neděle 12. listopadu 2023

Letní podzim

Tento podzim se opravdu vydařil. S Janou už jsme byli na několikáté "poslední letní vyjížďce" a s Pájou na několikátém "posledním letním" výletě. Do toho kvetou kytky na zahradě, jako by se nechumelilo. :-)

Hned po posledním vandru jsme se s Janou jeli projet do Hodkovic, protože se tam potřebovala objednat novou koloběžku. A konečně jsme viděli podzimně zbarvené stromy. A taky už to skoro bylo na rukavice. :-)







Koncem října jsme s Pájou a Mílou jeli na výlet do našeho oblíbeného Žehrovského lesa. Svačina nesměla chybět.





Předposlední říjnový den jsme si s Pájou udělali výlet ze zahrádky. Cílem byl Tokáň (nebyl jsem si jistý rodem, ale je to pokrm z masa, např. vepřový tokáň, tj. mužský rod). Našli jsme docela dost dobrých (nerozblemtlých) borůvek.







A úplně poslední říjnový den jsme zdolali Růžovský vrch a potom velký oběd. :-) Bylo krásně, tak jsme si trasu prodloužili o skalní divadlo nad Srbskou Kamenicí.






vrchol Rúžovského vrchu



skalní divadlo





Listopad jsem začal (měl jsem týden dovolenou) koloběžkou v Polsku. Jel jsem prozkoumat oblast kolem jezer kousek na hranicí. Bohužel až na místě jsem si uvědomil, že už jsem tam jednou byl a trasa byla na prd - kameny, schody a popadané stromy. Ale oproti minulému výletu jsem měl velkou výhodu - už "umím" nakupovat v Polsku. :-)

hledání cesty

krátký singltrek





zámek Rajsko





První listopadovou sobotu jsme byli s Hepíky na keškách, tentokrát u obce Mříčná kousek od Jilemnice.

Objevili jsme houpačku...


...lavičku...



...a buřty opekli.

Sem tam bláto.

Ale počasí nemělo chybu.


V neděli jsem zase vzal na výlet kolegy z práce. Jeli jsme za Ještěd a šli na Skalní divadlo, Stohánek a Velký Jelení vrch. Ale zdržel nás neplánovaný sběr hub a tak jsme před Jelením vrchem trochu zmokli. :-) Ale ne moc a i ohýnek byl.

Skalní divadlo

Zatím stačí sáček.

ochutnávka holubinky

Stohánek



rekordní houba

A prší.




Deštík nevadí.


My tři nejstarší a nejspolehlivější. :-)

Ještě tu holubinku opeču.

Ari kontroluje řádné uhašení ohně. :-D

Houby rostly i na cestě.

Jitka jen ukázala a Pavel sbíral. :-)





A další vyjížďka s Janou, tentokrát do naší oblíbené chrastavské cukrárny.





Poslední víkend (11. - 12. 11.) jsme byli zase na zahrádce. V sobotu jsme šli hledat studánku na Vlčici, ale nenašli. V neděli jsme šli na Zlatý vrch a Studenec. Prý jsou ze Studence pěkné výhledy díky shozenému listí. No a jsou skoro stejné, jako v jinou roční dobu.

stoupání na Vlčici

Zlatý vrch




Studenec


A ještě pár fotek ze zahrady:


na dřevu s Ari




Žádné komentáře:

Okomentovat