úterý 7. června 2022

Paříž

Do Paříže nás pozval kamarád Petr. No a nejeďte tam, když máte zajištěné ubytování. :-) Pája se těšila na gotické kostely, a oba jsme se těšili na Louvre a Saint Chapell a taky na pokec s kamarádem. Letěli jsme Ryanairem, který letiště v Beauvais uvádí jako Paris-Beauvais, což je trochu podvod, protože to město leží asi 80 kilometrů od Paříže. Ale nakonec jsme byli rádi, protože to je miniaturní letiště se dvěma terminály, kde se všechno dobře hledá a rychle odsýpá. Cesta do Paříže trvá asi hodinu a jste na metru. My sedli nejdřív na správnou linku, ale špatný směr. Potom už jsme měli správný směr, ale zase byla výluka a náhradní autobus nás vyhodil o několik stanic dříve, než měl. Ale v Římě mají prý ještě větší bordel. :-D

Večer jsme stihli krátkou procházku po okolí s Petrem. Ukázal nám orientační body pro případ, že bychom zabloudili, což se nám nemůže stát (máme mobily :)).

Jsme v Paříži.

všude makronky

Tady někde bydlel Richelieu

nějaký starý dům

další starý dům :-D

večeře s pivoňkami

Druhý den jsme se vydali na okruh po gotických kostelích. Pamatuji si z toho, že některé kostely si hrají na renesanční, i když nejsou a že v jednom kostele měli pěkné točité schodiště. Jinak mi to trochu splývá. Ale fotil jsem si výsadbu a kombinace rostlin. Sice je tam jiné klima, ale i tak dobrá inspirace. naším společným zájmem bylo jídlo. :-D Večer nás Petr vzal do skrytého parku plného růží.

snídaně s pivoňkami :)

kdesi ve městě

točité schody, podle Páji "vrtulky"

Lucemburské zahrady

Pája a pryšec (těch bylo všude plno)


jeden z kostelů

crêpes

v parku


park plný růží

Další den ráno jsem se vydal na lov keší. Vzal jsem to přes botanickou zahradu, u které jsem předpokládal, že bude přístupný jen kousek, ale bylo toho k vidění hodně. Taky tam hodně lidí běhalo, protože těch míst na běhání je v Paříži málo. Objevil jsem taky jeden zajímavý kostel, který se nakonec Páje líbíl ze všech nejvíc (pouštěli tam chorály) a taky byl asi nejstarší. Stavili jsme se tam cestou do Saint Chapelle, kam jsme si koupili lístek předem a málem jsme to nestihli kvůli policejní uzavírce. Ale stejně jsme nakonec čekali asi 40 minut ve frontě. Nakonec to bylo ale dobře, protože jsme měli slunce v kapli mírně z boku a mohla se tak rozehrát hra světel.

botanická zahrada - pravěký koutek

máky

rabata

starý kostel

Saint Chapelle

Takhle by toho moc neposekali, možná sousedovi nohy. :-D
Anebo "sousedovy" nohy. :)

V Louvre jsme trochu bloudili. Sice tam jsou trasy částečně značené, ale opravdu jen částečně a třeba Egypt, na který jsme hlavně šli, byl rozstrkaný na třech místech. Co mi ale vadilo víc je to, že chyběly anglické popisky. Ne všude, ale většinou ano. Přitom na ně bylo místa dost. K Moně Lise nebo Chammurapiho zákoníku jsem popisky nepotřeboval, ale k drobným užitným předmětům by se hodily. Tak jsem si vymýšlel popisky vlastní. :-)

druhý zprava je předek Lukáše Pavláska

francouzské Venuše

sochy z Indina Jonese

Chammurapiho zákoník

Starbucks

Mona Lisa

Poslední den před odletem jsem vzal Páju na hezká místa objevená den předem na keškách a odpoledne jsme se šli podívat na obchoďák Merci, protože už jsme měli "splněno" a všude bylo hodně lidí (byla sobota). Koupil jsem si tam jako suvenýr alespoň lžičku. Jinak stojí ten obchoďák za prd. :-D Cesta domů proběhla kromě dlouhého čekání na autobus na letiště hladce.


suvenýr

duhový přechod v "naší" čtvrti Marais

Žádné komentáře:

Okomentovat