úterý 26. října 2021

Rhodos

Na Rhodosu (i Rhodu :-) ) jsem byl s mamkou. Bylo tam fakt teplo a přes den se nedalo skoro nic dělat, čehož jsem využil k přípravě věcí do práce. Moje koupání vypadalo tak, že jsem šel 100 metrů k pláži, vykoupal se, pak hned pod sprchu a zpět na pokoj. Někdy jsem ještě seděl kousek od pláže ve stínu v křesílku, ale vyloženě opaloval jsem se za celý pobyt asi jen 10 minut. Mamka byla pravý opak. :-D


První fotky z místa pobytu - nemá to ani vlastní název, leží to mezi Largosem a Lindosem a apartmány se jmenují Katikies. Ta absence názvu nám dávala zabrat při hledání spojů zpět z Rhodosu a Lindosu.





slepé rameno


naše bydlení

kopce nad městečkem

folklorní muzeum

Tady někde měly být mykénské vykopávky.

Plánoval jsem se tam zase trochu rozběhat, ale bylo moc teplo. I když jsem vyběhl ráno za tmy, brzy se rozednilo a bylo teplo. A večer to bylo podobně. :-D No a taky to tam nebylo běžecky moc zajímavé - buď silnice nebo v lese mezi kozama. :) Ale něco málo jsem tam poběhal a okolí prozkoumal.

ranní běh



Jeden ze světlých momentů byla návštěva hlavního města, to bylo úžasné. Hradby, uličky, krámky a místo kde (ne)stál kolos Rhódský.

Rhodos - opevnění

s mamkou


palác rytířů








15. století






Na jednom ranním běhu jsem našel odložený plastový půllitr hned u cedule u kostela věnovaného sv. Nektariovi. Hezky symbolické, ale nedal jsem si. :-)


Takovéto nedostavěné budovy jsou všude. Konkrétně tyto tam jsou už přes deset let. Je to smutný pohled. Ale aspoň jsem objevil jeskyni.





Kostelík postavený na místě uctívání boha Dia. A kousek od něj další kostelík vypadající jako tank. :)








Jedna dobrodružnější večerní vycházka po skalách byla ke keši, která se jmenovala "Nejkrásnější výhled" a opravdu to stálo za to. Domů jsem to stihl tak tak za světla.

cesta ke keši






odměna

Nejakčnější den byl ten, kdy jsem si půjčil skůtr. Viděl jsem klášter v Tharri, hornaté vnitrozemí, hrad Monolithos, pláž Fourni s útesem a jeskyněmi, hrad Kritinia, říční kaňon,  starověké ruiny Kamiros, Sedm pramenů, klášter Tsambika a vyschlé říční koryto se zajímavými skalnatými útvary. Domů jsem se vrátil za šera, protože se dala motorka půjčit až od devíti, v praxi od půl desáté. 



klášter Therri





vnitrozemí






Monolithos




Fourni




zase Monolithos

kaňon






Kritinia



Kamiros







Sedm pramenů


Tsambika




vyschlé koryto




S mamkou jsme byli ještě na výletě v Lindosu, tj. kousek od nás. Mají tam hrad, akropoli, přístav, zbořený mlýn a hrobku. Všude kromě hradu jsem byl. :)

Lindos









Kleoboulova hrobka



Vzhledem k horkému počasí jsem se ke konci už trochu nudil (byli jsme tam na 12 dní) a tak jsem si půjčil paddleboard. Bylo to fajn, protože dno je tam krásné azurové a nebojím se tak tajemných živočichů. :) Moře bylo úžasné i při plavání - viděl jsem svou první živou chobotnici, mořskou jehlu, kraby poustevníky a spoustu menší havěti.


A poslední den jsme si ještě střihli před odjezdem minigolf.







2 komentáře:

  1. Davide, vsiml jsem si az ted tveho skveleho vyletu! Podle fotek jsi krome akvabel stihl uplne vsechno!:) Mne se libi to poznani z jiznich zemi a z Recka a ostrovu obzvlast... "otevirali od 9, v praxi od pul desate"..:)... To je presne..
    Jinak to pivo je necekane jeste pitelne, i kdyz ja ho pil na 24h, tam by clovek vypil asi i koze piti a traril se, jaky to byl bozsky nektar:)...
    Tesim se na nejake setkani, uz ta separace i na muj trpelivy vkus:)... trva moc dlouho!
    Mej se fajn, at se dari! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Honzo, no snažil jsem se využít čas na maximum, ale klima a provozní doba místních podniků mi nebyly nakloněny. :) Ale z těch místních "must see" mi chybí jen údolí motýlů, na které bylo už jednak pozdě, ale hlavně se kvůli požárům ani nevylíhli. No a ještě Prasonisi. A taky jsem chtěl navštívit skálu z Hercula Poirota, speciálně jsem
      kvůli tomu shlédl danou epizodu a pak se mi to vykouřilo z hlavy. :-) Dnes po mně chtěli na obědě (mimo univerzitu) potvrzení o bezinfekčnosti, tak nevím, jak ta naše hospoda...
      Ať to běhá a měj se krásně!

      Vymazat