pondělí 23. března 2020

Viru navzdory

Tak tu máme virus a s ním nějaké to vylévání vaničky i s dítětem. Nařízení vlády samozřejmě dodržuji, jen nezapomínám na ten bod: "Do parku a přírody". :-)

Ještě před omezením vycházení jsem stihl pěknou projížďku na koloběžce. Vzal jsem to směrem na Hodkovice, nějakou tu kešku cestou, potkal jsem pěkného vodníka a zase to bylo tak akorát (51 km). Cestou jsem potkal kluky otužilce, ale nezlákali mě, protože jsem neměl ručník. :-)





Hned druhý den jsme s Pájou vyjeli do skal v Žehrovském lese. Je to krásná skalní oblast bez turistických značek. Bylo teplo, navštívili jsme místo s vyhlídkou na Ještěd, jen svačinu jsme si nevzali a to byla velká chyba. :-) Koukám do mapy a pod názvem "Žehrovský les" mi to najde oboru. Tak tam jsme nebyli, byli jsme na druhé straně silnice.





 Kudy tudy?

Ještěd v dálce

Od pondělí platilo vládní nařízení, tak jsem se snažil eliminovat kontakt s lidmi a tedy jsem začal na (kolo)běhy jezdit autem. První cesta byla do mého oblíbeného kraje za Ještědem - k Chrástenskému rybníku. Udělal jsem si kolečko Krásná vyhlídka - Velký a Malý Jelení vrch a potom mě nějak bolely nohy, tak jsem si dal do navigace (mapy.cz) nejkratší cestu k autu a ta cesta mě dovedla do bažin. :-D V bažinách jsem dodělal dlouho sloužící staré Inovejty a celý se zaprasil. Takže jsem nakonec vzal zavděk i špinavou psí dekou, abych nezabahnil sedačku v autě. :)

Krásná vyhlídka 

Safety first! 

 svah Velkého Jeleního vrchu

A vyhlídka z něj.

Bažina se nejdřív tvářila nenápadně a i cesta tam opravdu vedla, ale čím dál se více zužovala, až zmizela docela. Ale říkal jsem si, že ten kousek na značenou nějak překonám. Nu, překonal jsem, ale trvalo mi to několikrát déle, než kdybych po značené běžel rovnou. Ale zase mi nepovedený skok přes potok (=skok do potoka) příjemně ochladil nohy.

bažina

bledule

pořád bažina :) 

Hurá do auta. 

večerní Chrástenský rybník

Ve čtvrtek jsme odjeli se zásobami na chatu. V pátek proběhlo médii, že by se to nemělo, ale my jsme s nikým do kontaktu nepřišli ani tam nešli nikam nakoupit. Prostě jsme museli jet do přírody. Celkem jsme podnikly tři výlety, i když ten páteční byl kraťoučký. V sobotu nám došli zásoby, tak jsme se vrátili domů. :)

Ve čtvrtek jsme se vydali zkoumat nové cesty a cestou jsme si prohlédly "nefunkční" ledopády Varhany a Velký ledový sloup. V pátek jsme tomu moc nedali a v sobotu jsme si udělali okruh kousek za Brtníky.

čtvrtek:

buřt :-) 



Varhany


Velký ledový sloup 

pátek:


sobota:

V neděli jsem se zase strategicky přiblížil autem k Chrástenskému rybníku a udělal si, tentokrát na koloběžce, okruh: Stráž pod Ralskem - Jablonné v Podještědí - Osečná. Po dojedení balení fíků kdesi před Žibřidicemi jsem už musel zastavit a uvařit si, protože jsem byl hladový a byla mi trochu zima. Ale horší byla studená tuhá noha po koupání u Průrvy Ploučnice. Tu jsem rozhýbával dlouho. :-)

Stráž pod Ralskem - postapo dopravní prostředek

Průrva Ploučnice 

Tlustec 

vaření 


Doufejme, že bude brzo situace lepší, protože to ježdění přes obce s rouškou mi zamlžuje brýle. :-)

4 komentáře:

  1. Ahoj! No bohuzel se domnivam, ze "doba rouskova" :(... nam tu nejakou chvili vydrzi. Bryle se mi mlzi jako svinja:), poradne se neda dychat... ale beru to jako trenink... Na moje problemy v noci, pri baterce a pri mlzicich se brylich na ultra:)... Takovy trenazer:). Snazim se behat se satkem a obihat:)... abych aspon trochu chranil ty kolem... nebo aspon, abych ukazal, ze mi na nich zalezi:). No tesim se.. az se zase uvidime! At se dari! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, na ultra je to dobrý trénink a taky se méně mlží při dýchání nosem, ale stačí se zasmát a brýle jsou zamlžené. :-) Doufám, že se hospoda stihne ještě před prázdninami. Ať to běhá!

      Vymazat
  2. Pěkné davide :) Hlavně si ztoho všeho nesedat zbytečně na zadek a vyděržaj pioněr :)

    OdpovědětVymazat