondělí, v úterý a pak už jsem to nevydržel. Běhat jsem šel až ve čtvrtek a byl to takový skoro jarní běh v kalhotách pod kolena a jen v mikině.

čtvrtek

K dalšímu běhu jsem se dostal až v neděli, ale stál to za to.  Už skoro měsíc jsem měl v hlavě jednu pěknou trasu, ale běžet to ve sněhu se mi to nechtělo, protože to na moje nynější poměry je docela štreka. Obleva mi hrála do karet, tak jsem naplánoval vlak v 6:30 z Liberce a v 7 hodin jsem byl v Jablonném v Podještědí. Na chodníku u nádraží ledovka, ale po 500 metrech jsem se dostal na pěšinu a aslaltu dal sbohem. Zato bláta bylo hodně. Bláto na cestě, bláto na poli, kdo by to byl čekal? :-) Takže po dvou kilometrech voda v botách. No nic, běžíme dál. Prvním vrcholem byl Sokol se zříceninou Falkenburk. Ještě před odbočkou na vrchol jsem vyplašil stádo divočáků, ale naštěstí utekli. Na jaře tam asi raději nepoběžím. :)

ranní ptáče...

Lužky z úbočí Sokola

Cesta na Sokol

Falkenburk

  Hvozd

Ze zříceniny hradu zbyly jen kousky zdí a ani odtud není výhled. Je tam jen keška a pocit dobytého vrcholu. Následoval dlouhý seběh do Petrovic a Polesí, u kterého je skalní vyhlídka Havran. Vyhlídka z něj je pěkná a nejvíc mě zaujaly bílé vrcholky na horizontu. Následoval problematický úsek lesem, kde byla hodně podmáčená cesta a následně po poli, kde to bylo ještě horší. Po doběhu k Bílým kamenům (známější jako Sloní kameny) jsem si vyfotil informační tabule a koukám, začalo sněžit. Netrvalo to dlouho a kdyby to bylo horší, schoval bych se do objeveného příbytku.

skalní vyhlídka Havran

pohádkový dům

 Bílé (Sloní) kameny

úkryt

Během stoupání na Kozí hřbety chumelení přestalo. Následoval poměrně dlouhý seběh mezi skalami až do Horního Sedla, ze kterého se běželo zase mírným stoupáním na Popovu skálu. Cestou jsem minul skály Sokol, Krkavčí hnízdo a Vraní skály. Takový ptačí běh. Na Popovce docela foukalo, tak jsem rychle pokračoval na Kohoutí vrch. Tam jsem ještě nikdy nebyl a byl tam krásný výhled. Na polskou elektrárnu. :) Zbýval jen seběh do Dolního Sedla a už jsem byl v Hrádku. Většinou se nestresuji odjezdy a spojení hledám až kousek od nádraží. Ale tentokrát jsem se podíval asi 2 km od nádraží a vlak jel za 9 minut. Tak jsem nahodil "sprint" a s jazykem na vestě jsem ho stihl. Doma jsem si dal šlofíka a večer saunu a jsem jako nový. Teda skoro. :)
 
Popova skála
Kohoutí skála

trocha geologie :)
 
divá zvěř u keše

Sokol + sokol


4 komentáře:

  1. Je fajn, ze te neopustila zaliba v malovani GPS bezeckych obrazku.. Je to fajn videt, jak se snazis nejen neco "vybehat", ale zapojit to i do mapy:).
    Jinak ja te chapu.. tri dny bez behu, jak rika BS, to uz je spatna karma:). Vsemu zdar! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten obrázek byl náhodný, ale vyšel hezky. Pulec říkala, že to vypadá jako tučňák, co žere rybu. :-)

      Vymazat
  2. Nádherný místa, tam se to musí běhat, a ty fotky jaký děláš, to hned láká tam naplánovat výlet. Dobře to děláš.

    OdpovědětVymazat