neděle 11. října 2020

Zářijová dovolená

Dovolenou v září jsme začali a zakončili na zahradě, ale mezitím jsme navštívili zámek Pátek, Louny, Loket, Karlovy Vary a nedostavěný kostel v Panenském Týnci. A všude jsme nacházeli spousty hub, většinou hřibů. A když jsme se vrátili domů, čekal nás tam úklid po elektrikářích. :-)

začátek dovolené

České Švýcarsko

sluneční clona u monterek :-)

Pája pracuje

z výletu po okolí

Jeden z výletu byl do lesů u Doubice. Houby jsme už opravdu sbírat nechtěli a i jsme na místě několik prvních nechali, ale pak už to nešlo. :-) K jejich čištění a krájení jsme si dali burčák, který jsem koupil na oslavu kolaudačního souhlasu studny.

svačinka z vlastních zdrojů

výlet po okolí Mikulášovic

V pátek jsme vyrazili směr Louny, kde jsme měli zamluvený hotel, abychom nemuseli před Pájiným koncertem vstávat v 7 ráno. Cestou jsme navštívili rozhlednu Hořidla. Cestou jsme míjeli křoviny u nás málo se vyskytujících keřů - trnky, brsleny, plané hrušky, neplané švestky (byly výborné) a další. Cestou zpět jsem zase objevil jeřáb břek.

rozhledna Hořidla

Po ubytování a večeři jsme si šli večer projít Louny. Pivo výborné. :-)

ranní foto retro interiéru

Poté, co jsem Páju hodil na zámek Pátek, jsem se jel o kousek dál s Kesinkou projít do přírodní rezervace u Stradonic. Navštívili jsme další rozhlednu a prošli se po naučné stezce. Kromě úvodního kopce to byl bezva výlet ve stínu a téměř pořád z kopce.

rozhledna Stradonice

Po návratu na zámek (muzikanti se zase zpozdili. :-)) jsem ještě navštívil výstavu papírových modelů hradů a zámků. V dětství jsem se jich něco nalepil. Tady byly navíc krásně zasazené do krajiny.

Následoval přesun do Lokte. Tam jsme měli rezervovaný hostel, protože jsme zaspali a utekl nám levný hotel v centru. Do centra jsme to tedy měli dál, byly tam papírové stěny a málo záchodů, ale zase to bylo lepší na venčení. :-) Druhý den jsme na hromadě zahradního odpadu našli vyhozené rudbekie, tak jsem se jich hned ujal a kromě několika největších to všechny přežily. :-)

krásný hostel :-D

vyhozené rudbekie

loket

Tady jsme nebyli.

recepční v hostelu :-)

zbytky kostela sv. Mikuláše

No nechte ho tam! :-)

z ranní procházky kolem města

výlet na Svatošské skály

Karlovy Vary

Panenský Týnec

A zase na zahradě - našli jsme vatovce (pýchavky obrovské). Radost byla veliká, ale chuť nic moc.