pondělí 22. ledna 2018

Žehrovský les

Tento týden jsem na koloběžku skoro nestoupl (kromě jedné výjimky), ale zato jsem byl dvakrát běhat. První běh vedl pod Ještěd, kde jsem chtěl najít kešku. Cesta to byla celkem namáhavá, ale nebylo tak mokro jako minule a tak to bylo celkem fajn. Bohužel byla ale keš zamrzlá pod starším sněhem a nebylo jak ji vydolovat. Musel jsem tedy běžet ještě pro jinou a tu jsem po chvíli hledání našel.

šťastný bežec :-)

Druhý běh, opět pro keš, byl do Jablonce. Nemít od Ježíška bezva bundu, asi se na to vykašlu, ale v té bundě si připadám bezpečně. Nejhorší futeř byla u jablonecké přehrady, ale to už jsem měl odloveno a jen jsem doběhl do Billy a na tramvaj. Poslední dobou jsem totiž závislý na makových mřížkách z Billy.

V pátek jsem jel odvézt kola nové koloběžky do servisu a nejlepší mi přišlo je naložit do brašen Morčete a pak se trochu projet. Na silnici ok, ale v tom rozsoleném sněhu to bylo na prd. Ale hoďku a půl to dalo a na provětrání dobrý. Průměrná rychlost byla 11 km/h. :-D

Morče ochutnává sníh

Navečer jsme měli sraz na nádraží a vyrazili jsme na tradiční noční přechod Jizerek z Hejnic do Liberce. Tentokrát bylo sice teplo, ale spousta nového sněhu, takže docela makačka a kdo nechtěl šlapat na magistrále do stopy (byli jsme jen dva), tak si máknul o to víc. Ještě, že jsem si vzal hole. Oproti loňsku nám trvala cesta o skoro hodinu déle a to mi přišlo, že jsme to docela hnali. Doma jsme byli kolem půlnoci. Uvažovali jsme o koupačce v Černé Nise, ale byla zamrzlá. :-D Zato jsme se tentokrát déle zdrželi v hospodě ve Ferdinandově, kde jsme si dali hranolky, pivo a gulášovku. Skoro nikdo všechno z toho. Já jako člen ITB jsem ta piva lupnul jako jediný dvě. :-)

V sobotu jsme byli s Pájou na krátkém výletě na Hamrštejnu. Bylo krásně a trochu mi vadilo, že se Pája chtěla ujmout psa, co pobíhal po Machníně. :-D Ale očividně byl dobře živený a vypadal spokojeně, tak opuštěný určitě nebyl.


Hamrštejn

V neděli jsme si udělali delší výlet do Českého Ráje, konkrétně do Žehrovského lesa. Už jsme poblíž jedno byli, ale v jiné části. Počasí nám zase přálo a za celý výlet jsme nepotkali ani živáčka. Tahle oblast je stranou od hlavních míst turistického ruchu a nejsou tu žádné hrady a zříceniny. Ale skály tu jsou krásné. Chtěl jsem Páje ukázat Starou forotu, což je menší skalní labyrint, kde se kdysi možná ukrývali nekatolíci nebo si tam vrchnost schovávala majetky. Ale abychom se k ní dostali bez náročného šplhání, museli jsme si trochu zajít. I zastávka na vydatnou svačinu byla, ale příště si raději chleby namažeme doma, lépe se pak po zastávce zahřejeme.

Opalujeme se. :-) 



skály a borovice 

prototyp nového oblečku

 Pája podpírá zeď Staré foroty. :)

na poslední zastávce na čaj a sušenky

trasa a křížkem označená Stará forota

Žádné komentáře:

Okomentovat