úterý 30. srpna 2016

Koloběžka - nevaž se, odraž se.

Proč koloběžka? Proč ne? Všechno ostatní už tu bylo. :-)) Nápad pořídit si koloběžku jsem dostal kvůli geocachingu. Ne, že by se nedalo na spoustu míst doběhnout, ale na koloběžce se můžu svézt z kopce a taky to není žádná flákárna. Kolo je takové moc komplikované, i když na něm člověk dojede dál s menší námahou. Ale zase musíte jezdit pravidelně, abyste neměli otlačený zadek.
Tak jsem začal hledat vhodný stroj s představou, že kolem 3,500,- pořídím s přehledem. Ale ouha. Čím více jsem to studoval, tím výš jsem měl laťku (není problém koupit koloběžku za 15.000 i víc). Ale dal jsem si strop 6.000.- Přečetl jsem i zajímavý článek o mýtech, jako že vyšší stupátko není lepší, protože více dřepujete a další logické věci, které adepta koloběhu nenapadnou. Zakotvil jsem u značky Kostka, kde byl nejlepší poměr cena/výkon. Říkal jsem si, že mi pro začátek bude stačit základní model za 5900,- a zatím stačí a dokonce byl se slevou za 5200,-. :) Je to tato krasavice. Hned jsem si nechal namontovat stojánek, který je bezva. Taky jsem rychle koupil pěkný červený držák na láhev. Ne, že bych neměl držáků hromadu z kol, ale kdo by na takovou krásnou koloběžku dával odřený těžký hliníkový z kola? A nedlouho po koupi jsem si zajel pro blatníky.

poprvé doma

Jízda samotná je trochu náročnější do kopce, ale to je jediná nevýhoda všechno. Nestydím se tlačit, kopec neuteče. Po rovině je to pohodě. Stejně jako na kole nebo běhu to můžete rvát co to jde a nebo se jen odrazit a užívat si okolí. Střídám to podle nálady. Střídání nohou jsem se naučil za chvíli a už to dělám skoro automaticky. Líbí se mi ta blízkost země. Třeba když jedu blátem s nebezpečím smyku, prostě sestoupím a je to. A zpátky na stupátku jsem během chvilky a můžu drandit dál.

 poprvé venku

Kdo jste byli někdy na masáži zad, znáte ten pocit poté, který trvá den, dva, při ježdění na kolobrndě ho máte pořád. Krásně uvolněná záda jsou skvělý benefit koloběhu. Zajímá-li vás víc, hledejte "koloběžka +záda". Neříkám, že to není někdy fuška. Třeba před pár dny jsem jel na Ještěd a na Výpřež jsem to ještě vyjel, ale pak už jsme střídal koloběh, chůzi a běh vedle koloběžky. Ale dolů super. :-) Jo a další důležitá věc - ten můj kotník. Ze začátku jsem ho cítil a bál se, že to bude jako u běhu, ale zatím naštěstí dobrý. Je pravda, že na koloběžce jezdím mnohem méně, než jsem běhal, ale zase jezdím denně kousek do práce a z práce a k tomu drobné popojíždění. MHD už používám jen výjimečně.

Ve vlaku bych měl platit (nad 12" kola se platí), ale jel jsem už dvakrát a nikdo nic nechtěl. :-) nebylo moc plno, ale i tak to potěšilo. No a protože s batohem to není ono (pocení s dřepování s větší vahou), pořídil jsem si super brašničku Ortlieb, která mi o polovinu zvedla hodnotu koloběžky. :) Je skvělá v tom, že zaparkuju, zamknu, vycvaknu brašnu, hodím na rameno a jdu třeba nakoupit. A jsem reflexní, Leo. :-)) Ale už jsem jel i s běhacím batůžkem a taky v pohodě. Nepřekáží a pocení je i u běhu. Na delší výlety ho budu brát na lehké věci.

vlakem zdarma 

Koho by zajímalo spalování kalorií a zapojené svaly, tady je výzkum. Vtipné je, že u zapojených svalů je vyobrazen běh, protože oproti koloběhu vychází hůř. V porovnání vydané energie ale chybí, protože by koloběžku strčil do kapsy. Jen by mě zajímalo, jak by to vyšlo jen na rovině a do kopce, tj, bez sjezdů.


se svým strojem :)

Tohle všechno se mi vejde do brašny. 

A nebo 6 piv. :)

brašna ve tmě

Špatná zpráva je, že už jsou koloběžky tak in, že se začínají krást. Takže vozím všude zámek. Jo a prý jsou koloběžkáři dobří běžci a naopak. To se uvidí na Janovské, kterou musím jít, abych nebyl vyloučen z ITB za porušení stanov. :-)

Postupně zjišťuji, že jsme koloběžková velmoc (značky Kostka, Yedoo, Crussis, Mibo, K-Bike, Morxes, 4freetime a nově Friend - vše naši výrobci. A to jsem nevyjmenoval všechny a ještě jsou speciální výrobci zaměření na mushingové kolobrndy. A hlavně potkávám koloběžkáře. Možná jsem je dřív tolik nevnímal, ale opravdu mě to překvapuje. Potkávám malé, velké, tlusté, tenké a na malých i velkých koloběžkách. :-) Zkuste to, půjčoven je už všude spousta. I Bubo jezdí. :)

11 komentářů:

  1. :).. krasne .. v podstate prodejni zalezitost:).. Hned bych do toho sel!!
    Mozna vymyslet neco dopredu, aby si tam mohla Deri skocit/lehnout.. A pak by ty vylety mohly byt opravdu dlouhe..
    Dik za inspiraci! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pejsek v košíku na řidítkách je to nejmenší. Jen tam musí vydržet. Ale unavený pes by mohl. :-)

      Vymazat
  2. Díky za pěkný článek :-) Máš úplnou pravdu, koloběžka je neskutečný relax a dobrý doplněk k běhu. Je pomalejší než kolo a nohy dostávají (vhodné hlavně pro běh) větší dynamiku odrazu (alespoň mě se to tak jeví). Jet na ní kopec nahoru je mnohem těžší než ho běžet :-))) Těch pár kilo navíc je znát:-) Běžecký batoh jsem už při jízdě také vyzkoušel a není s tím žádný problém. Vlakem jsem ještě nejel (letos to už asi nestihnu), ale příští rok si nějakou celodenní štreku naplánuji a zpět pojedu vlakem :-) Tvůj výlet do MH je mi motivací :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ti echt koloběžkáři jsou neskutečně rychlí, na Bezdězu mne předjížděli a fakt mě to netěšilo :o))

    OdpovědětVymazat
  4. Jj, kolobrnda he super i u nas na horach :-).

    OdpovědětVymazat
  5. Dojmy po dvou letech pořád stejné? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, pořád mě to baví - viz nový příspěvek Expedice Užhorod. :-)

      Vymazat
  6. Jaký to je prosím model?
    A spokojenost se značkou jako takovou :)?
    Přemýšlím nad koupí dražšího modelu za cca 9000 Kč https://www.arecenze.cz/kolobezky/kostka-twenty-max/.
    Na Heuréce se tváří jako slušně hodnocená a nacházím ji v různých recenzích jako dobrou. Nevíte o ní něco?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje byla ta nejnižší Hill Fun. Twenty Max bude dobrá, má ji hodně lidí a jsou spokojení. Ale koukněte ještě na Yedoo Dragstr, která má stejně velká kola a je lehčí. Nebo, pokud neřešíte místo, koukejte spís po těch s větším předním kolem - líp to jede a míň "drncá". Třeba Kostka Tour nebo Yedoo Trexx. Miba jsou taky dobrá, ale těžší. No a já mám teď Morxes Cavia a najel jsem s ní už spoustu kilometrů cestou necestou a jsem moc spokojený. Ale ta už je o něco dražší. Ale ta Tour oproti Twenty o moc dražší není. Nebo případně koupit nižší řadu (rám je stejný) a časem vylepšit. Ten rozdíl je minimální.

      Vymazat